Beantwoord

Buitenland bellen

• 8 november 2015
  • 6 reacties
  • 216 keer bekeken

Bij het aanzetten van de buitenland bundel bellen, welke tijd wordt daarvoor aangehouden?

bijv. Ik zet de bundel om 00.00 uur aan in Portugal en in Nederland is het pas 23.00 uur.

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 8 november 2015, 14:01

Ra51 schreef op 8 nov '15 om 13:51u

Bedankt voor je antwoord, maar dat heb ik gezien.

Maar als je die bijv 1 januari om 12 uur s'nachts aanzet, zou die gelden voor een maand. Op die tijd is het pas 11.00 in Nederland. Voor welke maand geldt die bundel dan?

Ik verwacht dat dit om de Nederlandse Tijd gaat, GMT+1 en GMT+2 dus voor respectievelijk winter- en zomertijd. Aangezien je abonnement ook weer nieuwe data krijgt als er in Nederland een nieuwe factuurmaand aanbreekt.

Echter ben ik erg benieuwd of dit ook echt klopt. Helaas is de maand net begonnen en kan ik dit niet testen. Maar in enkele dagen zal iemand van WebCare reageren en ik denk dat ook zij het een interessante vraag vinden.

Robin

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ra51 schreef op 8 nov '15 om 13:28u

Bij het aanzetten van de buitenland bundel bellen, welke tijd wordt daarvoor aangehouden?

bijv. Ik zet de bundel om 00.00 uur aan in Portugal en in Nederland is het pas 23.00 uur.

Voor abonnementen:

Als je hier kijkt dan geldt de "Belbundel EU" van €10,- (Portugal valt ook onder de EU-bundels) tot het einde van de kalendermaand (tenzij je minuten eerder op zijn

Voor Prepaid:

Als je hier kijkt dan geldt de "KPN Vakantiebundel" van €5, 31 dagen lang.

Robin

Maar als je die bijv 1 januari om 12 uur s'nachts aanzet, zou die gelden voor een maand. Op die tijd is het pas 11.00 in Nederland. Voor welke maand geldt die bundel dan?

Reputatie 7
Badge +30

Ra51 schreef op 8 nov '15 om 13:51u

Ik verwacht dat dit om de Nederlandse Tijd gaat, GMT+1 en GMT+2 dus voor respectievelijk winter- en zomertijd. Aangezien je abonnement ook weer nieuwe data krijgt als er in Nederland een nieuwe factuurmaand aanbreekt.

Echter ben ik erg benieuwd of dit ook echt klopt. Helaas is de maand net begonnen en kan ik dit niet testen. Maar in enkele dagen zal iemand van WebCare reageren en ik denk dat ook zij het een interessante vraag vinden.

Robin

Bedankt voor de moeite

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen ,

Welkom! Een hele goede vraag die je stelt! Robin zijn vermoeden is juist: we gaan uit van Nederlandse tijd. Ik adviseer je dus ook de belbundel pas op 1 januari 01.00 uur Portugese tijd aan te zetten 😉 Weet je zo voldoende?

Ja, dank je wel.

Reageer