Vraag

buitenland bellen

  • 26 March 2020
  • 29 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik heb een buitenlandbundel gekocht. Maar ik ontvang geen sms Jes en ik kan niet bellen..

Wat doe ik fout. Ik zit in Colombia. Ik heb roaming op altijd staan en data aan.

Ik snap er niets van.


29 reacties

Hoi @Didgro . Welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie. Internetten werkt dus wel?

Heb je het toestel al eens helemaal herstart? Kun je je profiel aanvullen en ons een seintje geven?

Ik heb alleen ingevuld wat ik weet. Klantnummers heb ik zo 123 niet.

Oh ja ik heb een mi 9 Se

Android. 9Pkq1

Reputatie 7
Badge +20

@Didgro Ik spring even in. Het klantnummer kun je vinden in MijnKPN of op je facturen. Ik heb trouwens ook je mobiele nummer nodig. Dat gezegd hebbende; kun je me iets meer toelichting geven? Welke diensten heb je wel? Krijg je een bepaalde foutmelding? Heb je überhaupt wel bereik? Als een lokaal netwerk waar je op inroamed onvoldoende dekking biedt zou je eens een ander netwerk kunnen instellen. Ik hoor het graag! 

Ik heb gewoon Wi-Fi. 

***

Ik krijg geen melding bij automatisch zoeken. Handmatig instellen weigert iedere provider. Ik heb roaming aan staan en data aan staan.

admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Bedankt voor je bericht. Ik zie dat de bundel goed aanstaat en dat er dus geen blokkade is vanuit het netwerk. Heb je het toestel al eens helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, zodat hij zich opnieuw aanmeldt op het netwerk.

Staat er linksboven in het beeld ‘geen service’? Als dit zo is, dan ben ik bang dat hij is blijven hangen op een netwerk. Dit zou ik moeten doorspelen naar de back office.
Als je links bovenin het scherm wél een netwerk staat ben ik benieuwd naar de naam van dit specifieke netwerk. 

Laat het maar weten! We helpen je graag verder :D 

Ik heb handmatig geprobeerd een provider t vondrn maar pveral zegt het simkaart geen netwerk. Bv bij Claro.ik hb sus wel WiFi maar als ik dat uitzet is er geen netwerk linksboven. Btw ik kan ook niet bellen. Op nieuw opstarten. Helpt niet. Wat moet er trouwens bij instellingen Simkaart staan?

 

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Bedankt voor je reactie. Je kunt niet bellen, sms-en of data gebruiken. Oftewel je kunt helemaal niets. Je kunt je simpelweg niet aanmelden op een netwerk bij jou in de buurt, maar er staat ook niet ‘geen service’ links bovenin. Ik heb even je simkaart geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Hier kun je later sms-jes van ontvangen. Op deze manier wordt je simkaart soms afgemeld van een netwerk waarmee hij verbonden is. Zou je wanneer je dit leest je toestel een helemaal uit willen zetten en weer aan willen zetten?

Als dit nog niet werkt, ben ik bang dat ik deze case moet doorzetten naar de technische dienst. Laat je het weten of het weer werkt of niet?  

Ik begrijp trouwens niet wat je precies bedoeld met ‘simkaart-instellingen’. Als je in Nederlands gewoon altijd bereikbaar was, zou dit goed moeten staan. Als je in het buitenland zit zou je de simkaart-instellingen niet hoeven aanpassen. 

Ik had in Nederland gewoon alles zoals het hoort. Telfort abonnement maar goed dat is nu dus KPN. 

Op nieuw opgestart maar helaas het probleem is niet verholpen. Nog steeds geen bellen of mobiel internet. 

Ik hoop dat de kosten van buitenlandse bundel verschoven wordt naar het moment dat een en ander wel werkt

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Maak je maar niet druk om de kosten, ik zag stiekem al dat je de bundel 2x had aangezet (per ongelijk vermoed ik). Daar vinden we wel iets op natuurlijk. Laten we ons vooral druk maken om jouw bereikbaarheid in Colombia.:sweat_smile: Ik heb een ticket voor je ingediend. Mijn collega's gaan er naar kijken. Binnen (helaas) vijf werkdagen krijg je hier terugkoppeling over. 
Ik ben benieuwd naar de oorzaak en oplossing. Houd je ons op de hoogte! :hugging:

Zeker. Dat dubbel aanklikken kwam omdat er geen reactie was. Ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. Ik hoop dat het lukt.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Ik ben benieuwd of er ondertussen een oplossing is gevonden voor het probleem. Zo te zien meldt de simkaart zich wel weer aan op het netwerk sinds 26 maart:thumbsup: . Werkt de simkaart voor jou ook inmiddels weer? Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen. 

Nee ik heb nog steeds geen mobiel bellen of internetten. Er is niets veranderd.

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Je hebt dus ook niets van mijn collega’s vernomen? Zou je het toestel eens willen herstarten en handmatig naar een provider willen zoeken, selecteren en verbinden. Ik zie namelijk dat mijn collega wel bezig is geweest met de netwerkinstellingen, dus wellicht gaat een herstart helpen. Ik hoor het graag!

Dat heb ik vanmorgen al geprobeerd. Niks werkte

Het enig wat ik nog kan proberen is de sim kaart proberen in een andere telefoon. Dat doe ik straks.

Helaas dat bood ook geen uitkomst. Dus ook op een andere telefoon geen mobiel.

Ik heb ter controle een andere simkaart (ook uit Nederland) in mijn telefoon gedaan en daarmee kan ik mobiel bellen en internetten. Het ligt dus blijkbaar niet aan de telefoon

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Bedankt voor alle tests! Dat is echt heel waardevol. Ik ga het terugkoppelen naar de betreffende afdeling. Hopelijk vinden ze een oplossing.

Misschien overbodig om te melden maar toch. De simkaart waar ik wel mobiel verbinding heb is niet van KPN.

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Ik heb het ticket al ingediend, maar wellicht is het interessant voor mijn collega's om welke andere provider het gaat en wat daarvan het 06-nummer is. Zou je deze kunnen toevoegen aan je profiel. Dit is natuurlijk alleen voor controles in het mobiele netwerk. Om te kijken welke masten wordt aangemeld en hoe. 

Het staat bij persoonlijke opmerkingen.

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Bedankt! Ik geef het door.

Eindelijk werkt mobiel bellen en internetten. Maar ik weet niet of mijn buitenland bundel aan staat. Dat kan ik nergens zien.

Reputatie 7
Badge +17

@Didgro Woehoe! wauwie, goed om te horen. 

Je had destijds per ongelijk 2 bundels gekocht. Je kunt dit in de KPN Prepaid app controleren. Als je de App installeert, kan je je 06-nummer koppelen. Let op: het bundelverbruik is niet altijd even actueel. Het kan namelijk even duren voordat het verbruik geregistreerd is en wordt weergegeven in de App. :smile:

Reageer