Vraag

business iphone naar particuliere klanten

  • 28 July 2019
  • 17 reacties
  • 335 keer bekeken

Gisteren iPhone 7 ontvangen met Extern beheer er op.. https://business.apple.com/ zonder retour envelop. Compleet onbruikbaar dus. Geen DOA maar gekruk van de distributie van KPN.
Helpdesk gebeld. Ruim 1 uur. Krijg ik een terug belbevestiging met een SLA van 3 werkdagen. Ruilen in een winkel mag niet van Jorg Kramer. Dus KPN maakt een fout en maar afwachten of het wordt opgelost. Btw het is een verjaardag kado . KPN jullie zijn de meest klantonvriendelijke organisatie die ik ooit heb meegemaakt.

17 reacties

Beste klant, binnen 3 werkdagen wordt u teruggebeld over uw reactie door een collega van de afdeling Klantenreacties. U ontvangt
een oproep van 088-6607925. Mvg, KPN

Anything you can do...Ik had het al opgelost. Loze beloftes.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mistergambol, Welkom op het forum. Deze actie verdient geen schoonheidsprijs nee, hoe dit kan zullen we onderzoeken. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken of ik nog iets voor je kan betekenen.
De gegevens heb ik toegevoegd. Trouwens nog niet teruggebeld Dit is de melding. Dus hoe kan deze telefoon bij ons terecht komen? Ik hoop vandaag eigenlijk wel een oplossing te horen. Deze is voor mijn dochter. Zit zelf bij T-mobile zat te overwegen om over te stappen maar laat ik eerst jullie oplossing afwachten.

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Mistergambol, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat mijn collega al een hele nette, duidelijke klacht heeft aangemaakt voor mijn collega's van de klachtenafdeling. Ik lees in de klacht ook terug, dat er al besproken is welke mogelijkheden er zijn rondom het terugsturen van het toestel. We kunnen de aanvraag van je abonnement annuleren, omdat je nog binnen het zichttermijn van je toestel zit. Ik lees dat je niet akkoord ging met deze oplossing, maar een nieuw toestel wilt ontvangen en een uitleg wat betreft de fout van het toestel. Ik kan niets anders voor je betekenen. Hopelijk kunnen ze van de afdeling klachten je uitleggen hoe dit zit. Daar zullen ze ook op terugkomen. Het lijkt mij verder wel verstandig om het toestel te retourneren, zodat je z.s.m. een nieuw toestel kunt aanvragen. Uiteraard helpen we jou hierbij.
@Marina_ Helaas zat er geen Retourbon bij. Ik kan hem wel versturen naar de afzender in Den Haag maar dat kost mij 14,45 euro (Aangetekend met waarde) en welke referentie moet ik opgeven? Straks raakt hij daar zoek. En ga ik die 14,45 ooit terugkrijgen?
Omdat het zo lang duurt voordat ik een oplossing krijg zit ik toch te overwegen om naar een andere provider te gaan inclusief al mijn diensten die ik momenteel bij KPN afneem. Als ik het zelf niet proactief op het forum had gezet had niemand van KPN mij benaderd tot nu toe.
Reputatie 7
Badge +19
@Mistergambol, De retour moet ook eerst aangemeld worden door de klantenservice. Je betaalt geen retourkosten, tenminste niet als je het toestel via onze website/klantenservice of winkel heb gekocht. Je retour heb ik inmiddels aangemeld. Zodra je toestel door ons is ontvangen, dan kan ik ervoor zorgen dat je door een collega wordt benaderd om het abonnement incl. toestel opnieuw af te sluiten. Je geeft aan dat het lang duurt, aangezien het een verjaardagscadeau is, snap ik dat er wat haast bij is. Omdat je in eerste instantie niet akkoord ging met het retourneren van het toestel en er een klacht is aangemaakt, duur het wat langer. We zitten helaas ook vast aan procedures en doorlooptijden. Als we dit proces hadden kunnen versnellen, hadden we dit voor je geregeld. Mijn collega's van de klachtenafdeling benaderen je nog wel om aan te geven hoe het zit met de fout die er gemaakt is. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?
@Marina_ Dat ik niet Akkoord ging met het retourneren is heel erg kort door de bocht.
Jullie medewerker had het over een retourbon/enveloppe en die zat er niet bij.
Ik zou het dus op eigen houtje moeten retour sturen zonder referentie waardoor de kans dat het zoek raakt enorm toeneemt. En daar ben ik niet mee akkoord gegaan.
Als hij direct had gedaan wat jij had gedaan dan was het toestel al zondag op het POSTNL punt afgegeven.
Verder wordt er van mij verwacht om het toestel in de fabriek stand te retourneren.
Dat is onmogelijk want er zit extern beheer op en dat kan een leek er niet af halen.
Was dit wel het geval dan was de omruiling helemaal niet nodig geweest.
Dus ik ben bang dat daar over ook nog een keer gedebatteerd moet worden met de firma uit Den Haag die dit zelf veroorzaakt heeft. waardoor dit verjaardagskadootje op zijn vroegst half augustus binnen gaat komen. Dus ik moet haast wel naar een andere provider gaan om het kadootje een beetje snel te krijgen.


Maar dit was geen standaard klacht dus blijkbaar stond extern beheer niet op het script van de medewerker.

Maar misschien kan iemand binnen een uur terug bellen?
Reputatie 7
Badge +19
@Mistergambol, Ah, dan snap ik waarom je hier niet mee akkoord ging. Dit is echter niet de procedure. Je hebt inmiddels de mail wat betreft het retourneren ontvangen? Het is inderdaad geen standaard klacht, maar retourneren van het toestel werkt wel hetzelfde. Excuses voor al het ongemak. Ik begrijp de keuze die je maakt om over te stappen naar een andere provider, zodat je alsnog een telefoon cadeau kan geven. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat je binnen een uur wordt gebeld. Ze pakken je vraag vandaag of morgen op en zoeken uit hoe dit heeft kunnen gebeuren.
@Marina_ Ik heb deze ontvangen, uitgeprint, en morgen gaat hij naar de post NL.
Ik zal wel controleren of het door jullie opgegeven Graag ontvangen wij de Apple iPhone 7 Plus 128GB, Black met IMEI-nummer 3553....... klopt met het toestel wat ik ontvangen heb.
Er is iets misgegaan in Den Haag waardoor ik een toestel heb ontvangen die ik nooit had mogen ontvangen. Het zou zo maar een verkeerd toestel in de verkeerde doos kunnen zijn.
Mocht dit het geval zijn waar kan ik dit dan aangeven? Gezien al jouw effort geef ik het nog een kans maar dan moeten ze morgen wel terugbellen.;-)
Reputatie 7
Badge +19
@Mistergambol, Je kunt het toestel gewoon retourneren, vanaf daar pakken wij het verder op. Heb je het toestel inmiddels geretourneerd? Het retourproces duurt ongeveer 3-4 werkdagen, daarna kunnen we een nieuwe order inleggen als je dat nog wilt. Of heb je al besloten om dit via een andere provider te doen? Ik heb contact gehad met mijn collega dat jullie al contact hebben gehad, fijn om te weten. Is het duidelijk geworden wat er mis is gegaan?
@Marina_ Het toestel is vandaag geretourneerd en zal morgen rond 1300 op locatie Den Haag arriveren volgens T&T. Inmiddels heb ik contact met je collega gehad. Omdat dit een zeer positief gesprek was heb ik besloten om bij de KPN te blijven Wat er mis is gegaan is nog altijd onduidelijk. Ik ga er van uit dat dit intern besproken gaat worden. Hij vond dat ik gelijk had om geen toestel te retourneren zonder RMA.
IK heb nou het gevoel dat het allemaal goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +19
@Mistergambol, Goed om te weten. Als het toestel ontvangen is moet het toestel nog verwerkt worden als retour. Dit houdt ik in de gaten. Zodra je retour verwerkt is, zorg ik ervoor dat je gebeld wordt door iemand van de sales afdeling voor een nieuwe order. Kun je jouw telefoonnummer waarop je bereikbaar bent voor de zekerheid nog eens vermelden in je forumprofiel bij opmerkingen? Daarnaast is het handig om een bepaalde tijdsindicatie aan te geven wanneer je over het algemeen bereik bent.
@Marina_ Ik heb een E-mail ontvangen dat de telefoon is aangekomen, verwerkt en gecrediteerd.
Telefoonnummer staat in profiel. Dus jullie kunnen bellen ;-)

Ik moet zeggen dat dit heel snel gegaan is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mistergambol, Bedankt voor je berichtje. Fijn dat het retourneren in ieder geval snel en soepel is verlopen. Je gegevens heb ik doorgezet naar een collega van mij. Er wordt contact met je opnemen voor het plaatsen van de bestelling. Hopelijk is het toestel nog op tijd binnen voor de verjaardag 🙂 Wil je mij op de hoogte houden?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mistergambol, Mijn collega wou je zojuist bellen, maar zag dat je zelf al gebeld had en het al geregeld is. Klopt dat?
@Marina_ Vrijdag gesproken ja, Goede aanbieding gehad. Zaterdag toestel ontvangen en alles werkt uitstekend. Dus is het prima opgelost zo.
Aandachtspuntje voor KPN is om uit te zoeken hoe zo'n telefoon bij mij terecht gekomen is.
Iets gaat er fout in Den Haag bij de uitlevering.
Reputatie 7
Badge +19
@Mistergambol, Fijn zeg! Zeker een aandachtspuntje. Ik verwacht ook dat er een fout is gemaakt tijdens het uitleverproces, maar dat had niet mogen gebeuren. De klacht hierover is doorgezet en hopelijk is het nog na te gaan hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik wens de jarige in ieder geval veel plezier van het toestel.

Reageer