Vraag

Communicatie tussen CAIWAY en KPN

  • 15 July 2019
  • 5 reacties
  • 347 keer bekeken

Ik gebruik een mobiel abonnement. Vanuit privacy redenen noem ik mijn 06-nummer Mklant. Mijn broer heeft een abonnement bij CAIWAY. Zijn vaste telefoon noem ik Vbroer, zijn mobiele telefoon noem ik Mbroer. Als ik Vbroer bel, dan gaat de telefoon over, maar ik hoor daarna niets. Mijn broer hoort alles. Als Vbroer belt, dan gaat de telefoon bij mij over en ik hoor alles. Als ik Mbroer bel, dan hoor ik niks. Ook Mbroer geeft geen sjoege. Als ik echter Mbroer bel via Whatsapp dan kunnen beide partijen met elkaar communiceren. Ra ra hoe kan dat alles? En nog belangrijker wat is daaraan te doen. Ter info: MKlant is een mobiel abonnement bij KPN, de overige nummers horen bij CAIWAY.

Begin er maar eens aan.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @hnk999c, bijzonder probleem. Ik heb nog geen passende oplossing maar ik wil graag een aantal dingen controleren en met je testen.

Allereerst ben ik benieuwd, wanneer is dit probleem begonnen? Welk merk+type toestel gebruik je? Speelt dit probleem alleen tussen jou en jouw broer? Kunnen jullie beide probleemloos bellen met anderen?

Dit zou niet moeten uitmaken maar ik wil het graag eens testen. Kun je 4G bellen (VoLTE) uitschakelen op je toestel? Daarvoor kun je de instructies gebruiken onderaan het startbericht van Razendsnel bellen via 4G (VoLTE). Verder wil ik je vragen je profiel aan te vullen met je adresgegevens en klantnummer/06-nummer, dan kijk ik na of ik bijzonderheden aan onze kant kan vinden.
Reputatie 7
Badge +28
@hnk999c: Ik hoor graag nog even van je en ben ook benieuwd of 4G bellen misschien verschil maakt.
OK, ik ga er even van uit dat ik met een KPN medewerker praat. Dus dat je me na het koppelen kunt vinden. Ik ga geen privé zaken hierop zetten. Op mijn toestel kan ik 4G uitschakelen en ook 2G/3G/4G keuze uitschakelen. Ik heb dus inmiddels met 2G/3G gebeld en dan is alles per mobiel en vast werkend. Overigens: Mijn broer heeft de mobiel volledig gereset (Mijn broer had ook issues met anderen). Ik heb inmiddels ook gereset.
Daarna ben ik weer terug gegaan naar 4G en 2G/3G/4G en de mobiele telefoon van mijn broer gebeld. Alles OK. Mobiel werkt. Daarna de vaste telefoon. Vast werkt niet. Ik bel met de mobiele telefoon naar het vaste nummer van mijn broer, telefoon gaat over, Dan stilte. Zij horen mij wel. Ik hen niet.

Overigens, ik zat te wachten op een formulier. Aan de ene kant denk ik dan, wat voortvarend, aan de andere kant wie is dit...

Heeft dit meer info gegeven?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, vriendelijk dank! Op het forum zijn alle moderators KPN medewerkers. Je ziet ook een klein KPN kroontje in ons plaatje aan de linkerkant. Alles wat je in je profiel zet waar de tekst "privé" achter staat is alleen door jou zelf en ons inzichtelijk.

Het lijkt dus alleen een probleem te zijn als je via 4G belt. Wel opmerkelijk dat je jouw broer nu wel via mobiel kunt bellen via 4G. Het probleem met de vaste lijn blijft dus bestaan.

Nu ik je gegevens kan inzien begrijp ik dat er al een storingsmelding is aangemaakt voor de technische dienst. Zij hebben op dit moment een doorlooptijd van 2 weken. Omdat de melding maandag de 15e is aangemaakt lijkt het me goed dat we dit onderzoek even afwachten. Alle relevante informatie is al doorgestuurd. Mijn collega's van de technische dienst nemen contact met je op om dit verder uit te zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
@hnk999c Ik had een herinnering ingesteld om de storingsmelding na te kijken. Tot mijn spijt is er nog geen actie ondernomen. De laatste weken is duidelijk geworden dat de technische dienst een achterstand heeft opgelopen. Er wordt hard aan gewerkt dit op te lossen maar daardoor duurt het langer voor de melding in behandeling wordt genomen. Ik ga ervan uit dat er volgende week actie wordt ondernomen. Excuses voor de vertraging!

Reageer