Vraag

Consequenties abonnement niet verlengen

  • 2 December 2017
  • 89 reacties
  • 28413 keer bekeken

beste kpn. wat gebeurt er als ik mijn kpn abbonement niet verleng? loopt deze dan automatisch door? en blijven de kosten dan gelijk of gaan deze naar beneden omdat de telefoon kosten eraf gaan? mvg jen

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

89 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag jen12345 het abonnement bijf gewoon door gaan zo als het nu is dus het blijft het zelfde als u niets doet blijft het zo ☺
Reputatie 7
Na de vaste looptijd van jouw contract mag er door KPN geen toestelbijdrage meer in rekening gebracht worden.
Jouw maandelijkse kosten moeten dus naar beneden gaan.
Helaas gebeurt dit nog niet automatisch bij oudere abonnement zoals die van jou.
Mochten bij jou de kosten niet automatisch lager worden, meldt dat dan hier, dan zal een KPN Webcare medewerker er voor zorgen dat dat alsnog geregeld gaat worden.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Jen12345 en welkom op het Forum. Als je niet verlengd loop je abonnement gewoon door, met de kanttekening dat je het maandelijks kunt opzeggen of verlengen. Daarbij is het ook zo dat als je een toestel bij je huidige abonnement hebt, dit na twee jaar is afbetaald. Na die twee jaar zul je dus geen afbetalingen voor je toestel meer hoeven doen, waarmee je maandelijkse kosten omlaag gaan. Bij de iets oudere abonnementen zijn toestelprijs en abonnementskosten bij elkaar inbegrepen, waarmee het punt van Wjb aan de orde komt. In zo’n geval kan ik je inderdaad helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Jen12345. Ik heb geen reactie meer van je gelezen. Ik ga er vanuit dat alles duidelijk is? Mocht ik nog iets kunnen doen dan hoor ik het graag.
Reputatie 1
Hallo moderator.
Ook mijn abonnement verloopt eind 2017. Heb eigenlijk geen idee of ik nu wel of niet meer betaal voor het toestel. Ik kan dat niet zo makkelijk zien. Kunnen jullie dat nakijken en mij dat laten weten? Hebben jullie nog extra gegevens nodig?
Reputatie 7
Badge +21
Dag @yoda69, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Als je een reactie op m'n privébericht stuurt bekijk ik jouw specifieke situatie, en informeer ik je verder 🙂
Hallo,

Ook mijn abonnement is verlopen afgelopen oktober terwijl de kosten voor het toestel gewoon gefactureerd worden. KPN hanteert hier dus een piepsysteem? Dat is nu niet bepaald klantvriendelijk. Er worden dus al drie maanden onterecht kosten gefactureerd en daar moet ik zelf achter komen? @ de moderator. Kunt u mij ook helpen?

Mvg,

Ron
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ron! Bij oudere abonnementen worden de toestelkosten en de abonnementsprijs niet los van elkaar berekend. Daarom blijft na de contractstermijn het maandbedrag hetzelfde, tenzij het abonnement wordt verlengd. Ik breng je in contact met een afdeling die met jou op zoek gaat naar de beste oplossing. Als je je gegevens stuurt in reactie op mijn privébericht zet ik dit in gang.
Reputatie 7
Badge +28
@DAYNA: Bedankt voor je bericht! De afdeling is aangestuurd en neemt binnen 4 weken contact op. Hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld. Mocht het niet lukken je telefonisch te bereiken sturen we je een e-mail. Ik ga uit van een goede afloop 🙂
Badge +19
Hallo, Ook mijn abonnement is sinds enige dagen verlengbaar. Mijn toestel werkt nog prima maar is natuurlijk al betaald. Graag had ik ook de beste oplossing. Vast bedankt.
Hallo, mijn contract loopt 27 januari af. Ik wil graag weten wat ik ga betalen als ik niet ga verlengen, maar het gewoon laat doorlopen.
Alvast bedankt voor uw reactie en tijd!
Groet!
Fred
Hallo,

Mij is nu langs verschillende wegen (prive bericht, forum, telefonisch) beloofd dat de kosten voor mijn abonnement aangepast zouden worden. Inmiddels betaal ik vanaf vorig jaar oktober te veel. (telefoon is afbetaald maar wordt nog steeds onterecht in rekening gebracht) Ondank alle meldingen is in januari weer te veel afgeschreven. Ik heb twee keer een officieel verzoek via een chat ingediend, meerdere keren gebeld en op dit forum aangekaart dat mijn kosten aangepast moeten worden. Vanwege het feit dat jullie klanten hier niet op attenderen en vervolgens als ze er zelf achter komen niet adequaat helpen stap ik na plus minus 12 jaar klant te zijn geweest op. Ik hoop dat ik op korte termijn het teveel ingehouden bedrag terug mag ontvangen. Twee weken geleden heeft de klantenservice mij beloofd dat iemand zou bellen om mij op de hoogte te brengen van de status van mijn verzoek. Ook daar heb ik niets op vernomen. Waarom moet dit zo lang duren?

Groet Ron
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Fredkam en van harte welkom hier op het Forum. Voor jou geldt hetzelfde als ik hier eerder in het topic al schreef:

Als je niet verlengt loop je abonnement door, met de kanttekening dat je het maandelijks kunt opzeggen of verlengen. Als je een toestel bij je huidige abonnement hebt, is dit na twee jaar afbetaald. Na die twee jaar zul je dus geen afbetalingen voor je toestel meer hoeven doen, waarmee je maandelijkse kosten omlaag gaan en je alleen de kosten voor je abonnement betaalt. Bij de iets oudere abonnementen zijn toestelprijs en abonnementskosten bij elkaar inbegrepen. In dat geval kun je hier een gil geven en dan zorgen wij dat dit alsnog wordt aangepast.
Reputatie 7
Badge +28
@DAYNA: Ondanks de hoge doorlooptijd hoort er binnen 4 weken contact te worden opgenomen. Mijn collega's zijn al meer dan een maand geleden aangestuurd. Ik doe navraag bij hun hoe het zit met de afhandeling.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Fredkam. Ik heb geen reactie meer van je gezien en vroeg me nog even af of alles je nu duidelijk is. Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +28
@DAYNA: Er is tijdelijk een hogere doorlooptijd, zie ook Verrassing na verlenging, abbo gaat pas in over 6 maanden! Excuses daarvoor. Er worden extra mensen ingewerkt om dit op te lossen.
Beste moderator,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan zoals hierboven beschreven. Abonnement is onlangs verlopen. Chat-medewerker vertelt me dat ze de abonnementskosten niet kan wijzigen. Oftewel, ik heb mijn toestel reeds afbetaald, maar blijf nog steeds hetzelfde bedrag per maand betalen. Zou u mij hiermee willen helpen?

Vriendelijke groeten
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Thijs, welkom! Ik heb de chat even doorgelezen en ik snap wat je bedoelt. Daarom heb ik even contact met haar opgenomen, zodat het de volgende keer helemaal goed gaat! Voor jou heb ik een formulier ingevuld om je terug te laten bellen door de afdeling die jou hier verder bij kan helpen. Zij hebben het behoorlijk druk dus het kan tot 6 weken duren voordat je gebeld wordt. Laat je het me nog even weten als ik iets voor je kan doen?
Bedankt, Marcia! Dat zal ik doen. 😉
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, helemaal top!
Beste KPN,

Zojuist verlengd voor één jaar. Vind ik verder geen probleem maar betaal dus wel al vanaf oktober een te hoge abonnementsprijs. Kunt u mij compenseren?

Met vriendelijke groet,
PS
Beste KPN,

Ook ik loop tegen dit punt aan. Augustus 2017 is mijn abonnement verlopen. Toendertijd is door kpn medegedeeld dat de maandprijs desondanks hetzelfde blijft. Ik betaal dus al 7 maanden extra voor mijn telefoon terwijl deze allang is afbetaald. Mijn vraag uiteraard, hoe zorg ik ervoor dat het alsnog teruggedraaid wordt en kan ik die 7 maanden met terugwerkende kracht terug krijgen?

Groet,
Reputatie 7
Badge +28
@Patricia_ @Kim.: Allebei welkom op het forum! Ik heb jullie gegevens gevonden door de koppeling met KPN ID en een formulier ingevuld om dit op te laten lossen. Jullie worden gebeld door mijn collega's die zorgen voor een teruggave van de kosten. @Kim., bij jou zullen we kosten in de toekomst ook moeten voorkomen. In overleg kunnen we besluiten het abonnement om te zetten naar Sim Only zonder looptijd, bijvoorbeeld.

Zoals Marcia hierboven uitlegt ligt de doorlooptijd vrij hoog maar er worden goede vorderingen gemaakt om dit omlaag te krijgen. Ga alsnog uit van een doorlooptijd van 6 weken. We zorgen dat dit met terugwerkende kracht wordt opgelost. Als het meerdere malen niet lukt telefonisch contact te krijgen ontvang je een e-mail.
@Bart_

Goede middag @Bart_
Ik heb in totaal 3 mobile abonnementen bij jullie lopen waarvan er 2 verlengd kunnen worden per 18-05-2018. Nu wil ik voorlopig deze abonnementen gewoon door laten lopen maar zonder toestelkosten. Die zijn immers in die 2 jaar al afbetaald.. Ook had ik in die tijd Spotify erbij gekregen. Loopt dit ook gewoon door dan? Kun jij iets voor me betekenen Bart?
Mvr Raymond
Goedemorgen
11-07-2018 loop mijn abonnement af. Nu wil ik graag weten. Wat de kosten worden als ik het abonnement niet verlengt.
Mvg priscilla