Vraag

Consequenties abonnement niet verlengen

  • 2 December 2017
  • 89 reacties
  • 28416 keer bekeken

beste kpn. wat gebeurt er als ik mijn kpn abbonement niet verleng? loopt deze dan automatisch door? en blijven de kosten dan gelijk of gaan deze naar beneden omdat de telefoon kosten eraf gaan? mvg jen

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

89 reacties

Reputatie 1
Hey Mas, daar is inderdaad een formulier voor je ingevuld door mijn collega. Ik zie dat er nadien geen terugkoppeling op is geweest, de afdeling die het in behandeling neemt heeft jouw verzoek ook niet ontvangen. Het spijt mij daarvoor! Ik zal er persoonlijk op toe zien dat het dit keer wordt afgehandeld. En uiteraard krijg je de toestelkosten met terugwerkende kracht vergoed! 🙂 Ik hoor graag van je als je weer terug bent!
Hallo Nadia,
Ik ben terug in Nederland en hoor graag hoe we dit nu gaan oplossen. Alvast bedankt Nadia
Reputatie 7
Hay Mas, welkom terug 😃 Ik heb je verzoek doorgezet naar de juiste afdeling je wordt binnenkort gebeld, naar verwachting binnen 24 uur. Laat jij mij weten als het is gelukt? Ik hoor graag van je ! 😄
Reputatie 7
Hoi hoi Mas, ik heb Martin gevraagd jou te bellen en heb begrepen dat jullie contact hebben gehad 🙂 Yes, goed nieuws! Is het allemaal gelukt? Ik ben zeer benieuwd wat jij van het gesprek vond? Let me know 🙂
Reputatie 1
Hoi hoi Mas, ik heb Martin gevraagd jou te bellen en heb begrepen dat jullie contact hebben gehad 🙂 Yes, goed nieuws! Is het allemaal gelukt? Ik ben zeer benieuwd wat jij van het gesprek vond? Let me know :)
Hallo Nadia, inderdaad een heel prettig gesprek gehad met Martin en alles tot tevredenheid opgelost. Hartelijk bedankt voor je snelle hulp.
Reputatie 7
Yes!! Dat zijn de goede berichten die ik graag hoor. Erg fijn dat alles nu naar tevredenheid is opgelost 😃 Bedankt voor de terugkoppeling Mas!! Als je nog eens hulp nodig hebt dan weet je ons te vinden 😉 Maak gerust een nieuw topic aan of reageer onder een bestaand topic, de community helpt je graag.
Goedendag, mijn abonnement loopt 15 dec 2018 af. Nu begrijp ik van een kpn medewerker via de chat dat de kosten hetzelfde blijven. Dat lijkt mij niet logisch. Aangezien mijn telefoon het nog prima doet en ik ook bij kpn wil blijven zou ik graag een direct opzegbaar sim only abonnement willen. Is dit mogelijk? Of dan toch maar naar een andere provider? Graag uw antwoord.
Reputatie 7
Hey @Eugenie A., welkom op het KPN forum 🙂 Na de looptijd van je contract worden de toestelkosten niet meer in rekening gebracht. Je toestel is dan afbetaald. Wanneer je nog een 'oud' abonnement van ons hebt zijn de abonnementskosten + toestelkosten niet gescheiden. Ik kan voor jou de afdeling contracten aansturen om het voor jou in orde te maken. Dit kan pas wanneer je abonnement afloopt (15 december). Wil je mij dan hier in het topic een reminder sturen zodat ik het voor je in gang kan zetten?

Oeh, ook niet onbelangrijk: zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, mobiele telefoonnummer(s). Dan kan ik het voor je aan de slag 🙂
Hi Nadia, wat fijn. Dank voor je bericht. Ik heb de gegevens ingevuld. Graag zou ik willen dat je e.e.a. in gang zet. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Graag gedaan @Eugenie A. Er zal dan een collega telefonisch contact met je opnemen om alles met je door te nemen en het te bevestigen per mail wat je na je contract per maand betaalt. Als jij mij rond 15 december een reminder stuurt zorg ik ervoor dat alles in gang wordt gezet 🙂
Doe ik Nadia! Hartelijk dank! Groetjes.
Reputatie 7
Graag gedaan Eugenie. Tot 15 december 🙂
Ik heb per ongeluk een nieuwe topic aangemaakt, dit is mijn mededeling:

Mijn abo is per 01-11-2018 verlopen en kosten zijn ondanks het feit dat het toestel al afbetaald is gewoon hetzelfde. Heb met ene Mark en ene Wesley van KPN gechat die maar blijven beweren dat dit klopt. Ze verwijzen naar wetgeving en ik kreeg een link over de wijzigingen in 2017 (BKR bij toestel meer dan 10 euro per maand) Ik lees op dit forum dat dit helemaal niet klopt. Snap er niets van. Ik ga niet betalen voor iets wat al betaald is, KPN onderneem actie a.u.b.
Reputatie 7
KPN mag jou na de afloop van de vaste contractperiode absoluut geen kosten meer in rekening brengen voor het toestel.
Ik vind het zeer kwalijk dat blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen is tot alle gelederen van de organisatie.
KPN, ga je schamen en zorg dat ook @Nico T op korte termijn goed geholpen gaat worden.
En o ja, zorg er nu toch eens voor dat er niet zo ontzettend veel onzin geroepen wordt bij die klanten"service" van jullie.
Dank je wel wjb, hier een screenshot van de antwoorden van KPN chat
https://screenshots.firefox.com/emI0Uk5dV0J3GdVc/socialchat.secure.force.com
echt niet te geloven die gasten
Reputatie 7
Beste KPN,

Er is één positief punt te halen uit dat screenshot en dat is de tekst in het blauwe blok, maar dan moeten jullie daar natuurlijk wel iets mee doen.


Hoe is het in godsnaam mogelijk dat nog steeds niet iedereen maar dan ook echt iedereen, binnen KPN op de hoogte is van de wetgeving die het verbiedt om kosten voor een toestel in rekening te brengen na afloop van de vaste contractperiode.
DOE DAAR IETS AAN!!!
Reputatie 7
Hallo @Nico T, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons hier hebt gevonden. Ik zie dat wjb en Peter je al de nodige informatie hebben gegeven. Eens, erg jammer dat Mark en Wesley hier niet van op de hoogte zijn, bij deze heb ik ze geïnformeerd via de mail dat er na de contractperiode geen toestelkosten meer mag worden gerekend. Ik zal er tevens zorg voor dragen dat er een friendly reminder de deur uitgaat aan de chat teams met het verzoek hierop te letten! Bedankt voor je bericht Nico 🙂

Nog wel even, ik heb geen inzage in het volledige chatgesprek maar inhoudelijk klopt de screenshot van het chatbericht wel. De propositie van 2015 met HS (staat voor handset) zijn de abonnementen waarin de toestelkosten inbegrepen zijn en die dus niet na contractperiode automatisch komen te vervallen! Sinds 2017 hanteren we nieuwe abonnementen + los de toestelkosten op afbetaling gedurende het contract. Wanneer het toestel is afbetaald komen de toestelkosten wel automatisch te vervallen op de factuur.

Uiteraard zorg ik ervoor dat het wel goed wordt afgehandeld. Erg fijn dat je jouw forumprofiel al hebt aangevuld. Hiermee kon ik meteen aan de slag. Ik heb het verzoek bij mijn collega's van de afdeling contracten neergelegd, ze zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen voor de correcte afhandeling.

Als je nog vragen hebt, laat het weten! We helpen je hier graag op het forum 🙂
Beste KPN,
Bij mij is op 26 januari j.l. de contractperiode van 2 jaar afgelopen. Echter worden ook bij mij de telefoonkosten nog steeds berekend. Kunnen jullie dit voor mij in orde maken dat de kosten voor de telefoon uit het abonnement wordt gehaald.

Alvast dank!
Reputatie 7
Hallo @X_B, dat kan geregeld worden. Wil je daarvoor je geboortedatum en mobiele klantnummer nog even aanvullen in je forumprofiel? Dan zet ik het voor je door naar mijn collega's. Laat je hier weten als je de benodigde gegevens hebt toegevoegd? 🙂
Beste @Nadia, ik heb de gegevens aangevuld. Kun je mij laten weten hoe lang het gaat duren voordat het abonement is aangepast?
Reputatie 7
Ha @X_B , dat is snel! Ik zal het voor je in orde maken. Binnen 5 werkdagen wordt er contact met je opnemen door de afdeling Contracten voor de correcte afhandeling 🙂 Laat je hier weten als het is afgehandeld?
Hoi @Nadia, soms kan ik best snel zijn 😉. Ik laat je weten als het geregeld is.
Reputatie 7
Hahah, heel goed @X_B , ik hou wel van snel en adequaat 🙂 Daarover gesproken. Ik zie dat je al eerder hierover contact hebt gehad met de klantenservice. Ik zie dat er iets niet helemaal goed is gegaan in de afhandeling. Jammer! Sorry daarvoor. Ik hoor graag van je als alles wel goed is verwerkt (of niet, want dan ga ik weer aan de slag) 🙂
klopt, daar had ik al eerder over gebeld. Alleen volgens hen moest ik dan maar een nieuw abonnement afsluiten. Maar hier lees ik dat ze het bedrag van de telefoon uit de prijs moeten halen. Vandaar dus ook mijn post hier.
Reputatie 7
Goed dat je ons hier hebt gevonden @X_B. Mijn collega's zijn nu door mij geïnformeerd 😉 Komt in orde!
Reputatie 1
Beste KPN ,
ook mijn contractperiode van 2 jaar is verlopen per 30-01-2019 .
nog steeds worden de kosten van het toestel berekend ..
ik wil graag het contract door laten lopen hoe het nu is alleen zonder toestelkosten en maandelijks opzegbaar ..
kan dit geregeld worden ?