Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Contact en buitenland / gebruik diensten in buitenland


  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Geachte heer mevrouw,


Ben al sinds jaar en dag klant bij KPN. Nu mobiel nr ****. In 1991 al mijn eerste mobiele telefoon. In die tijd weinig keus, vanwege de lange relatie nu loyaal gezien de huidige mogelijkheid tot keuze. Toch op dit moment  erg teleurgesteld in KPN, de service,  het niet oplossen van problemen, beloftes om terug te bellen etc.  Wil u laten weten zogauw mijn contract opzegbaar is  ikga overstappen naar Vodafone. Intussen voor mijn dochter daar een abonnement afgesloten.  Zit voor mijn werk meer in het buitenland dan in Nederland. Mijn werk gebied is Spanje. Tot het vrijgeven van de roaming was mijn bereik redelijk tot goed. Daarna is het een drama geworden. Vaak uren niet bereikbaar, uitvallen van gesprekken,  geen internet, heel traag internet. Begrijp dat het gedeeltelijk komt door de contracten die KPN met buitenlandse partijen heeft en daar blijkbaar weinig voor betalen wil. Heb hier een keer of vier over gebeld, mij beloofd om terug gebeld te worden binnen vijf dagen, nooit gebeurd. Benaderd door een verkoper van KPN, wederom mijn klachten geuit en de belofte gekregen terug gebeld te worden binnen vijf dagen. Een enquête ingevuld  met daarin de vraag of ik het op prijs zou stellen om binnen tien dagen hierover persoonlijk benaderd te worden. Wederom niks. Kom niet verder dan een telefoniste die niks voor mij kan doen met deze klacht. Hoop dat u begrijpt hoe teleurgesteld ik ben, zeker omdat u van mij betalingen verwacht en mijn contract met u uitdien zonder een echte prestatie van uw kant.

Met vriendelijke groet,
Rob Guichelaar
Ps. Nu maar dit forum geplaatst. Onmoglijk om een mail oid te sturen. Wat een meg bende.

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 augustus 2018, 11:55

Dag Rob. Allereerst mijn excuses voor de erg late reactie. Je bericht is er ben ik bang tussendoor geglipt en waar je al lang een antwoord had moeten hebben, heb je dit niet gekregen. Als eerste begrijp ik heel goed dat het belangrijk is om goed bereikbaar te zijn in het buitenland, helemaal als je daar vaak bent in verband met je werk. Daarbij is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je niets hoort als wordt aangegeven dat er contact met je wordt opgenomen. Ook daarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.

Ik wil je in elk geval graag het één en ander uitleggen over bereik in het buitenland. Je geeft aan dat je veel in Spanje zit en dat je daar vaak slecht bereik hebt. In het buitenland roam je in op een lokaal netwerk, feitelijk ben je te gast op het netwerk van een lokale provider. Die specifieke provider kan op bepaalde plaatsen goed of minder goed bereik bieden, dat is niet anders dan een Nederlandse provider goed of minder goed bereik biedt in Nederland. Als KPN hebben wij geen inzicht ín of invloed óp de kwaliteit van de netwerken in het buitenland. Als Nederlandse provider zijn we verantwoordelijk voor ons eigen netwerk, in Nederland.

Je geeft aan dat dit speelt sinds het 'vrijgeven van roaming' en je benoemt een verband met 'contracten met buitenlandse partijen'. Als eerste: roaming -het gebruik maken van bellen en internet via een buitenlandse provider- doe je in de EU zonder bijkomende kosten: het gaat gewoon uit je bundel. Ik geloof je uiteraard als je zegt dat dit sinds die tijd speelt, maar rechtstreeks verband met de gewijzigde regelgeving omtrent deze kosten zie ik niet. Dan over 'contracten met buitenlandse partijen'. Wat ik daar van herken is dat we -net als elke andere provider- zogeheten roaming partners hebben, voorkeursnetwerken waarmee je telefoon automatisch verbinding zal maken in een betreffend land. Als zo'n voorkeursnetwerk je nu onvoldoende bereik geeft op een bepaalde locatie, dan kun je handmatig in je toestel een ander beschikbaar netwerk selecteren. Dat werkt vaak goed.

In dit topic lees je nog wat meer over roaming in het buitenland. Wellicht heb je hier iets aan. Je geeft dat je vaak in Spanje bent, in verband met je werk. Zou het dan geen optie zijn om een lokale prepaid-simkaart aan te schaffen, die je daar gebruikt? Je geeft aan dat je wilt overstappen naar de concullega. Dat zou ik heel jammer vinden, maar dat staat je uiteraard vrij. Het verhaal dat ik hierboven schreef over roaming en de rol van een Nederlandse provider hierin gaat echter ook op voor Vodafone. Ook zij kunnen je geen garanties bieden over de kwaliteit van een buitenlands netwerk.

Wellicht heeft je wens om over te stappen daar ook niet veel mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je bij het uitblijven van een antwoord op je vraag en uitleg over een probleem niet tevreden bent. Daarvoor, nogmaals, mijn excuses.

Bekijk origineel

2 Reacties

Denk niet dat deze man voorlopig een telefoon mag aanraken in Spanje
Reputatie 7
Badge +15
Dag Rob. Allereerst mijn excuses voor de erg late reactie. Je bericht is er ben ik bang tussendoor geglipt en waar je al lang een antwoord had moeten hebben, heb je dit niet gekregen. Als eerste begrijp ik heel goed dat het belangrijk is om goed bereikbaar te zijn in het buitenland, helemaal als je daar vaak bent in verband met je werk. Daarbij is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je niets hoort als wordt aangegeven dat er contact met je wordt opgenomen. Ook daarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.

Ik wil je in elk geval graag het één en ander uitleggen over bereik in het buitenland. Je geeft aan dat je veel in Spanje zit en dat je daar vaak slecht bereik hebt. In het buitenland roam je in op een lokaal netwerk, feitelijk ben je te gast op het netwerk van een lokale provider. Die specifieke provider kan op bepaalde plaatsen goed of minder goed bereik bieden, dat is niet anders dan een Nederlandse provider goed of minder goed bereik biedt in Nederland. Als KPN hebben wij geen inzicht ín of invloed óp de kwaliteit van de netwerken in het buitenland. Als Nederlandse provider zijn we verantwoordelijk voor ons eigen netwerk, in Nederland.

Je geeft aan dat dit speelt sinds het 'vrijgeven van roaming' en je benoemt een verband met 'contracten met buitenlandse partijen'. Als eerste: roaming -het gebruik maken van bellen en internet via een buitenlandse provider- doe je in de EU zonder bijkomende kosten: het gaat gewoon uit je bundel. Ik geloof je uiteraard als je zegt dat dit sinds die tijd speelt, maar rechtstreeks verband met de gewijzigde regelgeving omtrent deze kosten zie ik niet. Dan over 'contracten met buitenlandse partijen'. Wat ik daar van herken is dat we -net als elke andere provider- zogeheten roaming partners hebben, voorkeursnetwerken waarmee je telefoon automatisch verbinding zal maken in een betreffend land. Als zo'n voorkeursnetwerk je nu onvoldoende bereik geeft op een bepaalde locatie, dan kun je handmatig in je toestel een ander beschikbaar netwerk selecteren. Dat werkt vaak goed.

In dit topic lees je nog wat meer over roaming in het buitenland. Wellicht heb je hier iets aan. Je geeft dat je vaak in Spanje bent, in verband met je werk. Zou het dan geen optie zijn om een lokale prepaid-simkaart aan te schaffen, die je daar gebruikt? Je geeft aan dat je wilt overstappen naar de concullega. Dat zou ik heel jammer vinden, maar dat staat je uiteraard vrij. Het verhaal dat ik hierboven schreef over roaming en de rol van een Nederlandse provider hierin gaat echter ook op voor Vodafone. Ook zij kunnen je geen garanties bieden over de kwaliteit van een buitenlands netwerk.

Wellicht heeft je wens om over te stappen daar ook niet veel mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je bij het uitblijven van een antwoord op je vraag en uitleg over een probleem niet tevreden bent. Daarvoor, nogmaals, mijn excuses.

Reageer