Beantwoord

Contractontbinding wegens slecht bereik?

  • 15 November 2019
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Welkom op het forum Kevin, excuses voor de late reactie. Ik vind het erg jammer om te lezen dat je zoveel problemen met het bereik ondervindt. En erger, dat we dit niet hebben kunnen verhelpen.

Er loopt inmiddels een klacht en mijn collega's hebben toegezegd dat je contractsvrij wordt gemaakt. De laatste stappen worden daarin gezet. Er wordt deze week contact met je opgenomen.

Fijn dat een andere klant deze oplossing wel krijgt. De technische dienst heeft bij mij ook een onderzoek gedaan, niets gevonden. Ik werd naar Apple gestuurd, want het “lag aan mijn iPhone” terwijl op 3 verschillende iPhones hetzelfde probleem is...contract ontbinding zat er niet in, maar werd naar Apple gestuurd, die niets kunnen doen. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door Susan_ 9 December 2019, 09:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @jeffreywbu, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk altijd kijken naar een persoonlijke oplossing en naar de omstandigheden. Ik kan goed begrijpen dat je ook naar zoiets op zoek bent, omdat je geen bereik in huis hebt.. Mag ik vragen of het probleem ook speelt op andere toestellen, die niet door Apple gemaakt zijn? Dus mensen die over de vloer komen met bijvoorbeeld een Samsung of Huawei toestel (en KPN abonnement), hebben deze ook de problemen?

Verder denk ik dat we dan een klacht moeten gaan indienen voor jou. Dat is bij de klant hierboven ook gedaan, en vanuit daar kunnen zij kijken of contractontbinding mogelijk is of niet. Dat kan ik niet garanderen, want ik weet de verdere situatie niet.

Een klacht kan je indienen online, via 0800-0402, de LiveChat functie of mij! Indien je voor mij kiest, zou je dan een privébericht willen sturen met jouw gegevens en het verhaal (wat er al getest is, de mobiele nummers en het adres)?

Reputatie 7
Badge +21

@jeffreywbu, ik heb geen reactie meer gehad. Ik ga er vanuit dat je jouw antwoord hebt gevonden. Zo niet, dan hoor ik het graag!

Hoi Susun,

 

Excuses, ik had geen tijd gehad om nog weer te reageren. Helaas heb ik geen vrienden met een Android toestel en in combinatie met een KPN abonnement. Ik heb wel een Vodafone abonnement uitgeprobeerd met dezelfde iPhone en een iPhone 6S. Hierbij krijg ik wel 4G tot diep in huis. 

 

Het probleem dat het aan iOS 13 ligt wat KPN beweerd klopt daarom niet. Ik ontvang graag een bepaste oplossing. Het is toch absurd dat ik een apart abonnement moet aanschaffen voor 4G thuis bij een andere provider, puur omdat jullie masten niet in orde zijn. 

 

Mvg,

jeffrey

Reputatie 7
Badge +21

@jeffreywbu, goed dat je al het één en ander geprobeerd hebt. Ik wil toch enkele zaken uitleggen. Er hoeft echt niets mis te zijn met onze masten, goed mobiel bereik verschilt van locatie tot locatie. Ook belangrijk om te weten is dat het bereik buitenshuis eigenlijk altijd beter zal zijn dan binnenshuis. Het signaal van een mobiele telefoon gaat rechtstreeks van de zendmast naar je telefoon en daarbij is alles wat daar tussen in staat van invloed op de kwaliteit: muren, bebouwing, bomen.  

Dat iOS 13 de oorzaak is van het bereik herken ik zelf niet direct. Wel zie je iets vaker dat bij iPhones dit probleem optreedt, vooral bij de iets oudere modellen. Dat heeft t maken met hoe de antennes in de telefoons zijn geplaatst. Een hoesje om een telefoon kan al een groot verschil maken, als je er eentje om je telefoon hebt zou je deze eens kunnen weghalen. 

Waarom er bij de klant waar je aan refereert contractontbinding een mogelijkheid is geweest kan ik je niet vertellen. Onze Technische Dienst doet heel zorgvuldig onderzoek naar de mogelijkheden en geeft deze desgewenst door aan onze klachtenafdeling. Je krijgt een duidelijke toelichting over jouw specifieke situatie en het is dus nagenoeg onmogelijk om situaties te vergelijken. 

Wat nu in elk geval de beste oplossing is. We bieden tegenwoordig de mogelijkheid om te bellen via wifi. Dat is in praktisch elke situatie waar bereik binnenshuis een probleem is de oplossing. Hier lees je er meer over en ik hoor heel graag of dit voor jou ook de oplossing is. 

Reageer