Beantwoord

Data only-abonnement in plaats van sim only-abonnement afgesloten

  • 3 June 2019
  • 11 reacties
  • 1292 keer bekeken

Eindelijk mijn Sim Only abonnement van KPN geactiveerd, sinds deze inging in 2019 (druk gehad!). Ik hoopte dit KPN-abo op te zeggen, maar dat kan alleen jaarlijks. Dan maar mijn oude abonemment opzeggen, met nummerbehoud.

Blijkt nu dat ik destijds 'mobiel internet' heb besteld, zonder telefonie. Nooit bij stilgestaan dat dit bestaat. Kennelijk zijn er mensen die niet willen kunnen bellen, tegen exact dezelfde prijs?

Al met al heb ik nu dus nog steeds niets aan dit abonnement. Ik wil juist mobiel internet en bellen. Wat is nu het verstandigst?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 June 2019, 09:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @MAJ2 Dank voor het doen van je verhaal. Ik wil je graag goed begrijpen, dus wellicht kun je me nog iets meer vertellen.

Je hebt een sim only-abonnement bij ons. Dat heb je al even, maar je hebt recentelijk pas geactiveerd. Je kwam toen tot de ontdekking dat hier een abonnement betreft dat alleen geschikt is voor dataverkeer. Deze abonnementen hebben we inderdaad: je gebruikt ze bijvoorbeeld in je tablet. Hoe lang heb je dit abonnement al? Als je bij ons iets besteld krijg je vanzelfsprekend een orderbevestiging, waarop precies staat wat je besteld hebt. Heb je deze destijds ook bekeken?

En ik begrijp ook dat je een regulier abonnement voor mobiele telefonie hebt of had? Dit heb heb je opgezegd? Is dit goed gegaan of heb je hier nog vragen over?
Hoi Bart,

Klopt allemaal.

De orderbevestigingen heb ik destijds allemaal bekeken en bewaard, t.t.v. Zwarte Zaterdag (ik bestelde de simkaart samen met vast internet voor thuis).

De eerste set die ik ontving waren de pdf's 'algemene voorwaarden ("Voor Vaste en Mobiele Telecommunicatiediensten"), 'Belangrijk-Gegevensoverzicht' en 'Tarieven InternetBellen'. Dat was dan voor vast internet.
De tweede set die ik kreeg bestond uit Contract ('Overeenkomst Mobiele Aansluitingen'), KPN_Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten en KPN_Tarievenoverzicht_vanaf_1_okt_2018.

Al met al een hoop over 'mobiel' en dus dat bestand 'InternetBellen', samen met soortgelijke inhoud, deed bij mij nog geen bellen rinkelen. Daarnaast is het natuurlijk ook vrij 'standaard' dat er belminuten zitten bij een 'mobiel abonnement', dus daar ging ik vanuit.

Misschien ligt het er ook aan hoe deze producten op de website staan. Zowel onder de knop 'Mobiel Internet' als onder 'Sim Only' zie je precies hetzelfde venster met de opties 'KNP Mobiel' en 'KPN Internet' en 'Vodafone' e.d.. Alleen onder 'Sim Only' komen er dan belminuten bij te staan. Allicht besteld vanuit het verkeerde venster...

Reputatie 7
Badge +20
Wat jammer dat er dan verwarring bij je is ontstaan. Je krijgt inderdaad de Algemene Voorwaarden toegestuurd, maar ook een bevestiging met hetgeen je hebt afgesloten. Op de screenshots die je stuurt kun je zien dat Sim Only en Mobiel Internet wel echt onder twee verschillende kopjes staan. Het zou inderdaad heel goed mogelijk zijn dat je per ongeluk toch uit het verkeerde venster hebt besteld.
Had ik dit eigenlijk al direct kunnen opzeggen? Ik denk het niet toch? Pas nadat het jaar/contract voorbij is? Thx.
Reputatie 7
Badge +20
Na levering van je bestelling kun je binnen 14 dagen annuleren. Daarna zit je inderdaad vast aan het contract en kun je het opzeggen als het is uitgediend, @MAJ2

Hoi Bart (of collega),

 

Ik heb dit contract opgezegd op 27-10-2019, voor de einddatum van 18-12-2019. Ik kreeg daarop een mail met bevestiging waarin staat “ Om uw opzegging te kunnen verwerken, nemen wij telefonisch contact met u op.”. Dit is nooit gebeurd (of ik moet het gemist hebben). Er staat ook “ Wij zullen u een aantal keer proberen te bereiken, wanneer dit niet is gelukt wordt daarna alsnog uw aansluiting opgezegd binnen 14 dagen na onze laatste poging.”

 

Maar ondertussen krijg ik nog steeds facturen. Inmiddels heb ik dus al voor t/m april 2020 betaald voor een product dat ik niet wil.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MAJ2 Dat is gek, natuurlijk. Ik kijk graag even na wat er is gebeurd. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, een bereikbaarheidsnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Heb het zojuist toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @MAJ2 Dank daarvoor. Dat dit abonnement opgezegd had moeten zijn en dat is staat in elk geval vast. Dat gaan we natuurlijk alsnog in orde maken.

De officiële einddatum van het contract was inderdaad op 18 december 2019 en als alles naar aanleiding van je contact op 27 oktober goed was verlopen was het op die datum ook beëindigd. Maar ergens is het misgegaan, want ik zie niet dat er contact is geregistreerd op 27 oktober. Hoe heb je de opzegging doorgegeven? Die bevestiging zou ik graag willen hebben; daarmee kan ik het alsnog in orde maken. 

Wat ik trouwens wel zie is dat je in december met een collega hebt gesproken om het abonnement op te zeggen. Als dat correct was verwerkt had was het abonnement, inclusief maand opzegtermijn, per 14 januari opgezegd. Maar daar is dus ook iets misgelopen. 

Kun je me de bevestiging doorsturen? Ik heb je een privébericht gestuurd met verdere uitleg. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MAJ2 Dank voor je mail met de bevestiging. Ik heb het doorgestuurd naar de juiste partijen en ze gevraagd om de opzegging alsnog in orde te maken. Dat betekent dat je vanzelfsprekend alle na 18 december 2019 betaalde abonnementskosten van ons retour gaat krijgen. Ik hou je op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MAJ2 Ik heb inmiddels bericht terug over je abonnement: het wordt opgezegd en de  kosten die je te veel hebt betaald worden gecrediteerd. De verdere toelichting vind je in het privébericht dat ik stuurde! 

Reageer