Beantwoord

Data sim zonder nummer

  • 30 March 2019
  • 15 reacties
  • 4137 keer bekeken

Voor mijn zonen heb ik een data-sim kaart gekocht in de veronderstelling dat ze dan What's app bellen konden. Dit werd ook bevestigd door KPN medewerker toen ik bestelde. Maar bij het installeren van What's app heb je een nummer nodig. En voor zover ik weet, zit er bij een data-sim geen telefoonnummer. Wat heeft een data-sim dan nog voor nut? Hoe kunnen mijn zonen toch contact maken met het thuisfront?
icon

Beste antwoord door Dennisk76 30 March 2019, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Een data sim heeft wel degelijk een telefoonnummer en als ik mij niet vergis begint dat met 097. Het is dus geen 06 nummer
Hartelijk dank maar waar vind ik dat nummer?
Op de SIM kaart(pashouder) staat niets (behalve PUK-code en SIM-kaartnummer) en op begeleidende briefjes van KPN ook niets
Reputatie 5
Badge +6
je kunt hem in een telefoon doen en dan iemand bellen. Niet telefoon opnemen want dan gaat het geld kosten.
Wederom dank, maar punt is dat data-sim niet kan bellen. Maar op zich is het natuurlijk een handige suggestie gewoon te bellen wat mij ertoe aanzette Face-time te bellen en daarbij kwam het 97 nummer inderdaad in beeld. Echter het nummer is 11 cijfers (zelfs zonder nul). Bij verbinden producten KPN kan ik dan al niet deze toevoegen (want logica controle geeft max van 10 cijfers)….
Reputatie 5
Badge +6
Hmmmm dat is voor mij voor het eerst. Whats app kan max 10 nummers?

Tja dan moet even gewacht worden op een moderator. Die kan elk moment voorbij komen
Met de data-sim kan je, als het goed is, wel naar andere KPN 06 nummers bellen. Tenzij ze dat eruit gehaald hebben. Het is met een data-sim i.i.g. niet mogelijk een nummer van een andere provider of vaste telefoondienst te bellen.

Klopt: een 097 nummer is in totaal 12 cijfers inclusief de eerste 0 (die hoort er wel bij).

Ik heb sterk mijn twijfels of je wel zo'n nummer bij whatsapp kunt aanmelden. Met een data sim kun je ook geen sms ontvangen/verzenden.
Reputatie 5
Badge +6
Whatsapp kan telefoon nummers aan die veel groter zijn, er zijn landen die veel meer cijfers
gebruiken dan 10, Duitsland bijv. soms wel 13.

Maar als het een ipad is gaat het zowiezo niet werken, whatsapp ziet dan dat het geen mobiel
is en dan gaat het niet, Je kan wel eventueel een telefoon nummer gebruiken van een
andere mobiele telefoon die geen data heeft bijvoorbeeld.

Ik heb whatsapp draaien op een chromebook die alleen wifi heeft, gewoon een telefoon nummer
gebruikt van een prepaid die ik nog had liggen en alleen gebruikt wordt voor phone.
Eenmaal geactiveerd check Whatsapp nooit meer of er wel iets van mobiel inzit.

Whatsapp werkt op een chromebook, omdat het lijkt of het een android mobiel is,
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Mvantellingen! Je kunt Whatsappen met een 097-nummer, zie dit topic voor meer informatie: Met Mobiel Internet: altijd en overal online ook whatsapp? | KPN Community. Wel een goede toevoeging van @WimC; Whatsapp moet wel ondersteuning bieden voor het type apparaat dat je gebruikt.

Je moet het nummer overigens ook kunnen koppelen in MijnKPN. Het dient ingevoerd te worden als 0970XXXXXXXX. Als dat niet werkt, laat het weten. Dan vraag ik dit na bij de ontwikkelaars.
@Joran, dank voor je bericht en het What's app-en lukt inmiddels.
Het toevoegen van dit product aan MijnKPN is niet gelukt. Het nummer is te lang.
Zie je daar een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat Whatsapp in ieder geval werkt! Ik ga achter het MijnKPN gedeelte aan. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" een of beide 097-nummers? Alle vakjes met "privé" zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk.
Reputatie 7
Badge +28
@Mvantellingen: Dank voor het invullen! Ik heb navraag uitstaan bij de ontwikkelaars. Ik weet niet zeker of ik morgen al reactie krijg, ik kom er in ieder geval na het weekend op terug!
Reputatie 7
Een data-sim zou gewoon aan je mijnKPN toegevoegd moeten kunnen worden.

Gelukt!
Dank
Snap niet dat ik eerder toch echt een veld met max 10 nummers moest invullen.
Zal wel aan mij hebben gelegen....
Goedemorgen, ben ik weer met vervolg vraag nu voor tweede zoon. Ook daarvoor een datasim only abonnement bij KPN afgesloten maar deze zoon had ook nog een prepaid nummer dat hij wil behouden. Deze vraag werd ook gesteld bij installeren wat ia gelukt. Maar nu nog product toevoegen aan Mijn KPN wat niet lukt omdat het pre-paidnummer (blijkbaar) geen KPN product is. Probeer ik het SimOnly nummer (097***) te achterhalen dan lukt me dat niet op de gebruikelijk manieren omdat het nummer van de prepaid wordt weergegeven.
Wie heeft de oplossing?
Reputatie 7
Badge +28
Hier ben ik een beetje over in de war. Bij een aanvraag Mobiel Internet wordt er geen optie geboden om een telefoonnummer mee te nemen. Telefonie is dan ook geen onderdeel van deze dienst. Ik kan het 097-nummer wel achterhalen, die stuur ik je in een privébericht. Kun je mij het 06-nummer van tweede zoon nog doorgeven? Dan controleer ik voor de zekerheid wat er met dat nummer gebeurt.