Beantwoord

Data tegoed zien van kids sim

  • 30 December 2019
  • 10 reacties
  • 407 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb 2 kids Sim abonnementen afgesloten me nummerbehoud. 
Nu kan ik zien wat het data tegoed is van de 2 abonnementen, maar mijn kinderen niet. 
ze hebben wel een KPN ID aangemaakt, maar als ze dan verder gaan in het menu wordt mijn app eruit gegooid. 
hie kunnen zij zelf zien wat hun tegoed is?

Met vriendelijke groet, 

matthijs 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 January 2020, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @BlitsXpress, goede vraag! Wat jij zegt, klopt inderdaad. Als jouw kinderen een eigen KPN ID aanmaken, kunnen de 06-nummers niet meer onder jouw KPN ID staan. Zij krijgen zelf bij 50, 75 en 100% verbruik een sms. Daarnaast kan je tegenwoordig bij vrijwel elke smartphone zelf een gebruiksmeter instellen, zodat je telefoon zelf bijhoudt hoeveel MB's er worden verbruikt. Dat is niet 100% nauwkeurig en kan dus ook geen rechten aan ontleend worden, maar volgens mij komen ze dan, i.c.m. onze sms’jes, een heel eind. :-)

Reputatie 1

Helemaal duidelijk. 
Bedankt voor de uitleg. 
 

Met vriendelijke groet, 

matthijs

Reputatie 1

Nog even een aanvulling:

Het kids Sim met nummer 06*****811 kan dus wel op de eigen telefoon de status zien van het tegoed. 
Hoe kan ik dit ook voor het kids Sim met nummer 06*****384. 

Met vriendelijke groet, 

matthijs 

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt voor dat kind een eigen KPN ID aanmaken, waar deze dan mee in kan loggen op zijn/haar telefoon. Dan heeft deze inzicht in het dataverbruik. Is dat wat je bedoelt? Je kunt vaak ook instellen op de betreffende telefoon dat je het gegevensverbruik van de telefoon in de gaten wilt houden. Dat kan je onder ‘instellingen’ doen. Dit is dus iets wat bijgehouden wordt door de telefoon en niet door ons, dus is misschien niet 100% nauwkeurig. 

Reputatie 1

Dat is inderdaad wat ik bedoel. 
echter is het bij de een wel gelukt, maar bij de ander niet. 
die is gekoppeld aan mijn nummer /app. 
Kan dit eventueel geregeld worden bij een KPN winkel?

Ik krijg het niet voor elkaar om het ene nummer te ontkoppelen. 06*****384

 

mvg 

matthijs

Reputatie 7
Badge +30

Wil jij eens via de browser (dus niet in de app) inloggen op jouw KPN ID en dan via ‘producten’ naar ‘ontkoppel product'? Lukt het dan wel om -384 te ontkoppelen?

Reputatie 1

Ik kan dan alleen beide ontkoppelen. 
Als ik dan weer mijn eigen nummer wil koppelen  staat ***384 er weer bij. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, ik zie hoe dit komt: -384 staat onder hetzelfde klantnummer als jouw telefoonnummer. De andere kidssim heeft een apart klantnummer. Ik ga uitzoeken of we hier iets aan kunnen doen!

Reputatie 1

Is het dan misschien mogelijk om voor 06****384 ook een apart klantnummer aan te maken, zodat ze allebei zelf kunnen zien wat hun tegoeden zijn. 
Dat zou de mooiste oplossing zijn. 
Ik hoef de tegoeden niet te zien in mijn app, ik hoor vanzelf wel of het op is😄. 
 

Met vriendelijke groet, 

Matthijs 
 

Reputatie 7
Badge +30

Hele goede vraag! We hebben dit nagevraagd, maar we splitsen de klantnummers niet. Het ene nummer had officieel al geen eigen klantnummer mogen hebben. Ik kan er dus niets aan veranderen :-(. Ze krijgen dus bij 50% 75% en 100% een sms, dan is het tijd om bij vaders aan te kloppen. Sorry hiervoor!