Beantwoord

Dataverbruik begrenzen

  • 14 January 2019
  • 4 reacties
  • 283 keer bekeken

Ik wil graag mijn dataverbruik begrenzen zodanig dat er per maand niet meer verbruikt wordt als mijn bundel, is dat mogelijk?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 January 2019, 16:22

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @Renehermans
Ik ga er vanuit dat je het over mobiele data hebt.
Dat kun je in je mobiel eenvoudig regelen.
Ga naar netwerk en internet, klik daarop ga dan naar mobiel netwerk
en ga dan naar gegevensgebruik.
Het menu kan in detail iets anders zijn afhankelijk van je Android-versie.
Stel eerst de factuurdatum van de maand in, als je bijvoorbeeld iedere 11e van de maand je factuur krijgt met je nieuwe bundel geef je de elfde in.
Ergens anders geef je de grens aan, stel dat je 1.000 Mb per maand hebt, dan stel je als waarschuwing in de grens van 900 Mb en als maximum gebruik 1000 Mb in.
Als je dan de 900Mb-grens bereikt hebt krijg je eerst een waarschuwing van je mobiel dat je tegen de grens aan loopt.
Houd er rekening mee dat de smartphoneteller niet exact gelijk hoeft te lopen met je provider-teller.
Reputatie 7
Badge +10
Bij mijn weten betaal je bij KPN nooit extra als je over je databundel heen gaat. Enige wat er gebeurt is dat je in snelheid wordt terug gezet naar 64 Kbit (heel langzaam) maar je betaalt niks extra. Dus waarom zou je dat willen begrenzen?
Dat geldt overigens niet voor minuten/sms'jes. Als je daar over je bundel heen gaat betaal je wel extra.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Renehermans, @Ward_ heeft al toegelicht dat je nooit hoeft te betalen wanneer je over je databundel heen gaat. Je wordt alleen teruggezet in snelheid. Mocht je hier een bepaalde reden voor hebben, dan zou je het advies van @Jan-D nog kunnen opvolgen 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Renehermans, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer