Beantwoord

De 25,- aansluitkosten van 1e factuur wordt niet gecrediteerd op 2e factuur

  • 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste KPN,

Op de 1e factuur werd onderstaande in rekening gebracht terwijl bij de bestelling duidelijk werd beloofd dat de 25,- voor ons niet van toepassing zou zijn.

We zijn namelijk al jaren klant bij KPN met thuis TV, internet en bellen en dan zouden deze kosten niet in rekening worden gebracht.

Na die 1e factuur gebeld en toen werd aangegeven dat de 25,- op de 2e factuur zou worden gecrediteerd.

Vandaag de 2e factuur ontvangen en ik zie geen creditbedrag van 25,- op de factuur, het bedrag is gewoon 17,50.

Ik heb zojuist ING de 1e factuur van 45,65 laten terugboeken en ik zal onder vermelding van dat factuurnummer zelf 20,65 overmaken (45,65 -/- 25,-).

Daarmee is het voor mij afgehandeld, hoe jullie dat administratief verwerken maakt mij verder niet uit.

Vriendelijke groet,

Lars van der Weij

icon

Beste antwoord door Bart_ 27 October 2020, 12:03

Bekijk origineel

5 reacties

Beste KPN,

Mailen naar jullie kan niet meer (echt bizar voor zo'n groot bedrijf, maar goed...)

Daarom hier bovenstaande gemeld, want via forum komt er altijd snel een reactie….

Nog steeds niets gehoord, maar wel een herinnering in mijn mail om 25,- binnen 5 dagen over te maken.

Op die mail kan je dan weer niet reageren want is een noreply adres.

Bellen kan wel, maar daar heb ik geen zin in, dat heb ik al genoeg gedaan over deze 25,-

Nogmaals: ik heb betaald wat ik moet betalen en jullie regelen het intern maar zo dat die 25,- niet meer als openstaand bedrag doorkomt.

Graag een bevestiging / reactie!

Vriendelijk bedankt, Lars van der Weij

PS: echt klantvriendelijk voelt het allemaal niet, maar dat zal vast aan mij liggen...

 

Beste KPN,

Mailen naar jullie kan niet meer (echt bizar voor zo'n groot bedrijf, maar goed...)

Daarom hier gemeld, want via forum komt er altijd snel een reactie….

Nog niets gehoord, maar wel een herinnering in mijn mail om 25,- binnen 5 dagen over te maken.

Op die mail kan je dan weer niet reageren want is een noreply adres.

Bellen kan wel, maar daar heb ik geen zin in, dat heb ik al genoeg gedaan mbt deze 25,-

Nogmaals: ik heb betaald wat ik moet betalen en jullie regelen het intern maar zo dat die 25,- niet meer als openstaand bedrag doorkomt.

Graag een bevestiging / reactie!

Vriendelijk bedankt, Lars van der Weij

PS: echt klantvriendelijk voelt het allemaal niet, maar dat zal vast aan mij liggen…

PS: zie mijn originele vraag 1 dag eerder (20-10) voor meer info.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @LarsvdWeij Van harte welkom hier op het KPN Forum. Logisch dat je deze vraag stelt en een antwoord verwacht. Het KPN Forum is in de eerste instantie een plek waar klanten van KPN met elkaar in gesprek gaan en elkaar tips en adviezen geven. Er zijn ook mensen van KPN actief, zoals ik. Moderators zoals zorgen ervoor dat gesprekken op het Forum netjes verlopen en dat alle informatie snel vindbaar is. Als je via de community geen antwoord op je vraag kunnen wij uiteraard helpen, maar kunnen niet direct reageren. Je vraag meerdere malen stellen heeft ook niet heel veel zin; ik heb alles nu bij elkaar gezet. Het werkt dus even anders dan bij de klantenservice. Mocht je liever contact met de klantenservice willen, dan kun je bellen met 0800-0402 of reageren via onze social media-kanalen. We hebben inderdaad geen e-mailadres waar je naar toe kunt mailen. 

Dat gezegd hebbende. Er is je toegezegd dat je de aansluitkosten van je mobiele aansluiting niet hoeft te betalen, omdat je al tv en internet afneemt. Dat wil ik graag geloven, maar ik zie dit nergens terug. Vandaar dus ook dat je dit bedrag niet op je factuur ziet staan. Ik vind het geen probleem om je die kosten alsnog in mindering te brengen, maar ik kan dat niet verrekenen met de nog openstaande betaling. Betalingen gaan bij ons volledig automatisch en als je storneert krijg je herinneringen en aanmaningen. Dat wil ik je graag besparen, dus ik raad je aan om de rekening alsnog te betalen. De aansluitkosten heb ik vergoed en die zie je terug op de komende factuur (of, als de factuur al is aangemaakt op de daaropvolgende factuur). 

 

 

 

 

 

 

Beste @Bart_ 

Bedankt voor de reactie, fijn!
Wat ik vreemd vind is dat als nik op de klantenservice zoek, men daar verwijst naar het forum… 
Of je kan inderdaad bellen, maar dat hebben we dus al gedaan, met vervolgens toezeggingen dat het wordt opgelost, waarna dit niet gebeurd, maar je als klant dus niets zwart op wit hebt staan.

Daarom zou ik de optie om de klantenservice te kunnen mailen ook fijn vinden en eigenlijk ook wel heel normaal voor een groot bedrijf als KPN.

KPN denk daar kennelijk anders over, dus dat heb ik dan maar te accepteren (maar betaal vervolgens wel elk jaar een forse, vind ik zelf, prijsverhoging; waaronder ineens 2,- voor een vast nr ipv 1,- daarvoor?!)

Dat gezegd hebbende ben ik blij dat de 25,- nu alsnog wordt gecrediteerd. Hoewel ik het vervelend vind om dit dan eerst te moeten betalen en pas op volgende factuur gecrediteerd te krijgen, snap ik dat financiële systemen nu eenmaal zo werken. Toch was het intern door KPN tegen elkaar wegboeken net iets klantvriendelijker geweest… 

Ik zal de 25,- alsnog betalen en wacht dan het creditbedrag van 25,- op de volgende factuur af.

Vriendelijke groet, Lars van der Weij

Reputatie 7
Badge +20

Dag @LarsvdWeij Graag gedaan natuurlijk. De klantenservice kun je op veel manieren bereiken: door te bellen, door te chatten en via de social media-kanalen. Mailen is daar niet één van. De huidige methoden werken simpelweg sneller en beter. Je mag er uiteraard op vertrouwen dat telefonische afspraken ook worden nagekomen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hier op het Forum ben je trouwens altijd welkom. Je kunt hier terecht voor advies, tips en hulp van medeforumgebruikers en als je er niet uitkomt staat er een moderator voor je klaar. 

Reageer