Vraag

Kan met de mobiel 1 nummer niet bellen, wel met een vaste lijn of een ander mobiel nummer

  • 11 February 2017
  • 16 reacties
  • 21398 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat ik met mijn mobiele telefoon, mijn moeder niet meer kan bellen op haar vaste lijn, terwijl ik haar wel kan bellen met mijn vaste lijn of de mobiel van mijn dochter.
Ik heb de telefoon ( samsung S6) al gereset en ook weer terug gebracht naar fabrieksinstellingen, maar dat maakt niets uit.
Ook als ik het nummer handmatig invoer krijg ik geen verbinding.
Dit probleem heeft alleen haar telefoonnummer, verder kan ik iedereen bellen.
Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen.
Gr martin

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @martinvanhout! Wat een lastig en ook gek probleem. Ben je onlangs overgestapt vanaf een andere provider naar KPN toe met je mobiel, of is je moeder onlangs geswitcht met haar vaste telefoon?
Wil je jouw simkaart eens in de telefoon van je dochter doen en kijken of je je moeder dan kunt bellen?

Heel wat vragen, maar dan heb ik een beetje meer een richting waar vanuit we kunnen denken. Ik hoor het graag!
Hoi Cindy,

Ik ben niet overgestapt en ook mijn moeder zit al jaren bij de zelfde provider.
Echter heb je voorstel uitgeprobeert en toen mijn sim in de telefoon van mijn dochter zat, kon ik wel met mijn moeder bellen.
Het probleem blijft wel vreemd, want eenmaal terug in mijn eigen telefoon lukte het weer niet. Rarara
Ik hoop dat u nog enige ideeen hebt.

Mvg martin
Ik weet niet wat hier fout gaat, maar ik krijg telkens de melding dat het laden van de pagina niet gelukt is en dat ik het opnieuw moet laden.
Dat doe ik dan is het veld weer leeg en vul ik het opnieuw in, met als gevolg dat ik nu 5 keer geantwoord heb op dezelfde vraag met hetzelfde antwoord.
Dit zag ik pas toen ik voor de zoveelste keer de pagina opnieuw lade.:(
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martin, ik zie het. Ik heb net een paar berichten van je verborgen 🙂. Ik hoop dat je dat goed vindt.

Het lijkt erop dat het aan je telefoon zelf ligt in dat geval, wat eigenlijk wel vreemd is en het voor mij lastiger maakt om je te helpen, want daar kan ik niet in. Heb je onlangs een software update uitgevoerd, wil je eens kijken welke softwareversie je toestel heeft?
Hoi cindy,
Ik heb idd een softwareupdate gehad, en ik heb nu android 6.01 met een beveiligingspatch van 1 jan 2017 en een kernelversie van 19 januarie jl.
Het is ook vreemd, want ik heb al van alles geprobeert en het is ook alleen dat ene nummer.
Vreemd genoeg werkte het ook niet, nadat ik de telefoon helemaal had gereset en voordat ik de backup terugzette.
Ik heb toen het nummer handmatig gedraaid en toen werkte het ook niet...
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martin, ik ga hier morgen even intern vragen of iemand dit probleem bekend in de oren klinkt. Heeft je moeder KPN van haar vaste telefonie, of een andere provider? Als ze KPN gebruikt, dan hoop ik dat onze Technische Dienst het een en ander na kan gaan. Hiervoor heb ik dan wel wat gegevens van je nodig. Beantwoord je mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martin, heb je mijn privébericht van eergisteren gezien? Als je die beantwoord, dan kan ik aan de slag 🙂.
Reputatie 4
Badge +4
Misschien dit per ongeluk gedaan Klik hier zeker als het op een andere telefoon wel lukt met de sim. Weet alleen niet zeker of dit ook voor uitgaande gesprekken werkt.

Wat ook kan is dat je het bewuste telefoonnummer per ongeluk geblokkeerd hebt. Controleer dat in je telefoon. Het staat meestal in het menu 'Contacten'. Het verschilt per merk en type telefoon of dit mogelijk is en waar je het kunt instellen of opheffen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je telefoon.

Met sommige telefoons kun je instellen dat je enkel bepaalde telefoonnummers kan bellen. Dit heet 'vaste nummers' of 'FDN'. Zet dit uit, zodat je iedereen kunt bellen. Maar dat is dacht ik op de sim opgeslagen dus dan had je ook niet met je dochter de telefoon kunnen bellen.
Reputatie 7
Badge +24
Daar had ik nog niet aan gedacht @koudhe, fijn deze aanvulling!

Je kunt je gegevens altijd nog toesturen @martinvanhout en dan denk ik graag met je mee.
Reputatie 2
Ik heb momenteel het exacte zelfde probleem, is hier nog een oplossing voor, alles al geprobeerd
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Michel, welkom op het forum! Vervelend dat je niet goed kunt bellen. Kun je wat uitgebreider uitleggen wat je precies ervaart, en wat je al geprobeerd hebt om het te verhelpen? Dan gaan we samen verder kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Michel, ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er dan ook vanuit dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten 🙂
Mijn vrouw en ik hebben allebei hetzelfde probleem: Wij zijn beiden 6 maanden klant, het probleem bestaat enkele weken. Zij heeft een iPhone 7, ik een Galaxy s8. Wij kunnen allebei niet meer bellen maar het vaste nummer van mijn ouders, maar wel gebeld worden door hen.. Wij hebben niets veranderd in instellingen en andere vaste nummers in hetzelfde dorp zijn wel bereikbaar. De rest van mijn familie kan mijn ouders wel bereiken. Het is niet duidelijk of dit na een update is ontstaan, maar wel vreemd dat wij beiden een ander besturingssysteem hebben een toch hetzelfde probleem.
Hoi Niels. Welkom op het forum.
Erg merkwaardig en ik krabbel nog een beetje over mijn hoofd wat hier nu aan de hand is.
Zou je het volgende kunnen testen: Zorg dat je het nummer van je ouders anoniem belt. Dat gaat als volgt: toets voor je gaat bellen #31#

Waarom vraag ik dit? Zo weten we zeker dat jullie nummers niet per ongeluk geblokkeerd zijn door je ouders.

Mocht je hier al uitsluitsel over hebben wil ik dat uiteraard ook graag weten. :-)

Bedankt voor de reactie, ik kan niet verklaren waarom, maar het probleem blijkt plotseling opgelost te zijn. Mocht het zich in de toekomst wederom voordoen, dan zal ik bovenstaande nog proberen.
Ha! Dank voor je update. Ik ben blij dat het opgelost is.
Als er weer iets is weet je mij te vinden! 🙂

Reageer