Beantwoord

Deblokkeren betaaldienst

  • 19 July 2020
  • 14 reacties
  • 531 keer bekeken

Ik maak 1 x per maand gebruik van een betaaldienst. Nu is deze dienst, zonder mijn medeweten geblokkeerd. Ik heb alles nagekeken, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om het te deblokkeren. Wel kreeg ik van de betaaldienst een mailtje dat de kpn de betaling had geblokkeerd, met daarbij een website waar ik dit kon achterhalen payinfo.nl. Echter ook hier kon ik niets op vinden.

Graag reactie, zodat ik er weer gebruik van kan maken.

 

Admin: Voor meer informatie over KPN Pay kan je terecht in dit topic.

icon

Beste antwoord door PatriciadeJong1 24 July 2020, 21:06

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hoi @PatriciadeJong1, via payinfo.nl kan je blokkeringen beheren inderdaad. Als daar een deblokkadeslot op staat, kan alleen de provider dat verwijderen. Als je er nog geen contact over hebt gehad via een andere weg kijk ik natuurlijk graag met je mee. Zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan weet ik dat ik aan de slag kan.

Hi Jasper,

 

ik heb regelmatig (6 x gebeld met 0800 1200) contact gehad met de provider. Ze hebben alles nagekeken en verder niets kunnen vinden. Ik kon wel een sms verzenden en ontvangen, alleen de betaling aan de smsdienst werd door kpn geblokkeerd.Ik heb inmiddels met een ander toestel de sms verzonden en dat is gelukt. 

Reputatie 7

Fijn dat het inmiddels gelukt is @PatriciadeJong1. Toen je het vanaf het andere toestel verzond, was dat wel met jouw sim-kaart? Of was dat met een andere kaart? Dat het niet met jouw toestel lukte blijft wel iets geks, als je je forumprofiel nog invult kijk ik daar graag nog voor je naar.

Het was niet met mijn simkaart.

Reputatie 7

Dan moet het toch een instelling zijn bij jouw abonnement. Ik zie dat je je profiel nu hebt ingevuld, ik ben daarmee meteen voor je gaan kijken. Bij dat nummer stond het deblokkadeslot actief, die heb ik nu uitgezet. Dat zal over zo'n 2 uur verwerkt zijn en vanaf dan zal je de instellingen zelf kunnen aanpassen via payinfo.nl. Daarna moet de sms weer van jouw eigen telefoon, met jouw sim-kaart, verstuurd kunnen worden :slight_smile:

Dank je wel.

Hallo, bij mij hetzelfde. Wil graag kadaster info via sms, alleen staat betaalde sms diensten bij mij op geblokkeerd. Kunnen jullie die verwijderen. Groet Friso

Inmiddels weer een keer geprobeerd om gebruik te maken van de dienst, maar hij is en blijft nog steeds geblokkeerd.

Reputatie 7

Het deblokkadeslot heb ik toen voor je opgeheven @PatriciadeJong1, die staat nu nog uit. Had je daarna zelf de blokkade op de dienst nog via payinfo.nl verwijderd? Het lijkt erop dat dat nog niet gebeurd is.

 

@FPCpc, ik zie dat je hier ook al een eigen topic over had aangemaakt, daar heeft Erik je al een antwoord gegeven.

We zijn inmiddels een maand verder,  a verschillende pogingen lukt het nog steeds niet. Voor zover ik heb begrepen houdt KPN de betaling tegen vanaf mijn tel. Nr.Dan maar gebruik maken van een andere telefoon.

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting @PatriciadeJong1. Het kan zijn dat je zojuist een sms’je hebt ontvangen van Payinfo.nl. Dit heb ik per ongeluk aangevraagd, mijn excuses hiervoor. Ik heb nogmaals de instellingen aan onze kant gecontroleerd, maar deze staan wel goed. Heb je al bij Payinfo gecontroleerd hoe de instellingen staan? Ik hoor het graag van je!

Bij payinfo staat alles goed, dus daar ligt het niet aan. Tot 3 maanden terug kon ik er gewoon gebruik van maken en stond het ook netjes op mijn factuur vermeld. Bij payinfo kun je niet kijken of er betaaldiensten e.d. zijn geblokkeerd.

Reputatie 6
Badge +10

Oke duidelijk. Voor de zekerheid heb ik de situatie doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat zij zich hierover kunnen buigen. Indien nodig nemen zij contact met jou op om dit verder te bespreken. Mochten ze de terugkoppeling aan mij geven, dan meld ik me uiteraard direct bij je!

Ik wacht het af, dank je wel voor de moeite.

Reageer