Beantwoord

Doneren naar bijv. 4333 wordt buiten bundel afgerekend

  • 17 July 2019
  • 11 reacties
  • 985 keer bekeken

Ik heb gedoneerd op 4333. Krijg en berichtcdat buiten bundel was. Er srind nog veel op en zeker 3 euro. Waarom kan ik mijn tegoed niet doneren. Bij hollands nieuwe nooit orobkemen mee gehad. Ik heb nu eenmaal betaald moet ik ook kunnen doneren waar ik wil middels sms. Indien niet mogelijk zeg ik kpn weer op want us me belangrijk dat.
icon

Beste antwoord door PeterG 18 July 2019, 12:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Klopt. Alleen de normale 06 nrs. zijn voor sms-en binnen de bundel.
Niet de 4-cijferige. KPN gaat namelijk niet opdraaien voor je donaties en kosten voor stemmen bij tv-programma's.

Ik kan me niet voorstellen dat Hollands Nieuwe de commerciële sms diensten wél via de bundel laat lopen. Lijkt me heel onlogisch.

Bij een abonnement is een commerciële sms buiten de bundel.
Heb je prepaid dan gaat het wel van het tegoed af. Maar dat is dan ook geen bundel.
In een bundle betaal ik toch ook gewoon voor de minute etc. Maar ik weet wat me te doen staat terug naar Hollands nieuwe daar gaat het vanuit de bundle en dat is ook hoe het moet want als er 3 euro over is het ik dat gewoon ook betaald en dat mag dan ook gedoneerd worden. Ik denk zelfs dat KPN hier niet echt rechtmatig handelt. Geen Probleem verlaat ik kpn gewoon want eerlijk is het gewoon niet ik betaal vooruit en ik zou niet de niet gebruikte 3 of 6 euro kunnen doneren. Hollands nieuwe goedkoper en doet het wel. is ook het eerlijkst.
Hoe zeg ik alles tegelijk op ik heb mobile, tv en internet?
In uw voorwaarden staat niks over hoe de bundle te gebruiken er is een sms bundle dus daar moet ook betaalde sms uit kunnen als er genoeg saldo is. en dat is er elke maand want ik bel bijna niet.
In een bundel staat per sms € 0,22 voor verzending naar normale mobiele nummers. Je betaalt voor sms-en naar gewone nummers.

Ik heb even gekeken en Hollands Nieuwe is een PREPAID systeem. Het klopt dat het dan uit het TEGOED gaat, maar dat is dus geen bundel. Dat is bij KPN PREPAID ook het geval. Jij hebt echter nu een ABONNEMENT, waar 4-cijferige nummers niet uit de bundel gaan. Dat is bij elke provider zo die ABONNEMENTEN aan biedt.
H.N. werkt op prepaid basis dus. Ook als er elke maand geld automatisch wordt afgeschreven. Dat is heel wat anders.
Als je bij KPN kiest (had gekozen) voor PREPAID (evt. met automatische afschrijving) dan gaat het precies zo als bij H.N. 😉 En worden die 4-cijferige sms-en wel van het TEGOED afgeschreven.

Ik vind het volkomen logisch dat COMMERCIËLE NUMMERS voor sms en voor gewoon bellen (o.a. de 0900 nummers) NIET onder de bundel v.e. abonnement vallen.

Ben je al buiten de abonnementsperiode voor je mobiel? Alleen dan is "onmiddelijk" opzeggen mogelijk. Je kunt dan ook over naar KPN PREPAID. Daar gaan 4-cijferige sms-en wel uit het TEGOED.
Ben je al buiten je abonnementsperiode voor je vaste diensten? Die Hollands Nieuwe niet heeft.

In uw voorwaarden staat niks over hoe de bundle te gebruiken er is een sms bundle dus daar moet ook betaalde sms uit kunnen als er genoeg saldo is. en dat is er elke maand want ik bel bijna niet.
Pag. 11 gedragscode sms diensten.
Art. 8 a en verder
Wanneer de SMS-dienstverlener of Content Provider een Premium SMS MT bericht gebruikt en er aanvullende telefoonkosten zijn, worden de kosten van het premium bericht gecommuniceerd aan de Eindgebruiker en de zinsnede: “plus de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon” (of een gelijksoortige zinsnede of aanduiding).

Samenvatting
Kosten commerciële sms diensten
Bij abonnement niet uit de bundel
Bij prepaid uit het tegoed (wat H.N. onterecht een bundel noemt)
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Chrisje_b, je hebt gedoneerd en daar zijn kosten aan verbonden. Dat klopt inderdaad. Deze worden buiten de bundel verrekend zoals PeterG aangeeft. Dat is precies hoe het zit. Ik heb daar verder niets aan toe te voegen.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan ben zien we deze graag terug op het Forum.
onzin hollands nieuwe is ook een bundel. maar maakt niet uit ik zeg kpn gewoon op en ga naar hollandsnieuwe terug.

er zijn geen extra kosten namelijk bij de donatielijn er zou gewoon 3 euro gedeeld door 0.22 cent die reeds betaald zijn zoveel sms vanaf moeten gaan. Wettelijk is namelijk voor sms betaald en het maakt niet uit of die 3 euro is of 22 cent, dan moeten ze gewoon delen.

KPN heeft in iedere geval een klant minder en dat zowel voor mobiel als voor internet en tv. was trouiwens totaal 25 euro meer dan het pakket dat ik had bij andere aanbieders en dan kan ik voor heel tegoed wat ik niet gebruikt heb doneren en bespaar 25 euro per maand. perfect dat jullie betaalde en niet gebruikte tegoeden voor jullie zelf willen houden zijn maar conform wet is het niet correct.
Ik antwoord vdm je vraag en je trekt het in twijfel. Steek ik er nota bene tijd in om uit te zoeken hoe het dan zit. Nou, je wordt bedankt. Doei doei.

Niks onzin. Ze NOEMEN het een bundel. Maar het is prepaid dus TEGOED. Maar ja, als mijn jarenlange kennis in twijfel wordt getrokken.....
Ik wens je veel plezier bij H.N. met PREPAID en het TEGOED. 😁
KPN is toch hetzelfde je betaal voor een aantal sms/minuten vooraf. Geld is betaald en niet gerbuikte minuten zou je dus omdat je reeds betaald hebt gewoon moeten kunnen doneren. Bundel is ook voruitbetalen voor bepaalde hoeveelheid dat/sms/ minuten en dus geen enkel verschil met zoals Hollands nieuwe werkt. Of het nu een bundel is of een prepaid je betaald altijd vooruit.

U vindt het dus normaal dat u niet kunt beslissen over waar je reeds betaald geld naar toe gaat, in de zak van KPN laten verdwijnen omdat het niet gebruikt is. Wettelijk mag het niet. Maar zoals gezegd maakt mij niet meer uit ik ga kpn verlaten veelk duurder uit en minder kunnen dan een hollands nieuwe abbonement.

WHATEVER YOU CAN DO, I CAN DO BETTER........ nou blijkbaar niet..
Gedragscode heb ik ook gelezen maar dat zijn vereiste waar de providers aan moeten voldoen tov de consument dat zijn niet de voorwaarden voor de consument. Trouwens daar is door KPN ook niet aan voldaan want ze hadden me moeten waarschuwen dat het buiten de bundel is en dat is ook niet gebeurt.

Ik kom er met KPN wel uit en zoniet geen probleem er zijn genoeg andere providers.
Reputatie 7
Badge +20
Volgens mij heeft PeterG al heel duidelijk uitgelegd hoe het bij ons zit. Daar is geen speld tussen te krijgen. Je betaald inderdaad bij ons vooraf. Die bundels zijn dan een maand geldig. Je hebt dus die tijd om het op te maken. Dat is wat je hebt gekocht. Al het andere zoals deze sms'jes naar servicenummers zoals 4333 vallen buiten de bundel.

Ik weet niet precies hoe Hollandse nieuwe werkt. Maar als ik het zo lees is het een soort van abonnementsvorm waar je achteraf jouw verbruikte data, minuten en sms'jes betaalt.