Beantwoord

Doorschakeling uitzetten lukt niet

  • 26 September 2020
  • 22 reacties
  • 4807 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij mij werkt de mmi-code #21# ook niet op mijn gsm!! Ik heb wel een vast KPN abonnement. Hoe zet ik nu de doorschakeling uit???

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 5 October 2020, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @talitapoes 

Probeer je de directe doorschakeling op jouw mobiel uit te zetten? Gebruik dan #21[groene beltoets]  Dit geldt als je op 4G bellen zit. Bij 2G/3G gebruik je ##21#[groene beltoets]

Meer info: Mobiele telefoon doorschakelen

Reputatie 2
Badge

 

Hoi RBxx... bedankt voor je reactie. Wat jij hebt geantwoord heb ik al geprobeerd. En het lukt nog steeds niet.

Bij #21(beltoets) krijg ik de foutmelding toon dat het nummer fout is en ik 114 moet bellen.

Bij #21# krijg ik de foutmelding van ongeldige mmi-code.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @talitapoes 

Maar wat gebeurt er als je ##21# gebruikt zoals wordt aangegeven? Met twee keer # aan het begin.

Reputatie 2
Badge

Dat heb ik ook al geprobeerd. Krijg dan ook de melding ongeldige mmi-code.

 

Reputatie 2
Badge

Ik vraag me af als het kpn forum mij geen oplossing hiervoor kan geven moet ik dan de KPN klantenservice gaan bellen voor advies???

Reputatie 7
Badge +21

Heb je het ook al geprobeerd via de menu’s in Android of iOS zoals beschreven op de genoemde pagina: Mobiele telefoon doorschakelen ?

Reputatie 2
Badge

Ja dat heb ik idd al gedaan. Noppes als resultaat.

U kunt hier geduld hebben en reactie van een medewerker afwachten. Kan soms even duren. Chatten met KPN of bellen met 0800-0402 zou ook een optie zijn. Alleen lijkt u probleem niet zo heel simpel op te lossen.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor je reactie Jeroen Ruiter!! Ik wens je hierbij nog een heel fijn weekend.

Reputatie 2
Badge

 Sorry ik heb een foutje gemaakt in mijn antwoord!! Het tel.nummer 114 moet zijn 1888 bellen.

*Bij de #21(beltoets) krijg ik de foutmelding toon dat het nummer fout is en ik 114 moet bellen.*

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @talitapoes. Het is helaas vrij druk en de berichten worden datum van post behandeld. Vandaar dat jij nu (pas) een reactie krijgt. Lees dat de aanwijzingen van @RBxx geen resultaat opleveren. Ik kan even voor je kijken wat er dan mogelijk misgaat. indien alle instructies op https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm geen resultaat geven. Zou je dan jouw profiel willen invullen.

Reputatie 2
Badge

Hoi Jeroen_db: bedankt voor je reactie. Het werkt nog steeds niet. Inmiddels heb ik een profiel aangemaakt.

Reputatie 2
Badge

Zou het probleem opgelost zijn als ik een andere sim kaart neem???

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor het invullen van je profiel. Wel vervelend dat geen enkele mogelijkheid op mobiele telefoon doorschakelen de oplossing geeft. Ik heb nu voor je de doorschakeling eruit gehaald. Zou je nu eens kunnen proberen of je er weer een doorschakeling op kunt zetten en dan die die er weer afhalen?

Reputatie 2
Badge

Sorry je te moeten melden dat doorschakelen aan nu niet werkt!!

Reputatie 2
Badge

Hoi Jeroen_db ben je nog steeds voor mij bezig om me te helpen/ uit te zoeken waarom de doorschakeling AAN nog niet werkt???

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @talitapoes. Ik wil je vragen nu wij de doorschakeling eraf hebben gehaald om even een herstart van je toestel te doen voor weer een volledige en correcte werking. Ik heb nog even voor de zekerheid goed uitgezocht welke codes voor jou van toepassing zijn.

Het toestel dat je gebruikt ondersteund geen bellen via 4G Daarom gelden de volgende codes:

Doorschakeling inschakelen:

Geen gehoor: **61*[tel.nr.]#[groene beltoets]

Geen bereik: **62*[tel.nr.]#[groene beltoets]

In gesprek: **67*[tel.nr.]#[groene beltoets]

Direct: **21*[tel.nr.]#[groene beltoets]

Doorschakeling uitschakelen:
Geen gehoor: ##61 [groene beltoets]
Geen bereik: ##62 [groene beltoets]
In gesprek: ##67 [groene beltoets]
Direct: ##21 [groene beltoets]
Alles (behalve direct): ##002# [groene beltoets]

Mocht het hiermee toch echt niet lukken, dan hoor ik dat graag.

 

Reputatie 2
Badge

Hoi Jeroen_db 

De codes die je hebt opgegeven werken niet!! Ik krijg nog steeds de foutmelding  *verbindingsfout of ongeldige mmi-code*.

De halve oorlog is gewonnen. Ik ben al lang blij dat je doorschakeling eraf heb kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @talitapoes. Dank voor je reactie.  Gelukkig is nu wel de doorschakeling eraf gehaald, neemt niet weg dat jij natuurlijk het zelf moet kunnen regelen. Ik Hhb een melding aangemaakt voor onze technische dienst om dit voor je op te lossen. Zij nemen in de loop van deze week contact met je op voor de oplossing.

Reputatie 2
Badge

Nog bedankt voor de moeite die je voor me hebt genomen.

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor het screenshot maar het probleem is  helder en de technische dienst zal het voor je gaan oplossen. Zij zullen ook contact met je opnemen voor de verdere afhandeling.