Beantwoord

Dramatisch mobiel bereik in nieuwbouwwoning

• 3 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 294 keer bekeken

Geachte KPN,

Sinds een paar maanden woon ik in een nieuwbouw woning. Heb werkelijk nergens IN huis mobiel bereik. Zodra ik in de voor- achtertuin sta dan wel.
Dus ik weet dat het aan de isolatie van het huis ligt. Nu is mijn vraag, vel providers hebben nu ook de mogelijkheid om thuis over internet ( vaste verbinding in huis bedoel ik dan) te bellen. Dat de gsm dan automatisch overschakelt en je via internet belt ipv via het noem het maar even (voor de duidelijkheid) ouderwetse "GSM" verbinding.
Neem aan dat KPN als één van de grotere providers deze of een andere oplossing ook heeft?
Want ik betaal nu dubbel, heb zowel alles in 1 thuis en mobiel abonnement bij jullie. Mobiel abonnement speciaal met onbeperkt bellen in de gehele EU gekozen. Maar nu ben ik wel genoodzaakt om elke keer mijn huistelefoon te gebruiken waar ik extra kosten voor maak. Beetje onzinnig lijkt mij.
Nogmaals neem aan dat KPN dit makkelijk kan oplossen/compenseren! Een GSM versterker in huis plaatsen mag weer niet van jullie!

Alvast dank voor de oplossing!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 augustus 2018, 11:50

Dag Harald. Dank je wel dat je de tijd en moeite hebt genomen om dit bericht hier te schrijven. Ik kan me als eerste heel goed indenken dat het geen handige situatie is om op deze manier je mobiele nummer te moeten gebruiken. De isolatie van een huis is inderdaad een belangrijke factor bij het bereik. Het signaal verplaatst zich vanaf de zendmast, door de lucht naar jouw telefoon. Het moet dus dwars door 'obstakels' als bebouwing heen en goede isolatie werkt dan niet mee. Als provider is het voor ons dus niet mogelijk om optimaal binnenshuis bereik te garanderen: op zaken als bebouwing en isolatie kunnen wij geen invloed uitoefenen.

Waar we op dit moment volop mee bezig zijn is de ontwikkeling van VoWiFI: met deze techniek kun je bellen via WiFi. Voor mensen in een situatie zoals jij zou dat een goede oplossing moeten zijn. Ik durf je nog niet te vertellen wanneer deze techniek beschikbaar wordt: het wordt op dit moment druk getest en als we zeker weten dat het overal goed werkt wordt het uitgerold.

Ik heb geen pasklare oplossing voor je. Je kunt er voor kiezen om je mobiele telefoon door te schakelen naar je vaste telefoon als je thuis bent. Wat je ook kunt doen is kijken of het helpt als je je toestel vastzet op het 2G-netwerk of op het 3G-netwerk. Dat wil soms wel een verschil maken. Ik ben benieuwd of dit voor jou ook verschil maakt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag Harald. Dank je wel dat je de tijd en moeite hebt genomen om dit bericht hier te schrijven. Ik kan me als eerste heel goed indenken dat het geen handige situatie is om op deze manier je mobiele nummer te moeten gebruiken. De isolatie van een huis is inderdaad een belangrijke factor bij het bereik. Het signaal verplaatst zich vanaf de zendmast, door de lucht naar jouw telefoon. Het moet dus dwars door 'obstakels' als bebouwing heen en goede isolatie werkt dan niet mee. Als provider is het voor ons dus niet mogelijk om optimaal binnenshuis bereik te garanderen: op zaken als bebouwing en isolatie kunnen wij geen invloed uitoefenen.

Waar we op dit moment volop mee bezig zijn is de ontwikkeling van VoWiFI: met deze techniek kun je bellen via WiFi. Voor mensen in een situatie zoals jij zou dat een goede oplossing moeten zijn. Ik durf je nog niet te vertellen wanneer deze techniek beschikbaar wordt: het wordt op dit moment druk getest en als we zeker weten dat het overal goed werkt wordt het uitgerold.

Ik heb geen pasklare oplossing voor je. Je kunt er voor kiezen om je mobiele telefoon door te schakelen naar je vaste telefoon als je thuis bent. Wat je ook kunt doen is kijken of het helpt als je je toestel vastzet op het 2G-netwerk of op het 3G-netwerk. Dat wil soms wel een verschil maken. Ik ben benieuwd of dit voor jou ook verschil maakt.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Harald. Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Kun je met mijn uitleg uit de voeten en heb je al geprobeerd om je toestel vast te zetten op 2G of 3G?
Beste Bart,
Zie je bericht nu pas. Nog niks geprobeerd want ik krijg nooit een melding als er iemand een bericht /antwoord heeft gestuurd. Vandaag kreeg ik een standaard "duimpjes" e-mail van kpn. Doorschakelen als je thuis bent is natuurlijk een idee maar gegarandeerd dat je dat gaat vergeten. Ga je huis uit en wordt ales doorgeschakeld naar je huis. Ook erg handig ?. 2g en 3g nog niet geprobeerd maar dat is eigenlijk hetzelfde verhaal als met doorschakelen naar je huis telefoon. Ook dat vergeet je en loop je buiten net traag g netwerk te klooien. Hopelijk is die nieuwe toepassing snel beschikbaar. Komende weken ga ik eens verschillende prepaid kaarten van diverse providers proberen. Kijken welke bette signaal geeft. Misschien dan een idee om naar die provider over te stappen. Al vrees ik dat allen gene goed bereik hebben. If informeren welke provider wel al die nieuwe techniek kan aanbieden.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Harald! Alsnog bedankt voor je reactie dan. 🙂 Het zijn niet de meeste ideale oplossingen, maar wel de beste die ik je op dit moment kan bieden. Vanzelfsprekend is het een goed plan om te kijken of je met een andere provider beter bereik hebt. Als je met ons buiten wel bereik hebt, maar juist binnen niet, zou ik de oorzaak inderdaad eerder zoeken in je huis zelf. Dan verwacht ik ook niet direct dat een andere provider daar het verschil gaat maken.

Reageer