Beantwoord

Dubbel betalen voor telefoon

  • 6 December 2019
  • 12 reacties
  • 430 keer bekeken

C

Rank

Chris2811

 Zojuist

Bestelnummer 19120299552656
Mijn vrouw over van Vodafone naar KPN, nw abonnement, iPhone 11 van€672 besteld en betaald met iDeal.

leveringsbericht, u dient € 672 te betalen aan de koerier. 

klantenservice gebeld: na half uur het advies gekregen om betaling te laten zien aan koerier, dan zou hij wel afleveren. Aangegeven dat dit mij sterk leek......

en jawel natuurlijk lukte het niet. Toestel mee terug!

Opnieuw klantenservice gebeld en verhaal verteld. Dat was de foute methode. Ik had moeten betalen aan de koerier. Als het toestel weer aangeboden wordt, moet ik dat dan maar alsnog doen.

Gezien de reacties op dit forum wil ik dat niet, drie maanden soebatten om terugbetaling.

Kort maar goed, ik heb een contract met u over de levering van een toestel. Ik heb op voorhand betaald en ik verwacht levering. 

Hoe gaat u dat organiseren? Inmiddels kost mij dat uren, voor niets wachten op toestel en bellen met klantenservice.Hoe gaat u deze kosten compenseren?

Ik hoop op een snel antwoord en snelle levering,

met groet
Chris 

icon

Beste antwoord door Bart_ 17 December 2019, 09:48

Bekijk origineel

12 reacties

Hier nog een....zaterdag zou geleverd worden, was al betaald, aardige bezorger mocht niet leveren....klantenservice gebeld, zondag dan leveren....maar....zelfde verhaal..…

Twee keer thuisblijven, wel betaald, geen levering.....wel hele aardige bezorger, daar ligt het niet aan....maar interne communicatie deugt niet...

Niets meer aangeboden gekregen maar alleen bericht dat bestelling GEANNULEERD IS DOOR KLANT. Dit is niet juist, ik heb tot heden niets geannuleerd.

Met KPN gebeld, u moet nieuwe order plaatsen en OPNIEUW BETALEN.
 

Ik hoop dat KPN SERVICE AFDELING DIT OPPAKT, maar heb daar grote twijfels over.

 

Dus vooralsnog geen abonnement, geen telefoon en € 672 lichter. Het lijkt wel een ouderwetse wisseltruc! 
 

En dat van de KPN. Na al mijn bellen zonder oplossing zo teleurgesteld in KPN dat ik overweeg om ook mijn andere diensten die ik nu nog afneem bij KPN bij een andere provider onder te brengen. 

 

 

Nu u tegen mijn wens in mijn order geannuleerd heeft verwacht ik dat u mijn betaling van €672 onmiddelijk terugstort. Gaarne per ommegaande op mijn rekening terustorten. Zonodig kan ik u een bewijs van mijn betaling sturen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Chris2811 en @Grrrrrt Zo te lezen hebben jullie ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Voor jullie beiden geldt dat je een nieuw toestel en abonnement  hebt besteld, de eenmalige kosten al had voldaan en bij aflevering tot de ontdekking komt dat ze nogmaals moeten worden voldaan. Bepaald geen prettige ervaring. Natuurlijk hoef je niet dubbel te betalen, maar het zijn ook geen bedragen die je ‘even’ voorschiet om het daarna wel weer terug te zien. Ik kan me aardig voorstellen dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt zien. 

Ik heb dergelijke problemen helaas wel eerder gezien. Het is vaak terug te voeren op een systeemtechnisch probleem. Geldt voor jullie beiden dat het toestel niét is afgeleverd, maar met de bezorger mee terug is gegaan? Normale gang van zaken is dan inderdaad dat zo'n order wordt teruggedraaid en dat je binnen enkele dagen je geld terugkrijgt. Ik wil dat graag voor jullie allebei nakijken. 

Zouden jullie je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Beste Bart,

 

Dank voor het begripvolle bericht, ik heb mijn gegevens aangevuld en wacht je reactie af

 

O ja Bart, het toestel is mee teruggegaan

Bart, heb het geprobeerd in te vullen in mijn profiel...maar word horendol van de onduidelijke structuur.

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dank voor de gegevens @Chris2811 en @Grrrrrt (die me ze via een privébericht stuurde). Ik kom er op terug zodra ik meer informatie heb. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Chris2811 Ik heb je zonet een privébericht gestuurd. Wil je daar even naar kijken? En @Grrrrrt , bij jou is het bedrag inmiddels gecrediteerd. Je krijgt het binnen enkele dagen terug. 

Reputatie 7
Badge +20

@Chris2811 en @Grrrrrt Voor jullie beiden is de terugbetaling van het toestel inmiddels onderweg. Laat je het weten als er nog vragen zijn? 

Dag Bart,

Ik heb de terugbetaling ontvangen dan voor de prettige en vlotte wijze waarop je dit geregeld hebt.

Mijn vrouw is inmiddels in jullie winkel van een nieuw toestel voorzien, ook zij is nu blij met haar nieuwe telefoon.

groet

Chris

Reputatie 7
Badge +20

Goed om te horen, @Chris2811 en mooi ook dat je vrouw al een nieuw toestel heeft! 

Reageer