Beantwoord

Duurder uit bij verlengen

  • 10 January 2019
  • 1 reactie
  • 235 keer bekeken

Goedemorgen
Ook wij hebben hetzelfde verhaal dat je ten alletijde duurder uit bent ik heb hier 2 abbonementen die verlengbaar zijn en we kijken wel eens bij het verlengaanbod maar schrikken steeds weer.
Oja wij zijn ook compleet

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 11 January 2019, 11:38

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Dag Dag! Welkom hier op het Forum. Ik zag dat je je gegevens hebt ingevuld op je Forum Profiel en daarmee heb ik het één en ander kunnen bekijken. Als eerste zijn de twee Sim Only-abonnementen die je hebt vrij 'oud': ze stammen uit 2014 en 2015. Ze hebben kleine bundels én je bent Compleet, waardoor deze bundels weer verdubbeld worden. Dat maakt het tot voordelige abonnementen.

De verschillen zijn echter niet héél groot, in mijn optiek. Als ik een vergelijking trek: één van je abonnementen is een Sim Only Basis 150. Je krijgt 150 belminuten voor en 500 mb voor €23,30 per maand. Met Compleet erbij krijg je 300 minuten en 1GB plus €5,- korting. Dat, met nog een extra lopende korting, brengt je op een maandbedrag €13,12 per maand. Dat is inderdaad een voordelig abonnement.

Als ik kijk naar een vergelijkbaar abonnement uit de huidige line-up dan levert dat het volgende op. Voor ons Sim Only Basis-abonnement betaal je €20,- per maand. Je krijgt hier 1GB voor en 200 belminuten. Als we er de voordelen van KPN Compleet bij optellen krijg je 2GB , 400 belminuten én €5,- korting. Je betaalt dan €15,- per maand. (de extra korting die je op je huidige abonnement hebt vervalt). Totaal ben je dus iets duurder uit bent met dit nieuwe abonnement: €1,88 per maand om precies te zijn. Je krijgt echter wel 100 belminuten én een 1GB data meer.

Bij het andere abonnement zie ik het volgende. Je hebt een Sim Only-abonnement met 3GB en onbeperkt bellen voor €37,50 per maand. Daar zit ook nog een fikse korting van circa €15,- bij én 250 extra MB. Met Compleet erbij krijg je er nog eens 3GB erbij én nog eens €5,- korting. Je hebt dus een abonnement met onbeperkt bellen, 6,25GB aan data voor een prijs van ongeveer €18,- per maand. Dat is heel voordelig.

Een vergelijkbaar abonnement uit onze huidige line-up is het Zorgeloos Sim Only-abonnement waarbij je ook onbeperkt belt en 3GB aan data krijgt voor €26,- per maand. Met Compleet erbij krijg 3GB extra en €5,- korting. Dan kom je uit op een maandprijs van €21,- per maand. Dan ben je per maand €3,- duurder uit én je krijgt 250MB per maand minder.
Echter, als ik kijk naar je verbruik over de afgelopen maanden zit je rond de 2GB aan data per maand en kom je nog niet aan de 400 gebelde minuten. In dit geval zou je ook kunnen kijken naar het eerste abonnement, dat ik hierboven beschreef. Voor €15,- per maand heb je het Sim Only-abonnement met 400 belminuten en 2GB en dat goed lijkt aan te sluiten bij je huidige gebruik. Daarmee zou je weer €3,- per maand goedkoper uit zijn.

Hopelijk heb ik de situatie iets kunnen toelichten en mocht je willen kunnen we altijd verder kijken.

Reageer