Beantwoord

e-sim activeren buitenland lukt niet en ik kan de klantenservice nergens bereiken.

  • 15 June 2021
  • 9 reacties
  • 969 keer bekeken

Beste KPN,

 

aangezien een e-mailadres niet te vinden is hierbij een verzoek tot hulp. Gisteren is mijn abonnement naar jullie overgezet. Via de KPN app is het product gekoppeld, maar helaas GEEN verificatiecode ontvangen en met geen mogelijkheid de E-Sim te koppelen. Kortom geen bereik, geen telefoon en geen mogelijkheid om jullie te bellen. Ik zit momenteel in het buitenland en ontvang zsm een oplossing. Het is zeer teleurstellend en ondenkbaar dat ik zakelijk niet meer te bereiken ben!Niet tevreden met het geen contact kunnen krijgen en om hulp vragen. Vandaar maar op deze manier.

Mvg,

Sabine

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 June 2021, 09:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @E-Sim activeren buitenland, welkom op ons forum!
In het onderstaande topic kun je eigenlijk alles vinden over E-sim en hoe deze te activeren.


Dit moet ook gewoon vanuit het buitenland kunnen maar daarvoor moet je wel verbonden zijn met internet.
Is je nummer nog wel actief bij je oude abonnement? Voordat het nummerbehoud is uitgevoerd gaat daar de verificatie sms namelijk heen.
Als het nummerbehoud al uitgevoerd is wil dit helaas niet meer.


Vanuit het buitenland word het dan lastig oplossen want de enige optie is dan een fysieke simkaart aan te vragen.
Deze kun je op een paar verschillende manieren aanvragen maar het komt er eigenlijk wel op neer dat je hiervoor naar de winkel moet of hij naar je huisadres gestuurd wordt.
In dat laatste geval zou je iemand kunnen vragen hem naar jou op te sturen.

Je kunt een vervangende simkaart op de volgende manieren aanvragen: Via MijnKPN of Vervangende simkaart aanvragen.

Als ook dát niet lukt kun je hierover met ons bellen op 0800-0402 (0031612001200 vanuit het buitenland),chatten via www.kpn.com/service of langs een winkel

Reputatie 7
Badge +30

Ha @E-Sim activeren buitenland, is het gelukt met de informatie hierboven? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.

Hi, 

Er wordt een Sim kaart opgestuurd, omdat helaas het niet werkte aan jullie kant om de E-Sim te activeren. Ik ben nu wel een week niet bereikbaar geweest wat teleurstellend is bij een overstap.

 

Mvg,
Sabine

Ik heb hetzelfde probleem…alles via MijnKPN goed doorlopen, activatiecode ontvangen en proces afgerond..( paar uur gewacht en herstart) helaas geen ontvangst meer op mijn toestel….wat nu….??

oude simkaart werkt  ook niet meer’! Kan dus niet opnieuw beginnen…immers kan geen activatiecode meer ontvangen! Wat nu?

Ter aanvulling…toestel heeft ontvangst, maar als het nummer gebeld wordt ( in het buitenland) komt de mededeling: het toestel is momenteel niet bereikbaar!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @E sim activeren buitenland, momenteel(sinds vanochtend) zijn er wat problemen met roaming. Ik hoop dat daar de oorzaak in zit voor dit probleem. Wil je het later nog eens proberen?

Anders zou de enige oplossing een nieuwe fysieke simkaart zijn maar dat is natuurlijk een hele onderneming als je in het buitenland zit. Omdat de e-sim vervalt bij het aanvragen van de fysieke simkaart lijkt het me handig daar nu nog even mee te wachten tot de roaming problemen opgelost zijn. Op dit moment heb ik daar inhoudelijk nog niet meer informatie over.

Hoi @E sim activeren buitenland, momenteel(sinds vanochtend) zijn er wat problemen met roaming. Ik hoop dat daar de oorzaak in zit voor dit probleem. Wil je het later nog eens proberen?

Anders zou de enige oplossing een nieuwe fysieke simkaart zijn maar dat is natuurlijk een hele onderneming als je in het buitenland zit. Omdat de e-sim vervalt bij het aanvragen van de fysieke simkaart lijkt het me handig daar nu nog even mee te wachten tot de roaming problemen opgelost zijn. Op dit moment heb ik daar inhoudelijk nog niet meer informatie over.

Idd opgelost…..roaming problemen waren de oorzaak!

Ik kan mijn E-Sim ook niet opnieuw activeren in het buitenland. iPhone met E-Sim is kapot gegaan, nieuwe iPhone gekocht, cloud kopie terug gezet, nieuwe iPhone herkent het tel nummer vanuit de cloud kopie maar vraagt om een bevestigingscode van provider. Ook via mijn KPN app lukt het niet, de bevestigingscode wordt naar het telefoonnummer gestuurd die je probeert te activeren… Is er geen andere oplossing? Is toch raar dat er eerst een fysieke Sim nodig is om weer naar E-Sim over te gaan. 

Reputatie 7
Badge +20

  Hoi @Barend99, dit alles staat beschreven in ons verzameltopic:

Als je oude toestel het helemaal niet meer doet is er helaas geen andere optie dan een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen. Ik snap dat dit vanuit het buitenland een stuk makkelijker gezegd dan gedaan is maar een andere optie is er simpelweg niet. Je kunt hierover vanuit het buitenland ook met ons bellen op 0031612001200

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Krijg je een nieuw toestel, dan zal je eerst een nieuwe, fysieke simkaart moeten aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.