Beantwoord

e-sim als duo sim

  • 5 May 2021
  • 6 reacties
  • 1853 keer bekeken

Badge

Betreft een iPhone X (zonder e-sim) en een iPad pro mét e-sim.

===============================================

Beste mensen, ik wilde online op mijn nieuwe iPad een e-sim zetten, zodat ik naar keuze mijn huidige telefoonnummer (+ de daaraan verbonden bundels) kan blijven gebruiken op mijn iPhone, dan wel mijn iPad. Tijdens de installatie kreeg ik de “opdracht” mijn fysieke sim-card uit mijn iPhone te verwijderen. Maar dat wil ik niet, want dan kan ik mijn iPhone niet meer gebruiken, denk ik. Klopt dat?

Vraag: is het mogelijk zonder nieuw extra telefoonnummer een e-sim op mijn iPad te installeren, zonder de fysieke sim-card uit mijn iPhone te verwijderen. En, als dat kan, hoe schakel ik dan van het ene toestel naar het andere toestel en weer terug?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet, Huub Vossen 🦊

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 6 May 2021, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Phifalter 

Wat jij dus wilt is een Duo sim, waarmee je afwisselend op twee toestellen hetzelfde nummer gebruikt. Bij e-sim kan dat niet, een e-sim is daarvoor niet geschikt.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Helemaal beneden bij de veelgestelde vragen staat het volgende:

Kan ik e-sim gebruiken als Duo sim?

Nee, een e-sim is niet geschikt voor gebruik als Duo sim. Je telefoonnummer op meerdere toestellen gebruiken, is alleen mogelijk met een (fysieke) duo simkaart.

Let op: als je e-sim hebt geactiveerd, dan is automatisch je fysieke (duo) simkaart gedeactiveerd.

Badge

Beste Ruud, dank voor je antwoord. Het begrip “Duo sim” was mij (nog) niet bekend. Maar als ik het goed begrijp, zou ik een tweede fysieke sim-card kunnen aanvragen en alsnog mijn doel bereiken. Ik ga eerst even verder info zoeken bij KPN op basis van Duo sim. Tot zover nogmaals dank. Vriendelijke groet, Huub.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Phifalter 

Wat jij dus wilt is een Duo sim, waarmee je afwisselend op twee toestellen hetzelfde nummer gebruikt. Bij e-sim kan dat niet, een e-sim is daarvoor niet geschikt.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Helemaal beneden bij de veelgestelde vragen staat het volgende:

Kan ik e-sim gebruiken als Duo sim?

Nee, een e-sim is niet geschikt voor gebruik als Duo sim. Je telefoonnummer op meerdere toestellen gebruiken, is alleen mogelijk met een (fysieke) duo simkaart.

Let op: als je e-sim hebt geactiveerd, dan is automatisch je fysieke (duo) simkaart gedeactiveerd.

 

Goedemorgen @Phifalter

Wil je 2 toestellen gebruiken, maar geen dubbele abonnementskosten maken? Met de DuoCard onvang je 2 SIM-kaarten voor 1 nummer. Zo gebruik je eenvoudig 2 toestellen naast elkaar met 1 nummer en 1 abonnement. Handig wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van een los toestel en een ingebouwd toestel in uw auto.

Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken.

Badge

Dank voor je reactie, Jeroen. Ik was gisteren in een KPN-winkel waar mij geadviseerd werd een SIM-only abonnement erbij te nemen voor € 5,00 p/m. Een Duo SIM-kaart zou niet mogelijk zijn bij een iPhone gecombineerd met een iPad, omdat voor een iPad een apart 06-nummer nodig is. Klopt dat? Zou niet, kan ik dan mijn huidige SIM-kaart inruilen voor een DUO-Simkaart en mijn huidige 06-nummer behouden? Alvast bedankt voor het meedenken. Vriendelijke groet, Huub.

Geheel officieel gezien gezien mag je in toestellen die geen sprak ondersteunen geen 06 nummer gebruiken maar heb je een 097 nummer nodig, die flippo in de winkel snapt er dus weinig van met zijn nieuwe 06 nummer, maar hier gaat dat niet op, je gebruikt het nummer voor spraak en als het nodig is voor data in de I-pad, je gebruikt hem niet alleen voor data.

 

Dus gewoon via de MijnKPN een Duo simkaart aanvragen, je krijgt twee nieuwe simkaarten die precies hetzelfde zijn en doet er in beide toestellen 1 en gaan met die handel.

Maar wel maar 1 toestel gelijk aan hebben staan, of de 1 op vliegtuig stand, bij gelijktijdig gebruik heb je kans dat je telefoontjes gaat missen omdat die net naar het andere toestel gaat.

Badge

Beste …, goed advies! Ga ik direct proberen. Hartelijk dank! Vr.gr., Huub.