Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64431 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 


981 reacties

Reputatie 1

Yessss!

Ik wacht vol spanning  af….:grin:

Eindelijk een extra telefoon minder.

Reputatie 1

Helaas is ‘E-sim’ geen optie bij mij onder Beheer Simkaart > Simkaart vervangen. Het enige wat ik kan doen is een ‘normale simkaart’ of een ‘duo-simkaart’ aanvragen. Hoe kan ik dit alsnog realiseren? Telefoon is geschikt, ik ben verbonden met wifi. Telefoon reeds opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd..

Reputatie 2

Super nieuws! Ik kijk ernaar uit dat de optie in de loop van de middag beschikbaar komt :heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +30

Per vandaag, 4 november, is de e-sim beschikbaar bij KPN. In de loop van de dag kunnen bestaande klanten via hun MijnKPN kiezen voor een e-sim. 

 

Zoals ook in het startbericht staat: in de loop van vandaag komt voor iedereen beschikbaar.

Daarnaast moet je ook de nieuwe MijnKPN app gebruiken. Dit heb ik zojuist even verduidelijkt in het startbericht:

 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

 

Hi Erik, wanneer komt de nieuwe app in de appstore? Er is nog geen steeds geen update. De laatste was 3 maanden geleden.

Eindelijk :grin: na lang wachten, nu nog niet zichtbaar in de app maar we wachten af .. wellicht vanmiddag. :innocent:

Reputatie 2

Hebben we het over deze app van drie weken terug of komt er nog een nieuwe versie?

Reputatie 7
Badge +30

Hebben we het over deze app van drie weken terug of komt er nog een nieuwe versie?

Deze app inderdaad, Tom.

 

Welk toestel heb je, @Df12341234?

Hoi erik, sinds september iphone 11 pro

Hi Erik, wanneer komt de nieuwe app in de appstore? Er is nog geen steeds geen update. De laatste was 3 maanden geleden.

https://apps.apple.com/nl/app/mijnkpn/id521093471

Reputatie 7
Badge +30

Ja, daar zou het mee moeten kunnen. Kijk of je de app ziet waar Tom hierboven een screenshot van deelt. Als je die al hebt, dan zit je goed. Dan is het even afwachten tot later vandaag als de optie nog niet ziet.

Reputatie 1

Ja, daar zou het mee moeten kunnen. Kijk of je de app ziet waar Tom hierboven een screenshot van deelt. Als je die al hebt, dan zit je goed. Dan is het even afwachten tot later vandaag als de optie nog niet ziet.

We wachten vol spanning af!

Die app heb ik, ik wacht het nog even af. Staat nu nog niks nieuws over e sim. Bedankt!

Reputatie 3
Badge +1

Ook de iPhone XS heeft esim. 
Ik zie deze niet in het lijstje met telefoons staan

Reputatie 6
Badge +3

HELDEN! Dit is fijn! Super bedankt!!!

Hoi Erik, de app is een 45 minuten geleden aangepast maar het niet de keuze van E-Sim of iets dergelijks. Ben via beheer, simkaart, simkaart vervangen gegaan. Heb jij enig idee?

Reputatie 7
Badge +9

@Df12341234 , de uitrol duurt de gehele dag. Nog even geduld.

YES!! nu nog even wachten totdat ik in de app de esim kan activeren. 

Fijn dat het zo eindelijk kan, gaat het proces straaks ook internet-only worden? Dus zonder noodzaak voor fysieke simkaart bij reset of verloren toestel?

/off-topic: Er zit nu ergens in India een database admin alle records te updaten met optie voor e-sim in het vervang-menu per klant… ;)

Als medewerker heb ik het bij wijze van test al een tijdje draaien en ik vind het ideaal om op mijn iPhoneXr mijn privé en zakelijke aansluiting apart te hebben. Het gebruik van beide lijnen gaat heel intuïtief op een iPhone. Echt blij mee!

Hoi, geldt deze uitrol nu ook voor kpn kleinzakelijk / MKB een?

Ik zie ook nog niks van e-sim is mijn telefoon wel geschikt er voor ik heb een iPhone se 2020

Ik heb een google pixel 5, deze ondersteund ook e sim. 

Gaat dat dan werken? of krijg ik die optie gewoon nooit te zien om te switchen naar esim. 

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Ja, je kan zelf bepalen van welke lijn je data wilt gebruiken (op een iPhone dan)

Reageer