Beantwoord

E-Sim en reguliere sim storing/verbinding valt weg

  • 16 September 2021
  • 6 reacties
  • 582 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb via mijn werk een eSim gekregen en privé een simkaart van KPN. Beide geactiveerd in Iphone 12. Ik ervaar de laatste tijd dat als ik met een van de twee nummers bel het andere wegvalt. 

Voorbeeld: Ik bel met mijn privé nummer (handsfree) en navigeer via de data van mijn zakelijke nummer. Dan valt het bereik van het zakelijke nummer  helemaal weg. En stopt de navigatie. Dit valt op te lossen door "Schakelen tussen mobiele data” aan te zetten. Maar deze functie werkt niet voor de telefonie waardoor ik niet bereikbaar ben. 

 

Heeft iemand een idee cq. oplossing.  

icon

Beste antwoord door Spam1975 20 September 2021, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Spam1975 . Hier heb ik geen antwoord op.

Ik vermoed dat er iets op het toestel zelf misgaat. Heb je ook op de fora van apple gekeken?

Reputatie 1

Goedemorgen Erwin, 

Dank voor je reactie, had inderdaad al gekeken naar de instellingen op de Iphone. En deze ingesteld volgens de instructie. 

Het probleem doet zich voort sinds ik twee nummers van KPN heb, hiervoor Vodafone en KPN op het toestel. Kan het zijn dat het netwerk hierin conflicteert? 

 

Groet

Adrian

Ik vind het lastig om hier om hier klakkeloos nee op te antwoorden.

Beide kaartjes werken individueel goed? Heb je vergelijkbare issues via google gevonden? Bijvoorbeeld ergens op een iphone forum?

Reputatie 1

Heb inderdaad diverse sites bekeken, heb nu alle netwerk instellingen synchroon staan. Waarbij de netwerken op 4G zijn ingesteld 5G is geen optie)Lijkt nu te werken. 

Oh? Dat klinkt gunstig. Dan heeft het daar dus aan gelegen?

Reputatie 1

Inderdaad, toestel kan qua netwerk(en) op 5G gezet worden. Alle overige instellingen moeten identiek aan elkaar zijn.