Zojuist heeft Apple de nieuwe iPhones aangekondigd met dual Sim functionaliteit, echter is de 2e Sim een E-Sim.
Gaat KPN hiervoor ondersteuning bieden?
Ik zou het fijn vinden om mijn privé of zakelijke abonnement om te kunnen zetten naar een E-Sim zodat ik voortaan nog maar met één telefoon de deur uit hoef.
Ik hoop dat KPN deze functionaliteit gaat ondersteunen, zo niet dan is het hopen dat een van de andere providers dat wel gaat doen, dan stap ik in ieder geval over met mijn privé abonnement.
Beste antwoord door Paul_
Hoi iedereen, ik zie dat hier nog niet door ons is gereageerd dus ik zal de info delen die ik op dit moment heb.
Bekijk origineel
KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder.
De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen.
De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat KPN er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.