Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

E-Sim iPhone Xs

Reputatie 2
Hallo KPN,

Zojuist heeft Apple de nieuwe iPhones aangekondigd met dual Sim functionaliteit, echter is de 2e Sim een E-Sim.

Gaat KPN hiervoor ondersteuning bieden?
Ik zou het fijn vinden om mijn privé of zakelijke abonnement om te kunnen zetten naar een E-Sim zodat ik voortaan nog maar met één telefoon de deur uit hoef.

Ik hoop dat KPN deze functionaliteit gaat ondersteunen, zo niet dan is het hopen dat een van de andere providers dat wel gaat doen, dan stap ik in ieder geval over met mijn privé abonnement.
icon

Beste antwoord door Paul_ 18 september 2018, 10:18

Hoi iedereen, ik zie dat hier nog niet door ons is gereageerd dus ik zal de info delen die ik op dit moment heb.

KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder.
De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen.
De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat KPN er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.

Bekijk origineel

17 Reacties

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord vanuit KPN. Zelfde doeleinden hier.
Ik volg dit onderwerp graag. Wil graag met 1 toestel privé en zakelijk combineren.
Reputatie 7
Paulvds schreef:

Ik volg dit onderwerp graag. Wil graag met 1 toestel privé en zakelijk combineren.

Waarom heb je dan nog geen OnePlus, die zijn ook dual-sim.
Fantastische apparaten en je houdt daardoor een behoorlijke duit in jouw eigen portemonnee. 😉
De OnePlus overweeg ik ook zeker. Maar wacht sowieso op de 6t. Is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de camera. Nadeel is alleen dat ik thuis enkel Apple heb en Home domotica geïntegreerd in Apple omgeving. Kan natuurlijk ook in Android maar dan moet ik van alles om gaan bouwen.
Reputatie 1
Ik hoop ook dat KPN de e-sim direct omarmt en hier mee als marktleider de trend zet, al is het maar alleen voor NL. De e-sim is een geweldig initiatief van Apple. Hopelijk gaat de hele telco industrie snel over. Scheelt ook weer een hele berg afval die het milieu bespaart blijft in de toekomst!. Hoeveel simkaartjes worden er immers niet weggegooid? En beweert KPN ook niet de groenste provider te zijn?
KPN claimt al een jaar de ontwikkelingen rondom esim in de gaten te houden. Zodra er een provider in NL komt die esim te bieden heeft stap ik over met 4 abonnementen. En misschien ook wel met het internet en tv abonnement. Wie niet horen wil moet maar voelen..
Reputatie 1
de eerste provider die de esim levert daar stap ik naar toe over
Zo te lezen gaat Tele 2 de eerste worden. In ieder geval communiceren ze er beter over...
Reputatie 3
Badge
Ik sluit mij graag bij deze vraag aan...

Enorm balen dat de Watch 4 in NL niet met 4G leverbaar is.... Nu moet ik nog m’n telefoon meesleuren als ik ga hardlopen. Maar goed... Nu hopen dat eSIM snel komt. Kan ik eindelijk mn werk telefoon opdoeken en nog maar 1 toestel meezeulen.
Reputatie 7
Alpha89 schreef:

Nu moet ik nog m’n telefoon meesleuren als ik ga hardlopen.

Waarom moet je jouw telefoon dan meesleuren als je gaat hardlopen?

Alpha89 schreef:

Nu hopen dat eSIM snel komt. Kan ik eindelijk mn werk telefoon opdoeken en nog maar 1 toestel meezeulen.

Ook zonder eSim is het al jaren mogelijk om één telefoon voor zakelijk en privé te gebruiken
Reputatie 2
Beetje nutteloze antwoorden @wjb

Sommige mensen lopen wel eens standby en ja dan kun je ook de hele dag in je kamer blijven 🤐

dual-sim:
Ja dan kan idd al jaren, maar niet met een iPhone en daar ging de vraag over.
En ja er zijn andere telefoons, maar ook daar ging de vraag ook niet over. Er zijn er hier ook op het forum die een ander modem willen hebben. Je huidige laat ook eentjes en nulletjes door hoor.
Ook rijd niet iedereen in dezelfde auto, ik begrijp niet dat je je moet verdedigen wanneer je een Apple telefoon wilt hebben met e-sim.

De vraag is legit wanneer er een provider komt die dat gaat ondersteunen, ik ben ook wel benieuwd.
Reputatie 7
franky12 schreef:

Sommige mensen lopen wel eens standby en ja dan kun je ook de hele dag in je kamer blijven 🤐

Als je "standby loopt", dan heb je waarschijnlijk toch weer die telefoon bij je want waarschijnlijk moet je dan ook "aanspreekbaar" zijn.

franky12 schreef:

dual-sim:
Ja dan kan idd al jaren, maar niet met een iPhone en daar ging de vraag over.

Waarom levert Apple niet gewoon de iPhone Xs (max) met dual-sim slot zoals die ook in China geleverd wordt. Dan zijn we morgen van dit vraagstuk af.

franky12 schreef:

Er zijn er hier ook op het forum die een ander modem willen hebben. Je huidige laat ook eentjes en nulletjes door hoor.

Klopt, ik ook., al is het eigenlijk de router 😉

franky12 schreef:

Ook rijd niet iedereen in dezelfde auto, ik begrijp niet dat je je moet verdedigen wanneer je een Apple telefoon wilt hebben met e-sim.

Je hoeft je daarvoor ook helemaal niet te verdedigen, maar je zult wel de consequenties van zo'n keuze moeten aanvaarden en dat is dat je waarschijnlijk nog geruime tijd geen gebruik zult kunnen maken van die eSim.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi iedereen, ik zie dat hier nog niet door ons is gereageerd dus ik zal de info delen die ik op dit moment heb.

KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder.
De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. Daarnaast geldt dat Apple de functionaliteit niet bij introductie van de nieuwe telefoons, maar pas later middels een software update beschikbaar zal stellen.
De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
Nog geen uitsluitend antwoord dus, anders dan dat KPN er mee bezig is en de Nederlandse markt het nu nog niet ondersteunt.

Reputatie 2
wjb schreef:

Heel verhaal...

Je gaat voorbij aan het doel van mijn opmerking 😉
Bij bv hardlopen hoef je dus maar 1 telefoon mee te nemen. En ja je prive telefoon is ook nodig met bv de handige hardloop apps die van alles bij houden en nee dat mag je niet installeren op en werktelefoon.
Ik noem maar een voorbeeld.

En de vraag omdraaien kan beter, waarom gaat niet iedereen over naar e-sim, wie zit er nu nog op die oude bende met kaartjes in tig maten te wachten, e-sim is toch echt de toekomst.
Beter voor het milieu en uiteindelijk bij totale afschaffing ook kosten besparend, geen kaartjes meer, geen stukke kaartjes meer, geen hobby knippers enz enz. Apple neemt hier netjes het voortouw zouden eens wat vaker moeten doen, zijn ze verleerd helaas.

Het is meer, je gooit van allerlei redenen op om het niet te doen, maar daar zit een vraag steller niet op te wachten, dat kan hij zelf ook wel invullen.
Kortom we hebben meer aan je positieve bijdragen in topics dan de bijdragen waarom iets eigenlijk niet zou moeten. Maar ok dat is mijn mening. no hard feelings.

Het antwoord van @Paul_ is iig iets waar we wel wat aan hebben 🙂
Reputatie 7
franky12 schreef:

Beter voor het milieu en uiteindelijk bij totale afschaffing ook kosten besparend, geen kaartjes meer, geen stukke kaartjes meer, geen hobby knippers enz enz. Apple neemt hier netjes het voortouw zouden eens wat vaker moeten doen, zijn ze verleerd helaas.

Hobby knippers zijn er niet meer immers elke sim-kaart wordt tegenwoordig als 3-in-1 geleverd.
Als je dan zo begaan bent met het milieu, weet dan dan het plastic afval van flesjes, zakjes en ander verpakkingsmateriaal vele vele duizenden keren het afval aan sim-kaartjes overtreft. Het afschaffen van sim-kaarten is dus echt een druppel op een gloeiende plaat en mijns inziens niet echt een steekhoudend argument.

franky12 schreef:

... en uiteindelijk bij totale afschaffing ook kosten besparend, ...

Heb je dan ook uitgerekend wat voor KPN de return on investment is? Ik ben bang dat het getal nog wel eens negatief zou kunnen zijn gezien het (nog) zeer geringe volume aan apparaten met een eSim.
Reputatie 2
Elke handeling die voor het milieu in Nederland gedaan wordt is wereldwijd een druppel op de gloeiende plaat, gewoon stoppen dan maar? Allemaal nutteloos en. niet steekhoudend, lekkere dooddoener.

Bij ondernemen hoort risico, zou je moeten weten met je bedrijfje. Persoonlijk denk ik en zo te zien de KPN ook uit de reactie van Paul dat de e-Sim zeker goede kansen in de toekomst bied.

Maar ik hou er mee op, je moet blijkbaar het laatste woord hebben en hebt blijkbaar geen idee wat ik probeer aan te geven. Daarnaast wijken we nu af van de vraag van TS.
Reputatie 7
Badge +21
Persoonlijk denk ik dat het alleen maar een kwestie van tijd is dat de eSIM (of iets wat erop lijkt) de norm wordt. Uiteindelijk meer voordelen dan nadelen. De vraag is alleen wanneer... Het klinkt best simpel maar in de praktijk is dat (zoals met vele dingen) een stuk ingewikkelder.

Maar goed, we kunnen niet veel anders dan afwachten wat dat betreft.

Reageer