Beantwoord

E-Sim iPhone Xs

• 12 september 2018
  • 37 reacties
  • 6308 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Dat ben ik volledig met je eens, maar marketing is veelal misleiding.
Ze zeggen formeel echter helemaal niets verkeerd en dus is het het heel moeilijk om zoiets aan te vechten.
Ik wil graag 1 Apple-toestel met inderdaad 2 telefoonnummers (1 privé en 1 zakelijk). Kan ik ook mijn abonnement in Duitsland kopen (woon in Nederland) en zo gebruik maken van de E-sim? Aangezien de Nederlandse providers dit niet oppakken. Zou de dekking dan voldoende zijn??
Reputatie 7
Je kunt vast wel een Duits abonnement afsluiten bij een provider die e-sim ondersteunt, maar daar schiet je denk ik niet veel mee op.
Dat betekent een Duits telefoonnummer en je bent voor het abonnement dan voornamelijk in het buitenland.
Nee, waarom dan niet een toestel met een gewone dual-sim. Dat kan een iPhone zijn die je in China koopt want dat is het enige land waar Apple de iPhone met een gewone dual-sim verkoopt. Waarom doet Apple dat ... welnu, ook daar wordt e-sim nog niet ondersteunt, maar heeft meer dan 90% van de abonnees twee simkaarten. In Nederland komt het percentage abonnees met twee simkaarten niet eens boven de 10% en dus is er geen urgentie om dual-sim laat staan e-sim te ondersteunen.
Helaas voor sommigen, maar zo werken commerciële bedrijven nu eenmaal.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een merk dat dual-sim in zijn toestellen heeft opgenomen.
Ik kan je OnePlus van harte aanbevelen, prima toestellen.
Oke, dank je.
Heb je ervaringen met een betrouwbaar adres waar je een iPhone koopt in China misschien? Of advies?
Reputatie 7
Oke, dank je.
Heb je ervaringen met een betrouwbaar adres waar je een iPhone koopt in China misschien? Of advies?

Mijn advies:

Geen iPhone gebruiken als je een dual sim toestel nodig hebt.
Misschien geen leuk advies, maar voor de (nabije) toekomst wel een goed advies.
Ik ben bang dat je nog wel een behoorlijke tijd zal moeten wachten alvorens de e-sim in Nederland ondersteund zal worden. Mijn zoon en ik gebruiken naar alle tevredenheid een dual-sim OnePlus 5T waarbij mijn zoon een T-Mobile prepaid als eerste sim heeft en een KPN Mobiel Internet abonnement (097 nummer) als tweede sim.

Weet je dat e-sim wereldwijd nog maar in 10 landen ondersteund wordt waaronder (uiteraard) Amerika en een aantal Europese landen.
toch blijft het onbegrijpelijk waarom een premium provider als kpn dit niet gewoon regelt. Klanten gaan echt niet continu van provider wisselen bij esim. Sowieso zie ik -zoals de nieuwe topman Maximo Ibarra ook zegt- dat KPN momenteel idd niks meer is dan data en bel provider. Je bent eerder uit gewoonte / luiheid abonnee dat vanwege innovatie. Dat was 15 jaar geleden toch anders...
Reputatie 7
toch blijft het onbegrijpelijk waarom een premium provider als kpn dit niet gewoon regelt.
Dezelfde vraag kan je stellen t.a.v. de andere premium providers in Nederland zoals T-Mobile en Vodafone. Voor mij is het volstrekt helder en ook begrijpelijk. Waarom investeren in iets waar nog nauwelijks vraag voor is. Zolang je de studie maar gedaan hebt hoe lang je nodig hebt om de esim te gaan ondersteunen is dat voldoende. Je weet dan immers wanneer je moet starten om gereed te zijn het moment waarop de vraag groot genoeg wordt.
Dit is gewoon een commerciële overweging van de betrokken providers ... niets mis mee.

Klanten gaan echt niet continu van provider wisselen bij esim.
Dat ben ik 100% met je eens.
Mensen vroegen ook niet om een witte compu of een iphone....
hoe gaaf is het om echt te kunnen bellen met je iwatch, nog maar 1 telefoon bij je te hebben ipv nu werk en prive. Ik denk dat je veel A+ klanten kan trekken als je esim als eerste doet. Klanten die bereid zijn veel te betalen
Reputatie 7
Mensen vroegen ook niet om een witte compu of een iphone....
Klopt, overigens was mijn eerste computer, een Acorn Atom, ook al wit.

hoe gaaf is het om echt te kunnen bellen met je iwatch,
Persoonlijk zie ik daar absoluut de toegevoegde waarde niet van in. Dan moet dus bellen met een oortje en een microfoon die je weer bij je moet hebben, of ga je jouw pols bij jouw oor houden. 😉 En hoe lang denk je met de accu capaciteit van dat "horloge" te kunnen bellen?

nog maar 1 telefoon bij je te hebben ipv nu werk en prive.
Dat kan nu ook al, dat is het issue ook niet, dual sim telefoons in overvloed.

Ik denk dat je veel A+ klanten kan trekken als je esim als eerste doet. Klanten die bereid zijn veel te betalen
Ik denk dat dat nog wel eens vies tegen zou kunnen vallen. De meeste mensen met een zakelijk abonnement hebben in hun secundaire arbeidsvoorwaarden staan dat zij de telefoon ook privé mogen gebruiken en hebben daarvoor waarschijnlijk een kleine fiscale bijtelling.
Het percentage verkochte dual-sim telefoons in Nederland is nog heel erg laag en als je je bedenkt dat lang niet iedereen het tweede simslot gebruikt, dan blijft er maar heel weinig over.
Hee, ik dacht dat jij positief was😉! Het lijkt mij iig erg prettig om eindelijk die werk samsumg eruit te kunnen gooien en nooit meer android te hoeven aanraken. Prive nu jaar of 10 iphone en al valt er best wat op aan te merken, ze houden mijn voorkeur tov android.
Reputatie 7
Hee, ik dacht dat jij positief was😉! Het lijkt mij iig erg prettig om eindelijk die werk samsumg eruit te kunnen gooien en nooit meer android te hoeven aanraken. Prive nu jaar of 10 iphone en al valt er best wat op aan te merken, ze houden mijn voorkeur tov android.
Ik ben ook heel positief hoor, maar soms zie ik argumenten die niet steekhoudend zijn of, als je er even over na zou denken, eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk zijn.
Geloof me, e-sim ondersteuning gaat er vast een keer komen, de vraag is echter of dat in 2019, 2020 of zelfs nog later een feit zal zijn.
Dat jij iPhone prefereert boven een Android toestel is natuurlijk jouw keuze en daar is niets mis mee. De consequentie van die keuze is echter wel dat je waarschijnlijk nog één of twee jaar verstoten zult zijn van de mogelijkheid om jouw telefoon zowel zakelijk als privé te kunnen gebruiken.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je geen Samsung wilt gebruiken, maar geloof me, er zijn alternatieven op de markt die mijns inziens veel beter zijn dan Samsung en zich zonder enig probleem kunnen meten met de iPhone. Een Android toestel met weinig bloatware en geen of een dunne schil op Android zou je nog wel eens positief kunnen verrassen in vergelijking tot iOS.

Weet je overigens dat Apple in China de iPhone Xs voorzien heeft van een gewoon dual-sim slot. Ze hebben dat gedaan omdat ook in China e-sim niet ondersteund wordt, maar wel meer dan 90% van de gebruikers twee abonnementen heeft en dus een dual-sim toestel prefereert.
Apple "weigert" echter die uitvoering elders in de wereld te verkopen en ook dat is weer gestuurd door commercie.
Wat een fabrikant levert is aan hun en wat een provider levert ook. Echter zit ik nu al jaren met 2 iPhone's op zak, omdat ik privé en zakelijk echt niet moet combineren. Nu het management de toestel verstrekking uit wil faseren wil ik natuurlijk niet nog een toestel op zak als dat niet nodig is. Ongeacht wat voor toestel ik prefereer.

Echter geloof ik dat de provider met de doelgroep die een telefoon met eSim afneemt/gebruikt een abonnement heeft waar ze ook goed aan verdienen (no offense!). Maar toch lijkt me dan wat extra aandacht voor de eSim functionaliteit wel op zijn plaats.

Plus punten voor KPN als ze in 2019 de eerste zijn! 💪

Reageer