Beantwoord

Eenmalig nummer mee zenden mobiel

  • 22 September 2020
  • 13 reacties
  • 332 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Is het mogelijk om eenmalig je nummer mee te zenden met een mobiele telefoon.

Standaard heb ik nummer mee zenden uitgeschakeld, maar voor een enkeling is het wel handig als ze mijn nummer kunnen zien.

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 October 2020, 04:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @arie61 , dat zou op onderstaande manier moeten kunnen:

*31#			Activeer nummerherkenning eenmalig

Bedankt.

Helaas werkt dit maar gedeeltelijk :

Van mijn KPN mobiel abo naar AH mobiel prepaid blijft mijn nummer prive.

Van AH mobiel naar mijn KPN wordt het nummer dan wel mee gezonden.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @arie61, die code is ook de enige die ik weet. Maar die werkt dus niet.  In je telefoon staat ook niet iets in de instellingen nog anoniem? Dan gewoon even een berichtje sturen naar diegene met je nummer. Andere opties heb ik zo ook niet. 

Ik doe het andersom. Heb altijd nummerweergave ontvanger aan staan, je belt tenslotte 9 v.d. 10 keer een bekende. Tenzij je de foon voor werk gebruikt.

Wil ik echter “onbekend” bellen dan laat ik het nummer voorafgaan door #31#nummer beltoets. Dus geen hekje ná het nummer gebruiken.

Moet ik vaker anoniem bellen dan zet ik “nummerweergave ontvanger” tijdelijk uit in het menu. De ontvanger ziet dan geen nummer ondanks dat het bij KPN op mijn aansluiting wel aan staat. Op de achtergrond wordt dan steeds #31# meegezonden.

Van af een vaste telefoon incidenteel anoniem bellen met *31*.

Reputatie 7
Badge +20

Ondertussen allemaal gelukt? Ik heb namelijk geen reactie meer gezien. 

Nope, in mijn Nokia met KPN (ex Telfort) abo heb ik wel de mogelijkheid om te kiezen tussen nummer afschermen of niet, maar dat werkt helaas niet. Voorlopig laat ik het maar zo.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook prima. Mocht je nog gebruik maken van de Telfort simkaart wil ik je wel vragen een vervangende simkaart aan te vragen

Ok, heeft dat een speciale reden ?

 

Ik krijg 2 opties bij het aanvragen :

 

KPN DUO (3in1) USIM-kaart Prive
€ 0,00

Met een DuoCard krijgt u 2 SIM-kaarten (in normaal, micro en nano formaat). Deze zijn niet geschikt voor NFC.

 KPN (3in1) Postpaid NFC SIM-kaart Prive
€ 0,00

Hebt u een SIM-kaart nodig, dan kiest u voor de 3 in1 NFC SIM-kaart. Dit is een “uitdrukbare” SIM-kaart waar zowel een normale, een micro als een nano SIM-kaart in zit.

 

Die duo kaart is voor 2 toestellen?

Die duo kaart is voor 2 toestellen?

Ja. Die kunnen dan echter niet tegelijk gebruikt worden. Zelfs: eerst de 1 uitzetten en dan 2 aanzetten. En terug naar 1 eerst 2 uitzetten dan 1 weer aan.

Mocht je nog gebruik maken van de Telfort simkaart wil ik je wel vragen een vervangende simkaart aan te vragen

Ok, heeft dat een speciale reden ?

Heb of krijg je nu wel 4G?

Ok, die duo sim heb ik dan niet nodig, 4G heb ik al

Reputatie 7
Badge +20

Dan kun je de 3in1 simkaart aanvragen. De reden hiervoor is dat sommige functies anders weg kunnen vallen met de oude simkaart. Met de nieuwe voorkom je dat. 

Update :

Gisteren toch maar even kontakt met KPN opgenomen via twitter omdat wizigen van wel of niet nummer mee zenden niet ging. Niet via het menu in de telefoon, niet via ussd code.

Bleek een blokkade op mijn nummer te zitten zodat het niet gewijzigd kan worden.

Deze is er afgehaald. Nummer wordt nu standaard mee gezondenen met #31# scherm ik het af naar bepaalde kontakten / instanties.

Reputatie 7
Badge +20

Aha, fijn om te lezen dat het nu is opgelost. Er zat de een blokkade in de weg. Bedankt voor de terugkoppeling.

Mochten we nog eens iets voor je kunnen doen, horen we graag weer van je.