Beantwoord

Eenmalig uitstel van betaling

  • 9 December 2019
  • 3 reacties
  • 469 keer bekeken

Ik vraag mij af, waarom je maar eenmaal de kans hebt om een betaling uit te stellen. Ik ben onlangs helaas Opgelicht via internet en ben met een inhaalslag bezig. Ik ben hier inmiddels twee maanden mee bezig en het eind is in zicht. Ik heb al een keer uitstel gevraagd, maar dat is nu niet meer mogelijk. Ik vind het erg deprimerend, dat zonder mogelijkheid van uitstel, ik 25 euro extra moet betalen bovenop de rekening. Op deze manier kan ik me voorstellen, dat men door de bomen het bos niet meer ziet, als men nóg meer moet betalen. Zo kom je er nooit uit! Ik heb begrip voor de betalingstermijn , maar waarom geen uitzondering om de mens te helpen. Als dit bij alle bedrijven zo zou gaan, zakt men in een diepere put, waar je niet meer uitkomt. In mijn oren is het bericht ‘kunt u niet betalen mevrouw, geen probleem hoor, als u even later betaald, dan gooien wij er 25 euro bovenop!, fijne dag verder!’ Leve het begrip en de menselijkheid! 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 December 2019, 12:44

Bekijk origineel

3 reacties

Ik vind de situatie gewoon erg wrang. Al 35 jaar betaal ik keurig mijn rekeningen. Nu is er een financiële dip, welke niet langer dan drie maanden duurt en word ervoor gestraft. Het zal me hoogstwaarschijnlijk vandaag lukken om het geld bij elkaar te schrapen via vrienden en familie, maar het gaat om een minimaal bedrag voor zo’n groot bedrijf als KPN. Zij zullen niet wakker liggen van dat bedrag. De betalende klant wel en komt op deze manier nog meer in de problemen. Nogmaals begrip voor de betalingstermijn en als men die aan zijn laars lapt, lijkt me een boete op zijn plaats, maar we zijn hier om elkaar te helpen en niet verder in de goot te trappen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Moneniek Als eerste vind ik het heel jammer wat je is overkomen. Ik hoop dat alles snel is opgelost en dat je weer verder kunt. Dat lijkt me het belangrijkste. Om deze reden, maar ook om andere, kan het voorkomen dat je een rekening niet kunt betalen. We hebben een aantal opties. Je kunt via onze site een factuur eenmalig uitstellen en je kan ook een betalingsregeling aanvragen voor als er meer aan de hand is. Ongeacht de situatie, je zult van onze kant ook begrijpen dat we wel enkele voorwaarden stellen aan het uitstel van betaling of een andersoortige regeling. 

Ben jij inmiddels geholpen met een regeling of uitleg? Natuurlijk denk ik graag met je mee en als je de collega's over dergelijke regelingen gaan wilt spreken kan dat ook. Neem in dat geval even contact op met de klantenservice (0800-0402): je kunt vragen naar de afdeling ‘Collections’. 

Dankuwel voor de reactie, inmiddels heb ik het bedrag kunnen lenen bij familie en scheelt mij dit 25 euro. Ik sta dan nog wel in het krijt, maar het scheelt me wel een duit. Ik hoop dat er in de toekomst gekeken kan worden naar persoonlijke situaties en dat de regels omtrent deze versoepeld kunnen worden. Wanbetalers en/of mensen die betalingen aan hun laars lappen, zouden zeker wel een boete of straf moeten krijgen om hun verplichtingen na te komen, maar bij de mensen die hun best doen om uit de financiële put te komen, zouden naar mijn idee de hulp en de kans moeten krijgen om hieruit te komen, zonder extra straf in de vorm van nóg meer financiële belasting. Vele doen hun uiterste best om eruit te komen, maar door boete op boete omdát zij niet kunnen betalen, raken zij volledig ondergesneeuwd met het gevolg, dat de hoop vervliegt, de rekeningen worden genegeerd, de boetes opstapelen en vervolgens jaren bezig zijn met het aflossen van wat begon met een klein bedrag. Dit hele gegeven ligt niet alleen bij de KPN. Hier heb ik dan ook verder geen klachten over. Prima bedrijf!  Hoop voor begripvolle menselijkheid achter de grote bedrijven🙏

Reageer