Beantwoord

Eerder contract verlengen

• 27 december 2015
  • 9 reacties
  • 610 keer bekeken

Beste KPN,

helaas is mijn telefoon gister kapot gegaan, scherm gebarsten en niet meer te gebruiken. Ik heb helaas geen toegang tot een vervangend toestel maar heb er dringend een nodig.

Mijn abonnement kan ik al snel verlengen, over ongeveer 2 weken. Echter kan ik geen 2 weken zonder telefoon ook ivm privé omstandigheden. Ook heb ik momenteel geen budget om een vervangend toestel te kopen.

Mijn vraag is of er toch een of andere mogelijkheid is om dus iets meer dan 2 weken voor mijn officiele verlengdatum te kunnen verlengen.

Ik heb hier al gelezen dat dit in principe niet kan, jullie zijn inderdaad met 6 maanden vooruit al vrij ruimhartig. Alleen zou 'maatwerk' me wel erg kunnen helpen. Als daar eventuele extra kosten bij komen begrijp ik dat uiteraard.

Ik hoor het graag!

Merijn

icon

Beste antwoord door PeterG 28 december 2015, 11:41

Hoi Merijn, vervelend dat je toestel stuk is gegaan zo kort voor de verlengdatum.

Het is echter technisch/administratief onmogelijk om eerder dan 6 maanden voor de "einddatum" te verlengen/vernieuwen. Het vinkje bij verlengen in het computersysteem werkt gewoon niet eerder. Daardoor is het ook niet mogelijk er een mouw aan te passen.

Heb je niet nog een oud toestel liggen? Of kan je er eventjes eentje lenen?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoi Merijn, vervelend dat je toestel stuk is gegaan zo kort voor de verlengdatum.

Het is echter technisch/administratief onmogelijk om eerder dan 6 maanden voor de "einddatum" te verlengen/vernieuwen. Het vinkje bij verlengen in het computersysteem werkt gewoon niet eerder. Daardoor is het ook niet mogelijk er een mouw aan te passen.

Heb je niet nog een oud toestel liggen? Of kan je er eventjes eentje lenen?

Ha Peter,

dank voor je reactie. Helaas kan ik niet aan een leentoestel komen.

Jammer om te horen, ik snap regels en ik snap systemen (alhoewel 'het vinkje werkt niet' geen reden zou moeten zijn om maatwerk te kunnen leveren), en ik ben ook bereid eventueel iets bij te betalen. Hoop dat KPN een loyale klant uit de brand zou kunnen helpen. Merk uit de reactie van de telefonische klantenservice dat er geen oog is voor individuele klanten, iets wat je helaas te vaak ziet bij grote bedrijven. Jammer, betekent dat ik mij heil bij een andere provider moet zoeken, terwijl ik over netwerk/online diensten van KPN toch wel tevreden ben.

Reputatie 7
Badge +31
Bij KPN mag je al v.a. 6 maanden voor de einddatum verlengen. Bij veruit alle andere providers is dat slechts 2 maanden. Als dán je toestel dus eerder stuk gaat...

PeterG schreef op 28 dec '15 om 12:42u
Bij KPN mag je al v.a. 6 maanden voor de einddatum verlengen. Bij veruit alle andere providers is dat slechts 2 maanden. Als dán je toestel dus eerder stuk gaat...

Tuurlijk , is waar. Alleen is dit mijn eerste kapotte telefoon in 20 jaar, dus daar ga ik maar niet van uit:)

Reputatie 7
Badge +28
Beste Merijn,

Welkom! Wat ontzettend jammer dat je toestel stuk gevallen is! Zoals Peter aangeeft, is het inderdaad administratief niet mogelijk om je abonnement eerder dan een half jaar van tevoren te verlengen. Ik adviseer je dan ook om toch eens in je omgeving te kijken of er vrienden, collega's of familieleden zijn die voor 2 weken een telefoon te leen hebben. 

Let er wel op dat mocht je ervoor kiezen om over te stappen, je dit kunt doen per einde contract. Je moet in dat geval dus nog een half jaar langer wachten. Eerder overstappen is mogelijk, maar je betaalt dan wel een afkoopsom. 

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Merlijn,

Ik weet niet of onderstaande oplossing wat voor je is, maar niet geschoten is altijd mis.

Je kan er voor kiezen om zelf een nieuwe telefoon aan te schaffen zonder abonnement bij een verkoper (studentmobiel, belsimpel, coolblue etc). Vervolgens kan je zodra je abonnement verlengbaar is, overstappen op een sim only abonnement bij kpn of als je contract is afgelopen iedere andere provider.

Mijn ervaring is dat het los aanschaffen icm een simonly abonnement in verreweg de meeste gevallen voordeliger is, over de gehele contracttermijn in vergelijking tot de abonnementen icm een nieuwe telefoon.

Het enige "nadeel"van deze constructie is dat je wel in een keer je telefoon betaald, ipv dat je hem mandelijks aflost in je abonnement.

Reputatie 4
Badge +3
Marcia_ schreef op 29 dec '15 om 12:31u
Beste Merijn,

Welkom! Wat ontzettend jammer dat je toestel stuk gevallen is! Zoals Peter aangeeft, is het inderdaad administratief niet mogelijk om je abonnement eerder dan een half jaar van tevoren te verlengen. Ik adviseer je dan ook om toch eens in je omgeving te kijken of er vrienden, collega's of familieleden zijn die voor 2 weken een telefoon te leen hebben. 

Let er wel op dat mocht je ervoor kiezen om over te stappen, je dit kunt doen per einde contract. Je moet in dat geval dus nog een half jaar langer wachten. Eerder overstappen is mogelijk, maar je betaalt dan wel een afkoopsom. 

Misschien een gekke vraag maar kan hij die twee weken niet afkopen en dan een nieuw abbonement en toestel van kpn? Hij blij jullie ook blij?

Reputatie 7
Badge +31

Mellie schreef op 4 jan '16 om 10:10u

Marcia_ schreef op 29 dec '15 om 12:31u

Beste Merijn,

Misschien een gekke vraag maar kan hij die twee weken niet afkopen en dan een nieuw abbonement en toestel van kpn? Hij blij jullie ook blij?

. Als het contract nog maar 2 weken zou lopen zou dat een optie zijn. Maar hij zit 2 weken voor de verlengtermijn. Dat betekent dat het contract nog 6 maanden en 2 weken loopt. En je kunt alleen hele contracten afkopen. Maar dat is wel duur. Je dient dan álle termijnen in één keer te betalen + €25 administratiekosten.

Reputatie 4
Badge +3
PeterG schreef op 4 jan '16 om 11:09u
Mellie schreef op 4 jan '16 om 10:10uMarcia_ schreef op 29 dec '15 om 12:31uBeste Merijn,

@Mellie. Als het contract nog maar 2 weken zou lopen zou dat een optie zijn. Maar hij zit 2 weken voor de verlengtermijn. Dat betekent dat het contract nog 6 maanden en 2 weken loopt. En je kunt alleen hele contracten afkopen. Maar dat is wel duur. Je dient dan álle termijnen in één keer te betalen + €25 administratiekosten.

Ja stom, zie het nu inderdaad, conclusie: gekke vraag dus 😃 tnx

Reageer