Beantwoord

Eigen risico in rekening gebracht

• 14 april 2016
  • 7 reacties
  • 582 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement met een verzekering schade hs3

In 2015 ben ik 2x naar de winkel in den Bosch geweest omdat mijn toestel defect was

De batterij liep snel leeg en links boven in klikte er iets
Na inlevering van toestel en uitleg zou het niets kosten en zou ik kosteloos een nieuwe telefoon krijgen aangezien ik nog garantie had op het toestel

Een maand later was precies het zelfde probleem ik weer terug en weer het zelfde geval ( heb verder nooit een bonnetje of iets gehad)

Je raad het misschien al deze maand zie ik ineens 2x €60 euro op de factuur van eigenrisico terwijl het niet mijn schuld was dat het toestel defect was, ik de klanten service gebeld zeggen ze dat ik de bon moet kijken en via e-reader.nl moet kijken wat de schade of iets was.. Ik uitgelegd heb geen bon gehad en weet er dus niets van heb nieuwe telefoon gehad en het zou niets kosten

Dus nu ineens bijna een jaar later 2x €60 euro in rekening brengen

2 maanden geleden heb ik me telefoon laten vallen en laten repareren ze zijden kost je €60 euro eigen risico deze werd netjes de volgende maand op me factuur gezet..

Waarom nu ineens na meer dan 6 maanden, aangezien ik gewoon garantie op me telefoon heb... Plus de klanten service zegt het is nou eenmaal zo hier kan je niets aan doen...

Is dit nou de pure KPN oplichting???
Hoop snel voor een oplossing want als het zo moet dan zal ik me dure abonnement ook op zeggen dan gun ik het liever een andere provider

icon

Beste antwoord door Justin_ 17 april 2016, 13:13

laat via een privébericht weten dat hij telefonisch contact heeft opgenomen met onze klantenservice. Hij is met mijn collega's daar tot een goede oplossing gekomen :)

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Niet inhoudelijk op je casus, maar wel even over eigen risico. Jij geeft aan dat je het raar vind dat je aangeslagen word voor een eigen risico terwijl je nog garantie hebt.

Garantie en eigen risico heeft in deze niets met elkaar te maken. De garantie op een telefoon gaat over fabricage fouten en ondeugelijkheid buiten jou schuld om. Gebruikersschade als in je telefoon laten vallen, een snel leeg lopende accu of iets wat los zit in het toesel zal vaak vanuit je telefoonverzekering deels of volledig vergoed worden. 

In de polis voorwaarden van die verzekering kun je terugvinden of er sprake is van een eigen risico per schade geval (meestal isd dit het geval).

Daar ben ik het ook met je eens, het was een probleem vanuit de telefoon zelf, en als er al 2x word gezegd dat het geen eigen risico kost omdat het een probleem vanuit de telefoon zelf is dan neem ik aan dat het ook zo is... En dan niet ineens na een 8 maanden 2x €60 euro incasseren
Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat het flink balen is als er opeens 2x € 60,00 extra van je rekening wordt afgeschreven. Ik ben het met je eens dat er tussen de reparatie en het incasseren van deze kosten wel erg veel tijd zit. Graag zoek ik voor je uit hoe het precies zit met deze reparatiekosten. Reageer je daarvoor op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag ;)

Reputatie 7
Badge +22
laat via een privébericht weten dat hij telefonisch contact heeft opgenomen met onze klantenservice. Hij is met mijn collega's daar tot een goede oplossing gekomen :)

Ik heb contact gehad met de klantenservice en ze hebben 1x €60 euro gecrediteerd omdat er een storing in het systeem zou zijn geweest, beter iets dan niets probleem zo opgelost
Termijn450 schreef op 14 apr '16 om 23:00uIk heb een mobiel abonnement met een verzekering schade hs3

In 2015 ben ik 2x naar de winkel in den Bosch geweest omdat mijn toestel defect was

De batterij liep snel leeg en links boven in klikte er iets
Na inlevering van toestel en uitleg zou het niets kosten en zou ik kosteloos een nieuwe telefoon krijgen aangezien ik nog garantie had op het toestel

Een maand later was precies het zelfde probleem ik weer terug en weer het zelfde geval ( heb verder nooit een bonnetje of iets gehad)

Je raad het misschien al deze maand zie ik ineens 2x €60 euro op de factuur van eigenrisico terwijl het niet mijn schuld was dat het toestel defect was, ik de klanten service gebeld zeggen ze dat ik de bon moet kijken en via e-reader.nl moet kijken wat de schade of iets was.. Ik uitgelegd heb geen bon gehad en weet er dus niets van heb nieuwe telefoon gehad en het zou niets kosten

Dus nu ineens bijna een jaar later 2x €60 euro in rekening brengen

2 maanden geleden heb ik me telefoon laten vallen en laten repareren ze zijden kost je €60 euro eigen risico deze werd netjes de volgende maand op me factuur gezet..

Waarom nu ineens na meer dan 6 maanden, aangezien ik gewoon garantie op me telefoon heb... Plus de klanten service zegt het is nou eenmaal zo hier kan je niets aan doen...

Is dit nou de pure KPN oplichting???
Hoop snel voor een oplossing want als het zo moet dan zal ik me dure abonnement ook op zeggen dan gun ik het liever een andere provider

Bij mij nog gekker,,  eind april 2016 twee keer 60 euro afgeschreven voor eigenrisico augustus 2015 en september 2015

ben echt kwaad en vertrouwen in KPN is weg. Gebeld naar klantenservice en die begint meteen met"als je me onderbreekt hang ik op"

vervolgens hing ze op en weet ik nog steeds niks waarvoor dat geld is. Weet dat ik maar 1 schade heb gehad.

lijkt me toch dat klantenservice voor trouwe klanten zijn en problemen moet oplossen.

schades waren ook zonder bon en zonder dat er iets vermeld is.  sterker nog. Schades zijn van mijn oude toestel heb een nieuw toestel en abonnement.  Ga morgen bellen en als ze dit niet oplossen zal ik ook opzeggen. Vind het niet normaal om zo bedrag af te schrijven zonder het te melden met een oude incasso handtekening.

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Paul38, welkom op het forum! Ik kan me goed indenken dat je schrikt van het bedrag dat in rekening is gebracht! Graag zoek ik uit waar deze kosten precies vandaan komen. Ik heb je daarom een privébericht gestuurd. Reageer daarop, dan ga ik voor je aan de slag :)

Reageer