Beantwoord

Einde abonnement, wat nu?

  • 2 November 2019
  • 4 reacties
  • 149 keer bekeken

Hallo,

 

Mijn abonnement verloopt binnenkort, en nu heb ik niks tegen KPN, is allemaal goed geregeld qua abonnement, maar ik wil overstappen naar een andere provider omdat ik daar minder kosten kan krijgen via een zakelijke deal van een familielid. Nu heb ik een vraag:

Moet ik de overstap naar een andere provider voltooien voordat mijn abonnement verloopt om mijn nummer te behouden, of kan dit (kort) daarna ook nog (Ik neem aan dat het niet een jaar mag duren voor nummer behoud, maar een indicatie van hoe lang ik daarvoor heb zou hulpzaam zijn 🙂 )

icon

Beste antwoord door PeterG 2 November 2019, 19:05

Bekijk origineel

4 reacties

Beste @KoningKoek.

 

Jammer dat je wilt overstappen. 

Je abonnement verloopt eigenlijk niet maar wel de vaste looptijd. Normaal gezien heb je dan een maandelijks opzegbaar abonnement. De nieuwe provider die je kiest zegt het abonnement op met nummerbehoud. Je hoort dan ook vanzelf de exacte overstapdatum.

Je kunt dat al aanvragen 120 dagen van tevoren voor de einddatum.. 

 

Bron   met dank aan@Susan_ 

Procedure:

Sluit bij je nieuwe provider een abonnement af en geef daarbij aan dat je het nummer van je kpn aansluiting wilt behouden. Als dat 120 dagen of korter voor je “einddatum” of er al overheen is zal KPN dit goedkeuren. Het kan zijn dat er nog een maand opzegtermijn geldt indien je kpn-abonnement korter dan 1 maand voor de einddatum of daar overheen is.
Daarna zal je abonnement bij je nieuwe provider ingaan en zal die nieuwe er tevens voor zorgen dat je abonnement bij kpn eindigt. Dus niét zelf opzeggen bij kpn.

Oke top, bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KoningKoek. Welkom op het KPN forum! Wat jammer dat je het mobiele abonnement wilt onderbrengen bij een andere provider. Ik zie dat @Dreekuh-53 en @PeterG al een goed antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Als je toch nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je! 

Reageer