Elke dag de frustratie met KPN mobiel: geen bereik

  • 21 augustus 2016
  • 31 reacties
  • 565 keer bekeken

Zoals de titel al aangeeft,een abonnement van E50,00 per maand en niet kunnen bellen of smsen in en om het huis,moet minimaal 3 straten lopen om maar iets van ontvangst te hebben en wat doet KPN??
Die geven een korting van E5,00 pmnd!!
Ik wil kunnen bellen en smsen net zoals bij iedere andere provider wel mogelijk is!!!
Alle abonnementen bij KPN zijn al opgezegd zowel zakelijk als internet/tv nu nog 1,5 jaar ergenis voordat ik dit abonnement op kan zeggen KPN NOOIT MEER!!!!!!

Admin: titel van je bericht aangevuld i.v.m. betere vindbaarheid en verplaatst naar juiste board

31 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hoewel ik zelf natuurlijk ook graag op alle locaties zou willen bellen, kan dit helaas niet. Het probleem is echter, andere providers hebben op andere plekken weer geen bereik.

Als ik me goed herinner heb je al contact gehad via Facebook, en met Erik_ en ik zie dan ook geen reden waarom je nu een nieuw topic maakt.

Mocht je nog geen klacht in hebben gediend, zou ik dat zeker doen. Eventueel kan je nog met die ingediende klacht naar de geschillencommissie en daarna eventueel nog verdere stappen nemen.

Ik wil je alvast wel succes wensen bij je volgende provider. Daarnaast wens ik ook je volgende provider succes.

Robin
Het sarcasme in jou antwoord zegt al genoeg,onvrede mag je niet uiten bij KPN,maar wens mijn provider zelf maar succes,
Vodafone,zakelijk en prive klant geworden naar volle tevredenheid,met als extra service,geen ontvangst,gratis opzeggen,kunnen jullie nog van leren,klantenservice noemen ze dat!!
Reputatie 7
Badge +30
Jullie?

Zelf heb ik "mijn klantenservice" redelijk goed voorelkaar. Ticket aanmaken of even bellen en klaar.


Verder kan ik sommige keuzes van KPN wel begrijpen. Maar v.z.i.w. noemt je contract ook dingen over dekking en dient KPN zich in te spannen v.z.m.. Als je het hier dan ook niet mee eens bent kan je ze hier op wijzen in een schriftelijke klacht. En daarna daarmee naar de geschillencommissie mocht KPN zich niet aan de voorwaarden houden.
Zojuist wat raad gevraagd aan een Jurist............

Beste Ben

de stappen die je kan nemen zijn:
- dekkings onderzoek laten starten, dit heb je al gedaan,
- bij geen reactie binnen aanneembare tijd (werkdag of 10) er achteraan bellen of mailen

heb je hier geen bevredigend antwoord, stuur dan een aangetekende brief met een aanneembare tijd (10 werkdagen) om tot een oplossing te komen (contract ontbinding lijkt me een redelijke eis)

wacht hier de reactie op af, hoor je niets stuur dan een in gebreke stelling achteraan. met 2 werkdagen na ontvangst de tijd om actie te ondernemen.

krijg je weer geen reactie, dan gaat het een juridisch spelletje worden, en daar heb je nu bewijslast genoeg voor.

maar zoals je weet is binnenshuis dekking niet gegarandeerd, heb je bovenstaande problemen ook voor de voordeur? daar is dekking nl wel gegarandeerd. gaat het om binnen, dan heb je gewoon pech en zul je het contract moeten uitzitten.

ga niet storneren o.i.d. want dit zal juist tegen je gaan werken, in de vorm van registraties bij het bkr (hoe onterecht ook)


Drie straten van de voordeur is er ook geen ontvangst dus we gaan het maar op deze manier aanpakken,
Reputatie 7
Badge +30
Zojuist wat raad gevraagd aan een Jurist............

Beste Ben

de stappen die je kan nemen zijn:
- dekkings onderzoek laten starten, dit heb je al gedaan,
- bij geen reactie binnen aanneembare tijd (werkdag of 10) er achteraan bellen of mailen

heb je hier geen bevredigend antwoord, stuur dan een aangetekende brief met een aanneembare tijd (10 werkdagen) om tot een oplossing te komen (contract ontbinding lijkt me een redelijke eis)

wacht hier de reactie op af, hoor je niets stuur dan een in gebreke stelling achteraan. met 2 werkdagen na ontvangst de tijd om actie te ondernemen.

krijg je weer geen reactie, dan gaat het een juridisch spelletje worden, en daar heb je nu bewijslast genoeg voor.

maar zoals je weet is binnenshuis dekking niet gegarandeerd, heb je bovenstaande problemen ook voor de voordeur? daar is dekking nl wel gegarandeerd. gaat het om binnen, dan heb je gewoon pech en zul je het contract moeten uitzitten.

ga niet storneren o.i.d. want dit zal juist tegen je gaan werken, in de vorm van registraties bij het bkr (hoe onterecht ook)


Drie straten van de voordeur is er ook geen ontvangst dus we gaan het maar op deze manier aanpakken,

Ja precies. Zelf zou ik tussen dat "juridisch spelletje" en de aangetekende brief dus nog de geschillencommissie plaatsen.

En volgensmij gaat het niet om BKR maar alleen om Preventel. (Alsnog vervelend)
Reputatie 7
Badge +18
Jullie?

Zelf heb ik "mijn klantenservice" redelijk goed voorelkaar. Ticket aanmaken of even bellen en klaar.
Ja inderdaad, dat zijn nou de juiste woorden. U mag uw onvrede best uiten over KPN, maar wij zijn ook maar mensen. En ook Vodafone, T-Mobile en andere providers hebben in andere delen van het land geen bereik. Dit is niet dat de providers dat leuk vinden. Maar er zijn ook inwoners in Nederland die geen zendmast willen in hun buurt. En dan gaan ze in beroep, of naar de rechter. En winnen die inwoner die rechtzaak, dan kan KPN daar geen mast plaatsen. En zo werkt het ook bij Vodafone. Mooier kan ik het niet maken helaas. Maar net wat Robin tegen u al zei: "We hopen dat u het bij Vodafone het wel kan vinden." :8
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist wat raad gevraagd aan een Jurist............

Beste Ben

de stappen die je kan nemen zijn:
- dekkings onderzoek laten starten, dit heb je al gedaan,
- bij geen reactie binnen aanneembare tijd (werkdag of 10) er achteraan bellen of mailen

heb je hier geen bevredigend antwoord, stuur dan een aangetekende brief met een aanneembare tijd (10 werkdagen) om tot een oplossing te komen (contract ontbinding lijkt me een redelijke eis)

wacht hier de reactie op af, hoor je niets stuur dan een in gebreke stelling achteraan. met 2 werkdagen na ontvangst de tijd om actie te ondernemen.

krijg je weer geen reactie, dan gaat het een juridisch spelletje worden, en daar heb je nu bewijslast genoeg voor.

maar zoals je weet is binnenshuis dekking niet gegarandeerd, heb je bovenstaande problemen ook voor de voordeur? daar is dekking nl wel gegarandeerd. gaat het om binnen, dan heb je gewoon pech en zul je het contract moeten uitzitten.

ga niet storneren o.i.d. want dit zal juist tegen je gaan werken, in de vorm van registraties bij het bkr (hoe onterecht ook)


Drie straten van de voordeur is er ook geen ontvangst dus we gaan het maar op deze manier aanpakken,
Ik hoop dat het u lukt. :8 We wachten het af. Ik hoop voor u positief! 😃
Buiten deze klachten ben ik het gewoon zat dat KPN liegt,heb het gesprek met de technische dienst opgenomen en die bevestigd dat er zeer veel klachten zijn uit dit gebied om vervolgens een email van de klantenservice te krijgen dat er geen probleem bekend is maar uit ''coulance'' een korting krijg van E5,00.
Maar ok,ik ga morgen het advies opvolgen en maak een gang naar de rechter,misschien dan toch nog een vroegtijdig eind aan een abonnement wat alleen maar frustratie en ergenis geeft.
Reputatie 7
Badge +15
Ben,

Ik begrijp je frustraties volledig en ik snap je je het abbonement wilt opheffen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat een rechtsgang voor jou niet de beste optie is. Ik zou inderdaad, als je het niet netjes via de klantenservice in verband met de klachten het contract vroegtijdig te ontbinden en de kosten van een eventuele smartphone te verrekenen(Wat, indien dit mogelijk is naar mijn mening een stukje service is 🙂 ) juist niet direct naar de rechter gaan - een rechtsgang is namelijk peperduur als je het niet haalt. Je kan beter via de geschillencommissie gaan, de provider zal namelijk gebonden zijn aan de uitspraak van de geschillencommissie en de kosten liggen een stuk lager 🙂

Voordat je dat doet zou ik in ieder geval proberen om de klachtenprocedure volledig te doorlopen. Het belangrijkste is om kalm te blijven en in alle redelijkheid te blijven communiceren. Mijn ervaringen met KPN zijn over het algemeen goed, maar ik heb mijzelf nooit agressief opgesteld. En neen 😉 Ik heb wel dergelijk klachten gehad maar door netjes met elkaar in gesprek te komen kan je er meestal wel uit komen 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Buiten deze klachten ben ik het gewoon zat dat KPN liegt,heb het gesprek met de technische dienst opgenomen en die bevestigd dat er zeer veel klachten zijn uit dit gebied om vervolgens een email van de klantenservice te krijgen dat er geen probleem bekend is maar uit ''coulance'' een korting krijg van E5,00.
Maar ok,ik ga morgen het advies opvolgen en maak een gang naar de rechter,misschien dan toch nog een vroegtijdig eind aan een abonnement wat alleen maar frustratie en ergenis geeft.


Een callcenter medewerker weet helaas meestal minder dan de technische dienst, het is niet dat men liegt om het liegen maar het zal waarschijnlijk een stukje onwetendheid zijn.
Ben,

Ik begrijp je frustraties volledig en ik snap je je het abbonement wilt opheffen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat een rechtsgang voor jou niet de beste optie is. Ik zou inderdaad, als je het niet netjes via de klantenservice in verband met de klachten het contract vroegtijdig te ontbinden en de kosten van een eventuele smartphone te verrekenen(Wat, indien dit mogelijk is naar mijn mening een stukje service is 🙂 ) juist niet direct naar de rechter gaan - een rechtsgang is namelijk peperduur als je het niet haalt. Je kan beter via de geschillencommissie gaan, de provider zal namelijk gebonden zijn aan de uitspraak van de geschillencommissie en de kosten liggen een stuk lager 🙂

Voordat je dat doet zou ik in ieder geval proberen om de klachtenprocedure volledig te doorlopen. Het belangrijkste is om kalm te blijven en in alle redelijkheid te blijven communiceren. Mijn ervaringen met KPN zijn over het algemeen goed, maar ik heb mijzelf nooit agressief opgesteld. En neen 😉 Ik heb wel dergelijk klachten gehad maar door netjes met elkaar in gesprek te komen kan je er meestal wel uit komen :)



De klachtenprocedure is geheel doorlopen,het probleem is door de technische dienst erkend en bevestigd,zelfs de oorzaak van de slechte ontvangst is bekend echter een ontbinding van het contract is/was geen optie,E5,00 korting,dat was/is de oplossing van KPN,schandalig.
Willens en wetens contracten verkopen in een gebied waar geen of nauwelijks dekking is ruikt bij mij naar oplichting....................
Afgesproken om morgen contact op te nemen met een Jurist,neem aan dat die mij wel kan vertellen wat het beste is,een gang naar de rechter of de geschillencommissie.
Reputatie 7
Badge +15
Ai, dat is vervelend 😞 Ik zou 't zelf geen oplichting noemen tenzij er specefiek gevraagd is om thuis bereik te hebben - Indien dit gevraagd is tijdens het verkoop praatjeen toch niet zo blijkt te zijn, dan is het op z'n minst misleiding.

Een jurist zou waarschijnlijk het meeste verdienen aan een rechtsgang. De kosten voor de geschillencommissie zijn 50 euro als je het niet haalt en is ook neutraal 🙂

Ik zou zeggen, lees dit op z'n minst door:
https://www.rechtspraak.nl/hoe-werkt-het-recht/oplossen-zonder-rechter/geschillencommissie
Dat ken ik Sjors,dank je voor het meedenken maar wij zijn verzekerd voor eventuele kosten van een advocaat.
Jammer alleen dat KPN een klant die meerdere contracten had om dit soort dingen laat lopen,hadden ze gezegd ok,we kunnen het niet waarmaken dan had ik met de rest gewoon klant gebleven.
Als klanten mij nu bellen en ik ben onbereikbaar weten ze al dat ik van huis uit aan het werk ben en natuurlijk komt het dan automatisch ook op KPN uit,stukje negatieve reclame zullen wij maar zeggen.
Ik begrijp dat KPN niet wakker ligt van een klant meer of minder,gelukkig werkt dat bij ons anders,een klant met een gegronde en aanwijsbare reden word altijd gecompenseerd of tevreden gesteld,wat dat betreft valt er bij KPN nog veel te leren.....





Ai, dat is vervelend 😞 Ik zou 't zelf geen oplichting noemen tenzij er specefiek gevraagd is om thuis bereik te hebben - Indien dit gevraagd is tijdens het verkoop praatjeen toch niet zo blijkt te zijn, dan is het op z'n minst misleiding.

Een jurist zou waarschijnlijk het meeste verdienen aan een rechtsgang. De kosten voor de geschillencommissie zijn 50 euro als je het niet haalt en is ook neutraal 🙂

Ik zou zeggen, lees dit op z'n minst door:
https://www.rechtspraak.nl/hoe-werkt-het-recht/oplossen-zonder-rechter/geschillencommissie
Denk dat ik toch een goede kans maak bij de rechter gezien deze uitspraak.....................

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/mobiele-beller-mag-contract-ontbinden-bij-slecht-bereik
Nog een voorbeeld van slechte ontvangst,ook in het gelijk gesteld door de rechter.....

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMAA:2010:BL7696
Alles gelezen hebbende, zou het eigenlijk zo moeten zijn dat er geen rechtsgang of geschillencommissie nodig zou moeten zijn. Geven de netwerkspecialisten aan beter ontvangst is niet leverbaar. Als zelfs 3 straten verderop om iets van signaal te ontvangen nodig is dan zou dit in den minne onderling geregeld moeten kunnen worden. Dat werkt in elkaars voordeel, lijkt me.
Maar de benaming in je ander topic vindt ik wel wat ver gaan.
Op welke benaming doel jij???

Gelukkig ben jij 1 van de weinige die het ook zo ziet,helaas is KPN anders van mening.
Donderdag heb ik een afspraak met MR Advocaten te Waalwijk die deze zaak in behandeling gaan nemen,jammer dat het zo moet maar ze laten mij geen keus.......




Alles gelezen hebbende, zou het eigenlijk zo moeten zijn dat er geen rechtsgang of geschillencommissie nodig zou moeten zijn. Geven de netwerkspecialisten aan beter ontvangst is niet leverbaar. Als zelfs 3 straten verderop om iets van signaal te ontvangen nodig is dan zou dit in den minne onderling geregeld moeten kunnen worden. Dat werkt in elkaars voordeel, lijkt me.
Maar de benaming in je ander topic vindt ik wel wat ver gaan.
Op welke benaming doel jij???

dit arrogante stelletje prutsers.
***
Niet echt leuke woorden om te lezen voor anderen, jij of ik. 🙂
Frustratie zullen wij maar zeggen....................
Maar als je dit zo leest,welke benaming moet je dan gebruiken..........................???


https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-toestellen-11/signaal-herhaal-5946





Op welke benaming doel jij???

dit arrogante stelletje prutsers.
***
Niet echt leuke woorden om te lezen voor anderen, jij of ik. :)
Maar als je dit zo leest,welke benaming moet je dan gebruiken..........................???

Die vraag zou je kunnen stellen donderdag bij je gesprek met MR advocaten te Waalwijk. 🙂
Zal ik doen,kunnen ze ook gelijk dit formulier voor mij invullen.......

http://consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/woekerrente-kpn/woekerrente-kpn






Maar als je dit zo leest,welke benaming moet je dan gebruiken..........................???

Die vraag zou je kunnen stellen donderdag bij je gesprek met MR advocaten te Waalwijk. :)
En zoals ik al dacht,negatieve berichten worden verwijderd,KPN ten voeten uit!!!
Reputatie 7
Badge +30
Nee hoor. T is alleen niet de bedoeling dat je een topic maakt met vrij weinig informatie, en een link die je ook in dit topic noemt. En waar al een stuk of 10 andere topics over zijn. Daarnaast zijn er al andere forumleden die een topic gemaakt hebben met informatie over dat onderwerp.
Owh ok,kreeg alleen de melding dat ik geblokkeerd zou worden als ik in andere topics zou reageren met negatief nieuws over KPN of over items die niets toevoegen,maar ok,is op facebook inmiddels 142 keer gedeeld dus zal het bij de grote meerderheid nu wel bekend zijn.

Reageer