Beantwoord

Emigratie & nummerbehoud

• 3 april 2017
  • 10 reacties
  • 1106 keer bekeken

Hallo allemaal,

Over 3 weken ga ik emigreren. Ik heb nog een contract voor mijn mobiele telefoon tot 22 april 2018. Deze zou ik graag willen omzetten naar sim only, zoals bijvoorbeeld simyo. Welke stappen moet ik zetten om dit met nummerbehoud te kunnen doen?

Groet, Froukje
icon

Beste antwoord door Marcia_ 4 april 2017, 13:03

Hoi Froukje, wat tof dat je gaat emigreren! Ik ben ook heel benieuwd waar je heen gaat. Voor wat betreft je abonnement: zoals Peter zegt, betaal je ook voor je toestel maandelijks. Daarom kan het niet meteen omgezet worden naar Sim Only.

Wel hebben we recent wijzigingen aangebracht in de werkwijze bij emigratie. In het verleden deden we hier niets mee en was het aan de klant om een oplossing te zoeken. Nu zijn er wel mogelijkheden al durf ik niet precies te zeggen welke dat zijn. Mijn collega's van de afdeling opzeggen weten hier wel alles van, maar je zult hen even moeten bellen. Ze zijn bereikbaar via 0800-0105. Als je inspreekt dat je wilt opzeggen, kom je bij hen terecht. Doe je verhaal en zij bieden de mogelijke opties! Laat je nog even weten of je goed geholpen bent?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Wat een avontuur om te emigreren! Waar ga je naartoe?

Het is niet mogelijk om een lopend contract te wijzigen. Pas als je abonnement over de datum* is (het verloopt nooit tenzij je opzegt) kun je het wijzigen/overstappen/opzeggen e.d.
Volgens je contract betaal je nog tot april '18 ook voor je toestel. Daarom is omzetten naar sim-only ook geen optie.

*bij jouw 23 april 2018
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Froukje, wat tof dat je gaat emigreren! Ik ben ook heel benieuwd waar je heen gaat. Voor wat betreft je abonnement: zoals Peter zegt, betaal je ook voor je toestel maandelijks. Daarom kan het niet meteen omgezet worden naar Sim Only.

Wel hebben we recent wijzigingen aangebracht in de werkwijze bij emigratie. In het verleden deden we hier niets mee en was het aan de klant om een oplossing te zoeken. Nu zijn er wel mogelijkheden al durf ik niet precies te zeggen welke dat zijn. Mijn collega's van de afdeling opzeggen weten hier wel alles van, maar je zult hen even moeten bellen. Ze zijn bereikbaar via 0800-0105. Als je inspreekt dat je wilt opzeggen, kom je bij hen terecht. Doe je verhaal en zij bieden de mogelijke opties! Laat je nog even weten of je goed geholpen bent?
Hi!

Wij gaan naar Mauritius verhuizen vanwege het werk van mijn man. :D
Ik ben vandaag naar de KPN XL winkel geweest en zij hebben mijn vraag weer bij de klantenservice neergelegd. Ze wisten ook niet wat de mogelijkheden precies zijn.
Ik hoor het binnen 5 werkdagen.

Bedankt en groeten,
Froukje
Reputatie 7
Badge +29
Wat heerlijk! Ik wens je alvast heel veel plezier! Mocht je geen wenselijke reactie krijgen, volg even mijn werkinstructie. Dan komt het goed 😉.
Hi Froukje. Leuk dat je de stap neemt. Ik ben ook van plan te emigreren naar Mauritius, maar weet niet wat ik allemaal moet regelen. Ik neem aan dat jij alles al hebt doorlopen. Kan jij mij een beetje op weg helpen om alles goed hier te regelen. Ik zit namelijk al een tijd te zoeken op internet naar hulp bij emigreren naar Mauritius maar vindt namelijk niets.
Hi nieuwkomer,
Dat is wel een heel algemene vraag. Ik weet niet wat voor info je zoekt. Ik emigreer mee met mijn man, omdat hij werk in Mauritius heeft gekregen. Dus ms is onze situatie wel heel anders dan de jouwe. Mocht je wat specifieke vragen hebben, stel ze dan via de mail. Mijn adres is ********@gmail.com.

*Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy. Je kan 'm beter eventueel sturen via een privébericht.
ik ben ook van plan om te emigreren naar Mauritius. Kan iemand mij een beetje helpen wat ik allemaal moet doen en moet regelelen?
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Emigreren. Wat wil je precies weten? Ik ben geen expert in verhuizen naar Mauritius maar als het gaat om bijvoorbeeld het opzeggen van jouw diensten (vanwege de verhuizing) dan kan je terecht op KPN.com/opzeggen of even bellen naar 0800-0105 (zoals Marcia eerder aangaf). Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik dat graag. :)

Misschien heb je hier nog wat aan?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/mauritius/wonen-en-werken
Hi Paul,
Alvast bedankt voor je reactie. Ik zie een beetje op tegen alle dingen die ik moet doen als ik ga emigreren. Je moet zoveel regelen (pensioen, ziekenfonds, etc. etc.) Het zou mij erg helpen als iemand mij weg kan wijzigen wat ik allemaal moet doen voordat ik naar Mauritius emigreer. Het zou natuurlijk erg helpen als iemand mij kan helpen die al eerder is vertrokken naar Mauritius. Mijn vrouw komt oorspronkelijk uit Mauritius, dus daar zal ik geen problemen ondervinden. Haar familie helpt mij al met dingen te regelen, maar voordat ik hier alles goed heb geregeld, daar zie ik een beetje tegenop. Misschien vergeet ik dingetjes en kom dan in de problemen.
Reputatie 7
Badge +24
Aha, op die manier. Staat verder een beetje los van KPN dus als ik dat zo lees. 🙂 Wellicht dat @linden71 hier nog even terugkomt op je wat tips te kunnen geven. Heb je haar ook een privéberichtje gestuurd? Succes in ieder geval!

Reageer