Beantwoord

Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht bij de overgang van Telfort Mobiel naar KPN?

  • 24 June 2020
  • 12 reacties
  • 116 keer bekeken

Overzicht korting en overig
Overig
Verrekening 1 28.01.20 1,00 overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur
Totaal overig 1,00
 

Meteen telefonisch contact gehad en te horen gekregen dat er nog een slotfactuur van Telfort van -1,00 zou volgens, maar die is tot de dag van vandaag uitgebleven. Ook de KPN facturen tot op heden bevatten geen restitutie, laat staan op de bankrekening. Wanneer dit wel gaat gebeuren…?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 29 June 2020, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Jacobus77 , op de slotfactuur van TFT wordt vermeld wat er nog betaald dient te worden en is berekend op de nieuwe KPN-factuur, facturen terug te vinden in MijnKPN.

 

Reputatie 7

Hoi @Jacobus77, welkom bij ons op het forum! In januari zijn alle Telfort mobiel aansluitingen inderdaad naar KPN overgezet, daar wordt ook toegelicht dat de kosten op de slotfactuur van Telfort horen te staan, maar die heb je niet gehad begrijp ik? Of stond het er bij jou niet op? De facturen kan je zoals Jan al zegt terugvinden in MijnKPN, van de laatste 12 maanden staan alle facturen daar, ook jouw Telfort facturen. Heb je het daarmee kunnen vinden? Als dat niet zo is kijk ik graag met je mee, zou je daarvoor je forumprofiel volledig kunnen invullen? Ik hoor het graag van je als je dat hebt gedaan.

@Jasper ik heb inderdaad geen factuur meer (per email) mogen ontvangen van Telfort.

Met hetgeen je beschrijft heb ik na wat zoekwerk een factuur zonder status en bedrag teruggevonden en kunnen herleiden waar de euro vandaan komt. Dank voor je toelichting.

Reputatie 7

Graag gedaan @Jacobus77, goed om te lezen dat de puzzelstukjes daarmee op hun plaats vielen :slight_smile: Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.

Hoi, ik heb een soortgelijke vraag - denk ik!

Op mijn factuur van 4 februari 2020 zie ik dit bedrag staan. Dit was de eerste factuur van KPN na de overname.

Waar komt dit bedrag vandaan?

 

bedankt!

vriendelijke groet, Rosa

Hallo @Rosatv Als het goed is heb je omstreeks die tijd ook een slotfactuur van Telfort gehad waar dat bedrag credit op staat. I.v.m. de overgang van TFT naar KPN is dit inderdaad zo gegaan.

 

Beste @JanD v. D. helaas geen slotfactuur ontvangen. De laatste factuur van Telfort is van 13 januari 2020, en daarop staat geen credit.

Wat te doen?

Beste @JanD v. D. helaas geen slotfactuur ontvangen. De laatste factuur van Telfort is van 13 januari 2020, en daarop staat geen credit.

Wat te doen?

Hallo @Rosatv komt op die factuur van 13-01-2020 dat bedrag ook niet voor, debet of credit?

Update: het gaat om de verbruikskosten die gemaakt zijn,, die worden namelijk achteraf berekend, dus niet de abo-kosten, want die betaal je altijd vooraf.

Ik heb het bij mijn eigen facturen nog even nagekeken, daar ik geen verbruikskosten had kreeg ik een slotfactuur van Telfort van €0,00 waarin op de factuur vermeld staat dat dit de laatste factuur van Telfort is en het eindbedrag terug te vinden is op de 1e KPN-factuur.

 

 

@JanD v. D. nee helaas niet, alleen gebruikelijke abonnementskosten en verbruik. 

 

Hmm geloof niet dat ik snap wat je bedoelt! Ik nooit een slotfactuur ontvangen van Telfort.

Op de laatste factuur (een gewone factuur, inderdaad met abonnements- en verbruikkosten) van Telfort van 13.1 zie ik geen bedrag dat iets te maken zou hebben met de overname. Geen credit, geen debet, en geen bedrag dat lijkt op 64,83. 

Ik hoor graag wat ik moet doen, want het lijkt erop dat er iets is misgegaan?

 

Bedankt,

vriendelijke groet

Rosa

 

 

Hallo @Rosatv , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JanD v. D. helaas geen slotfactuur ontvangen. De laatste factuur van Telfort is van 13 januari 2020, en daarop staat geen credit.

Wat te doen?

Hallo @Rosatv komt op die factuur van 13-01-2020 dat bedrag ook niet voor, debet of credit?

Update: het gaat om de verbruikskosten die gemaakt zijn,, die worden namelijk achteraf berekend, dus niet de abo-kosten, want die betaal je altijd vooraf.

Ik heb het bij mijn eigen facturen nog even nagekeken, daar ik geen verbruikskosten had kreeg ik een slotfactuur van Telfort van €0,00 waarin op de factuur vermeld staat dat dit de laatste factuur van Telfort is en het eindbedrag terug te vinden is op de 1e KPN-factuur.

 

 

Ha @Rosatv, dit klopt helemaal. Je hebt dus in januari 2020 64 euro verbruikskosten gehad. Deze zouden eigenlijk op je Telfort factuur moeten komen, maar: omdat Telfort overging naar KPN, is het meegenomen op de KPN factuur. Je kreeg van Telfort nog een factuur van 0 euro, waarbij die 64 euro én in rekening gebracht werd én in mindering gebracht werd. Maar die kosten zijn dus door jou gemaakt in januari 2020. Wat dit precies geweest is, kan ik je niet meer vertellen: specificaties worden maximaal 6 maanden bewaard. Mocht jij zelf elke maand je factuur opslaan, dan kan je het natuurlijk nog zelf even terugkijken.