ESIM 2020?

  • 21 December 2019
  • 37 reacties
  • 2762 keer bekeken

Ik heb momenteel 2 telefoon, 1 privé en 1 zakelijk. Nu wil ik dit dus op 1 telefoon en dat is mogelijk alleen hebben jullie nog geen esim. Ik zou willen weten wanneer jullie denken dat dit komt. Vind dat jullie toch wel een antwoord schuldig zijn aangezien dat er veel mensen naar vragen en jullie geen antwoord geven. Jullie vinden jezelf zo vernieuwend maar lopen wel achter met techniek. Zo vernieuwend is het dan niet:pensive:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @dannyvann, join the queue, lees hier verder KPN opmerking over e-sim

“Het komt wanneer het komt”

Reputatie 7

Bij welke provider loopt jouw zakelijke abonnement?

Bij welke provider loopt jouw privé abonnement?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Danny, welkom op het forum. 

Een concrete datum voor eSim hebben wij simpelweg nog niet. Ik vermoed dat je een iPhone bezitter bent met een dual sim? Concreter dan dit kan ik het helaas niet voor je maken, meer informatie heb ik niet. 

Hi KPN, 

Is er intussen meer bekend over eSim prive gebruik?

Hoor graag, alvast dank!

Badge

Ben benieuwd KPN wanneer dit gaat komen. Anders toch maar naar T-Mobile?

Hallo @dannyvann, join the queue, lees hier verder KPN opmerking over e-sim

“Het komt wanneer het komt”

Inderdaad. En we gaan wanneer het niet komt. Of niet roelof

Simyo heeft inmiddels esim in de aanbieding, Wat is de planning voor KPN zelf?

Hallo KPN,

wij hebben in ons gezin inmiddels veel abonnenten bij KPN, zakelijk en prive! Nu willen wij toestellen gaan aanschaffen met E-Sim. Dit om het aantal toestellen te verminderen. Wanneer gaat KPN dit ondersteunen? Als wij geen bevredigend antwoord krijgen, of KPN dit gaat ondersteunen of niet, dan gaan wij overstappen naar T-Mobile. Er is voor de provider maar EEN reden te verzinnen waarom men het (nog) niet wil en dat is, omdat de consument dan snel en zonder veel gezeur van provider kan wisselen!! Ik heb respect voor T-Mobile in deze, gezien zij het vertrouwen in hun klanten hebben en hun kwaliteit, dat het verloop uitblijven zal!! Dus ik ben vreselijk benieuwd naar en goed onderbouwd antwoord van een persoon met kennis hierover bij KPN ipv een opps van een forum of chatbox!! 

Reputatie 7

Nu willen wij toestellen gaan aanschaffen met E-Sim. Dit om het aantal toestellen te verminderen.

Waarom kies je dan niet voor dual-sim toestellen?

Van welke planeet kom jij? Android denk ik, of bel je nog met een Nokia 6310?

Hallo @Sales , wat is er mis met het antwoord van @wjb , ik zou net zo gereageerd hebben?

Dual SIM werkt maar op een sim kaart tegelijkertijd, das een en twee wij zijn volledig Apple minded, dir had ik er wellicht bij moeten vertellen! Maar vertel mij eens, dacht dat alle scholen gesloten waren, vanwaar deze didactische benadering? 

Reputatie 7

Ach @JanD, ik had zo'n reactie ook al verwacht. De ware Apple adept is zo herkenbaar in zijn berichten.

Alleen al het feit dat...

Als wij geen bevredigend antwoord krijgen, of KPN dit gaat ondersteunen of niet, dan gaan wij overstappen naar T-Mobile. Er is voor de provider maar EEN reden te verzinnen waarom men het (nog) niet wil en dat is, omdat de consument dan snel en zonder veel gezeur van provider kan wisselen!!

...zegt genoeg.

Maar goed, dan stap je toch over naar T-Mobile, dat is voor mobiele telefonie een uitstekende provider en ik kan dat met mijn jarenlange ervaring absoluut bevestigen.

 

Reputatie 7

Dual SIM werkt maar op een sim kaart tegelijkertijd, ...

Echt waar ... wow ... hoe komt het dan dat op mijn OnePlus 5T beide sims gewoon actief zijn en gebruikt kunnen worden?

Of haal je wellicht de termen dual-sim en duo-sim door elkaar?

Daarbij wil ik ook nog even benaderen  dat lezen niet echt de sterke kant is van mensen hier. Ik had verzocht om een reactie van iemand binnen KPN MET verstand can zaken, inhoudelijk gricht op e sim! Ik zit dus NIET te wachten op andersoortige reacties van mensen die hier niet aan voldoen, lijkt mij toch niet zo moeilijk? Ohh ja , wij zijn heel erg APPLE georiënteerd en niet anders! 

Ik wil E sim en geen ander toestel dan een IPHONE!!

Dacht dat ik hier op KPN forum zat ipv een Android forum! 

Reputatie 7

Het is natuurlijk prima dat je alleen een iPhone wilt maar ik wilde je toch even attenderen op het feit dat het andere argument dat je gebruikt (er werkt maar één simkaart tegelijkertijd) absoluut onjuist is. Dit om te voorkomen dat meelezers denken dat je voor twee abonnementen op één telefoon toch echt een iPhone nodig hebt.

Beste Meester WJB,

Ga nu eens uit van het beste in de mens en niet het slechtste. Ik denk dat de mensen op dit forum, best wel zo intellectueel zijn dat ze weten wat er bedoeld wordt! Ik heb het over Esim en wanneer KPN dat gaat ondersteunen, ik zit niet de wachten op “gezeik” over toestellen of anderzins! En ik heb ook een hekel aan zg betweters, maar das wel duidelijk denk ik! 

Reputatie 7

Ga nu eens uit van het beste in de mens en niet het slechtste.

Niets liever dan dat maar…

Als wij geen bevredigend antwoord krijgen, of KPN dit gaat ondersteunen of niet, dan gaan wij overstappen naar T-Mobile. 

...wat moet ik hier dan mee?

Je zou die vraag natuurlijk ook op een "gewone" manier kunnen stellen zonder daarbij direct te "dreigen" met het overstappen naar "de concurrent".

Overigens kan ik je T-Mobile van harte aanbevelen voor mobiele telefonie. :wink:

 

Daarbij wil ik ook nog even benaderen  dat lezen niet echt de sterke kant is van mensen hier. Ik had verzocht om een reactie van iemand binnen KPN MET verstand can zaken, inhoudelijk gricht op e sim! Ik zit dus NIET te wachten op andersoortige reacties van mensen die hier niet aan voldoen, lijkt mij toch niet zo moeilijk? Ohh ja , wij zijn heel erg APPLE georiënteerd en niet anders! 

Hallo @Sales , als je wilt dat alléén KPN-mensen reageren dat had je beter kunnen bellen of chatten, dan krijg je alléén KPN-mensen aan het woord.

Op een openbaar forum kun je dus ook reacties van niet-KPN-mensen verwachten, mede-forumleden dus.

Als je dat niet aan staat moet je hier ook niet (meer) reageren.

 

Ik heb momenteel 2 telefoon, 1 privé en 1 zakelijk. Nu wil ik dit dus op 1 telefoon en dat is mogelijk alleen hebben jullie nog geen esim. Ik zou willen weten wanneer jullie denken dat dit komt. Vind dat jullie toch wel een antwoord schuldig zijn aangezien dat er veel mensen naar vragen en jullie geen antwoord geven. Jullie vinden jezelf zo vernieuwend maar lopen wel achter met techniek. Zo vernieuwend is het dan niet:pensive:

KPN zit wel in een consortium wat de E-sim ondersteund, het is een kwestie van tijd, KPN heeft wel de standaard geaccepteerd lijkt me..
https://www.gsma.com/esim/

 

Badge

Ook ik ben Apple-minded, sorry daarvoor. Ik heb nog een klein maandje een abo bij T-Mobile maar ben al een jaar aan het lijntje gehouden. Tuurlijk zijn zij vooruitstrevend met de e sim, maar op ander vlak weer minder. Zo hebben ze het nog steeds niet voor elkaar om via WiFi te bellen. Dit was voor mij reden, ondanks de korting die ik kreeg, toch over te stappen. Ook beloven ze al een jaar dat het er aan komt. Ik maak gebruik van de e Sim en daarnaast een prepaid van KPN omdat de gesprekken niet te volgen zijn op mijn werk, in een nieuw pand. Mijn abo wordt voor spraak doorgeschakeld naar prepaid. Daarnaast nog een andere telefoon van mijn werk bij weer een andere provider. Ik heb nu een e Sim aangeschaft bij Simyo en dan gaat de tweede Sim van mijn werk in de iPhone en wacht ik rustig totdat kpn de e Sim gaat aanbieden. 

Reputatie 7

Zo hebben ze het nog steeds niet voor elkaar om via WiFi te bellen. Dit was voor mij reden, ondanks de korting die ik kreeg, toch over te stappen. Ook beloven ze al een jaar dat het er aan komt.

Dus bellen via wifi bij T-Mobile werkt niet op jouw iPhone?

 

Badge

Wel op mijn iPhone maar niet bij T-Mobile. Ze ervaren nog technische issues was hun antwoord. Het staat wel leuk op hun website maar het werkt nog niet. Ik spreek uit ervaring.Â