Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85373 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Mijn KPN zowel de app als website doen niets bij mij, aanpassing voor e-sim of gewoon een storing ?

 

Hier was bij mij net hetzelfde, nu werkt het weer…..Zonder E-sim optie:angry:

Edit: werkt soms wel en soms niet

Achter de schermen zijn ze bezig

Fingers crossed

 

 

Ik zou graag een e-sim willen, kan dit al bij KPN? Werd mij verteld in oktober, maar ik kan nog nergens vinden waar ik het kan aanvragen.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 4
Badge +2

Mijn KPN zowel de app als website doen niets bij mij, aanpassing voor e-sim of gewoon een storing ?


Bij mij is de app laatste weken instabiel. Regelmatig nog de oude interface of ik krijg te zien dat ik helemaal geen mobiele abonnementen heb. Ik denk dat “ze” er druk mee bezig zijn maar hoop wel dat het stabieler wordt

Ik heb wel altijd de nieuwe interface alleen blijft deze wel af en toe leeg.. 

 

Mogelijk dat er nog wat issues in de stabiliteit van de app zaten die ze eerst moeten oplossen.

Beste,

 

Kan iemand mij vertellen wanneer KPN (eindelijk) esim gaat ondersteunen. Laatste nieuws was oktober…

Het lijkt erop dat niemand het weet; niet bij de helpdesk, noch in de winkels.

Wie verschaft duidelijkheid? ( en dan aub niet de link met binnenkort bij KPN ;-)

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Er was inderdaad een storing in de MijnKPN app! Hij doet het nu wel weer, maar nog wel erg traag. Wordt aan gewerkt.

 

@Anoniem_11 ik heb je bericht naar het lopende topic over de eSim verplaatst. We verwachten in de aankomende weken meer informatie te hebben!

Hallo @Leubie ,kun je iets met onderstaande link:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Beste,

 

Kan iemand mij vertellen wanneer KPN (eindelijk) esim gaat ondersteunen. Laatste nieuws was oktober…

Het lijkt erop dat niemand het weet; niet bij de helpdesk, noch in de winkels.

Wie verschaft duidelijkheid? ( en dan aub niet de link met binnenkort bij KPN ;-)

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Hallo @Leubie,

Iets anders dan die link kan niemand sturen @Maja_ heeft pas een bericht gedeeld wat de laatste info bevat en dat is binnen enkele weken…

Ik zit ook met smart te wachten, en met ons vele anderen.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen, goed nieuws! E-sim is live per vandaag, 4 november.

Alle informatie vind je in ons nieuwe e-sim overzichtstopic.

 

Reputatie 1

Haha, godnondeju.

nu al een iPhone gekocht met fysieke dual sim, via de zaak, dus lekker goedkoop.

mooi dat KPN dit eindelijk gefikst heeft!

Reputatie 2

Yeehoo! Nu al zin in. Ik wacht vol spanning af tot de functie verschijnt vanmiddag :-)

Reputatie 1

Haha, godnondeju.

nu al een iPhone gekocht met fysieke dual sim, via de zaak, dus lekker goedkoop.

mooi dat KPN dit eindelijk gefikst heeft!

Fysieke dual sim in een iPhone??

Reputatie 2

Haha, godnondeju.

nu al een iPhone gekocht met fysieke dual sim, via de zaak, dus lekker goedkoop.

mooi dat KPN dit eindelijk gefikst heeft!

Fysieke dual sim in een iPhone??

Ja, in Azië worden ze zo verkocht.

Reputatie 7

Haha, godnondeju.

nu al een iPhone gekocht met fysieke dual sim, via de zaak, dus lekker goedkoop.

mooi dat KPN dit eindelijk gefikst heeft!

Fysieke dual sim in een iPhone??

Bron.

Is het nu ook mogelijk om een duo simkaart met  1x fysieke kaart en 1x esim te hebben? (Icm particuliere Sim only unlimited)

Reputatie 2

Is het nu ook mogelijk om een duo simkaart met  1x fysieke kaart en 1x esim te hebben? (Icm particuliere Sim only unlimited)

In het info-topic waarnaar gelinkt wordt, staat dat dit niet kan.

Reputatie 7
Badge +30

Vragen over e-sim beantwoorden we vanaf nu in het andere topic. Jouw vraag, @Jasper.1234, wordt daar in de veelgestelde vragen beantwoord :) 

Reputatie 1
Badge

hehe eindelijk!

@TheSpeedyB vanmiddag de gang kerel!

hehe eindelijk!

@TheSpeedyB vanmiddag de gang kerel!

Ik zit al klaar ;) 

Reputatie 2

Alleen jammer dat ze nog steeds geen smart watch ondersteunen. Bijna alle merken smartwatch hebben wel 1 of meerdere modellen met e-sim functionaliteit.
En waarom via een app kunnen ze niet gewoon een code geven die je zelf kunt invoeren, dan werkt het direct voor de smart watch en andere iot devices. 

Reputatie 7

En waarom via een app kunnen ze niet gewoon een code geven die je zelf kunt invoeren, dan werkt het direct voor de smart watch en andere iot devices. 

Was het maar zo Ă©Ă©nvoudig.

Er zit natuurlijk technisch een groot verschil tussen immers nu is er altijd maar één toestel actief op een bepaald nummer terwijl de smart watch een tweede apparaat zou zijn dat op hetzelfde nummer actief is. Dat betekent nogal wat voor de aansturing op het netwerk zelf.

Reputatie 2

Waarom heb je het over tweede apparaat met zelfde nummer, volgens mij weet iedereen dat er dan maar 1 actief kan zijn.

Het moet gewoon een eigen nummer krijgen dus ook een eigen abonnement. In Duitsland, UK, US, en vele andere landen kan je al een paar jaar en e-sim abonnement afsluiten voor je e-sim device, alleen de providers in Nederland gingen niet direct mee met dit concept. De reden die ze hiervoor hadden is dat ze minder controle hebben van de gebruikers, als ze geen fysieke sim kaart meer nodig hebben.

KPN wil deze controle blijven houden, dat je er  alleen kan gebruiken met de KPN.app.

Ze hebben dit bewust een paar jaar laten liggen, en nu komen ze de gebruikers mondjes maat tegemoet, in plaats van het helemaal vrij te geven.

Reputatie 7

Waarom heb je het over tweede apparaat met zelfde nummer, volgens mij weet iedereen dat er dan maar 1 actief kan zijn.

Precies en daar zit de crux, jouw iPhone en smart watch moeten beide onder hetzelfde nummer tegelijkertijd actief kunnen zijn.

 

Het moet gewoon een eigen nummer krijgen dus ook een eigen abonnement.

Dus jij gaat voor je smart phome een apart abonnement afsluiten een daarbij opnieuw het volle pond betalen?

Reputatie 1

Waarom heb je het over tweede apparaat met zelfde nummer, volgens mij weet iedereen dat er dan maar 1 actief kan zijn.

Precies en daar zit de crux, jouw iPhone en smart watch moeten beide onder hetzelfde nummer tegelijkertijd actief kunnen zijn.

Hetzelfde nummer kan dus wel.

Waarom heb je het over tweede apparaat met zelfde nummer, volgens mij weet iedereen dat er dan maar 1 actief kan zijn.

Precies en daar zit de crux, jouw iPhone en smart watch moeten beide onder hetzelfde nummer tegelijkertijd actief kunnen zijn.

Hetzelfde nummer kan dus wel.

Hetzelfde nummer is een vereiste hiervoor. Hier moeten wel aanpassingen voor gedaan worden op het mobiele netwerk om dat mogelijk te maken. 

Duitse Apple Watches doen het bijvoorbeeld NIET in Nederland omdat met die functie niet geroamt kan worden.