Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85373 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Morgen gaat T-mobile live:


Tweakers: T-Mobile zet pagina over e-simgebruik online en verwijdert deze weer


Is er al nieuws bij KPN? Wil graag mijn KPN zakelijke én KPN Privé lijn gebruiken op mijn iPhone.
Reputatie 3
eSIM bij T-Mobile NL is een feit. Voor €5 aan te vragen in de roze app. Een reactie van KPN is nu wel op zijn plaats!
Reputatie 3
Hier nog een verzoek voor de eSIM. Het zoveelste topic op het KPN forum over dit onderwerp. Inmiddels is de eSIM te wel gebruiken bij T-Mobile NL. KPN, leest u mee?
Reputatie 7
https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim


Is dat het ... ik ben niet onder de indruk.
Reputatie 6
Badge +2
T-Mobile biedt eSIM

En KPN loopt hopeloos achter weer....

"Wij volgen uiteraard de ontwikkelingen op de markt en ondersteunen eSim en remote sim provisioning reeds op het gebied van internet-of-things. Op termijn gaan we dit ook voor andere toepassingen ondersteunen maar op dit moment kunnen we daar nog niet concreet over zijn."
Reputatie 2
Hopelijk volgt KPN T-Mobile snel, anders is het eind september 👋🏻 dag KPN, Hallo T-Mobile. (zowel voor glasvezel als mobiel abonnement)
Persoonlijk vindt ik het belachelijk dat het allemaal zolang moet duren en de providers de “markt” afwachten.
Het is niet de markt afwachten, maar de markt op slot houden!

Gelukkig is er nu een provider die eindelijk esim ondersteund zodat ook alle verkochte (geadverteerde) functionaliteit gebruikt kan worden.
Badge
Voor mij geldt hetzelfde; ik wacht even de nieuwe iPhone af en als KPN dan nog geen eSIM heeft weet ik niet of ik na ~10 jaar nog wel blijf. De introductie hiervan duurt té lang (bij alle providers). Gelukkig is er nu vooruitgang, helaas via T-Mobile.
Reputatie 3
Badge +1
T-mobile heeft zojuist de e-Sim geïntroduceerd. Toch wel erg handig. Twee telefoonnummers op een telefoon. Alhoewel, je moet wel een iPhone Xs hebben. Met mijn X heb ik er niets aan.

Ik ben toch wel nieuwsgierig. Zijn er ook plannen bij KPN?
Reputatie 7
Badge +25
T-mobile heeft zojuist de e-Sim geïntroduceerd. Toch wel erg handig. Twee telefoonnummers op een telefoon. Alhoewel, je moet wel een iPhone Xs hebben. Met mijn X heb ik er niets aan.

Ik ben toch wel nieuwsgierig. Zijn er ook plannen bij KPN?

Hoi! Indien/zodra de e-sim bij KPN komt, zal dat bekend worden gemaakt via de reguliere kanalen (persbericht bijvoorbeeld). Op dit moment heb ik hier helaas geen informatie over.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen, ik heb jullie reacties uit verschillende, oudere, topics samengevoegd met dit topic. Zoals Paul al aangaf hebben we nog geen specifieke informatie over wanneer eSim bij KPN beschikbaar komt voor consumenten.

We ondersteunen eSim, en ook remote sim provisioning, al binnen de zakelijke markt voor onze internet of things diensten. Op termijn zullen we dit ook zeker voor andere toepassingen gaan ondersteunen. Concrete data daarvoor hebben we alleen nog niet. Zodra dat wel zo is laten we het natuurlijk weten 🙂
Reputatie 3
@Erik_ Dank je wel voor je antwoord. Ik neem aan dat deze ontwikkelingen in de markt KPN dan toch spoedig zullen bewegen. Dit zal KPN immers héél veel klanten gaan kosten.
Reputatie 2
Mijn abonnement loopt volgende maand af. Indien KPN met niet meer info komt dan “we volgen de ontwikkelingen...” i.p.v. aangeven of ze wel of niet in testfase zitten etc, dan ben ik over paar weken naar t-mobile.
Reputatie 2
En vandaag is het zover!! T-Mobile komt als eerste met een e-sim en dan ook nog eens voor noppes als je al een abo hebt.

KPN laat zich weer het kaas van het brood eten. Was het al zo dat KPN geen "dual-sim" aanbood, nu niet meer nodig met apples Hot Spot functionaliteit, het gebruik van een 2e sim is vandaag de dag onmisbaar geworden daar waar het gaat van scheiding tussen zakelijk en privé.

Ik hoop, tegen beter weten in, dat KPN redelijk snel komt met haar e-sim, voor mij zou dit een reden zijn om na 20 jaar bij KPN weg te gaan. Nu de markt zo transparant is geworden, iedereen bijna hetzelfde product aanbiedt zijn deze kleine differentiaties doorslaggevend in een keuze van provider.

Kom op KPN get your ass in gear!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM
Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic


Al eens aan dual Sim gedacht?

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIMIk loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
Al eens aan dual Sim gedacht?

Jazeker. Daarom wil ik graag eSIM ;)
android is niet voor mij aangezien ik alles op Apple heb. Apple bied dualsim aan met 1 gewone Sim en 1 eSIM.
Mijn abonnement loopt volgende maand af. Indien KPN met niet meer info komt dan “we volgen de ontwikkelingen...” i.p.v. aangeven of ze wel of niet in testfase zitten etc, dan ben ik over paar weken naar t-mobile.

Wat is het voordeel van esim? Als het gaat om 2 telefoons te vervangen door 1, dan kun je ook dual Sim overwegen. Of is het alleen maar een modeverschijnsel, een wanttohaveit?

Mijn abonnement loopt volgende maand af. Indien KPN met niet meer info komt dan “we volgen de ontwikkelingen...” i.p.v. aangeven of ze wel of niet in testfase zitten etc, dan ben ik over paar weken naar t-mobile.Wat is het voordeel van esim? Als het gaat om 2 telefoons te vervangen door 1, dan kun je ook dual Sim overwegen. Of is het alleen maar een modeverschijnsel, een wanttohaveit?


dualsim word slecht aangeboden in Android toestellen. De eerste telefoons zonder simslot zijn ook al op de markt... dus ondertussen meer een musthave;)
Reputatie 2
Casey, DUAL Sim?? Dan heb je nog steeds twee devices nodig! En dual sim bij KPN werkt niet zoals je denkt. Je kan slechts1 device actief hebben.

Alle reacties waar heb je het voor nodig etc etc etc. daar zou ik tegen willen zeggen, blijf lekker op je ouwe nokidoos spelen. De wereld verandert, toepassingen en functionaliteiten veranderen.

ISP's en Mobile services providers zullen moeten ontwikkelen en op zijn minst bijblijven anders missen ze de boot.

KPN staat niet bekend om haar innovatie en da's jammer. Ik ben spijtig genoeg ook weer aan de beurt om te moeten kiezen en dan is een e-sim voor mij doorslaggevend zelfs na meer dan 20 jaar klant te zijn bij KPN.
Ook ik hoor graag concreet wanneer KPN volgt anders zal ook ik overstappen naar T-Mobile.

Voor mij is t voornamelijk voor mijn smartwatch heeft van allerlei functies die door partijen als KPN (lte functie ) en Rabobank (nfc functie ) nog niet kunnen werken.

T mobile heeft nu een hele goede stap gezet en gaat wel met de tijd mee!
Reputatie 7
Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.
Met een OnePlus of ander dual-sim telefoon kan je ook zonder eSim beide telefoonnummers op één toestel hebben.
Zelf heb ik een OnePlus 5T en tijdens vakanties stop ik vaak in het tweede sim slot een kaartje van een lokale provider. Werkt perfect.
Oh KPN, geef aub snel duidelijkheid over de ontwikkelingen mbt e Sim. Anders is ook deze trouwe klant snel weg.
Reputatie 2

Mijn abonnement loopt volgende maand af. Indien KPN met niet meer info komt dan “we volgen de ontwikkelingen...” i.p.v. aangeven of ze wel of niet in testfase zitten etc, dan ben ik over paar weken naar t-mobile.Wat is het voordeel van esim? Als het gaat om 2 telefoons te vervangen door 1, dan kun je ook dual Sim overwegen. Of is het alleen maar een modeverschijnsel, een wanttohaveit?
Mijn abonnement loopt volgende maand af. Indien KPN met niet meer info komt dan “we volgen de ontwikkelingen...” i.p.v. aangeven of ze wel of niet in testfase zitten etc, dan ben ik over paar weken naar t-mobile.Wat is het voordeel van esim? Als het gaat om 2 telefoons te vervangen door 1, dan kun je ook dual Sim overwegen. Of is het alleen maar een modeverschijnsel, een wanttohaveit?

Voor mij gaat het om de Apple Watch met 4G, t-mobile biedt dat nog niet aan maar ze zijn er mee bezig.
KPN volgt alleen de ontwikkelingen 🤨
Reputatie 2
Beste Eric,
jouw antwoord is een beetje als KPN heeft al e-Sim mogelijkheid maar alleen voor de zakelijke markt. Skimming heet zoiets.

Ronduit teleurstellend en voor eenieder weer een bevestiging het gaat niet om je klanten tevreden te stellen maar om profit of denk ik dat nou maar alleen.
Reputatie 6
Badge +7
Mijn overstap zal (over een jaar weliswaar) dan ook volgen tesamen met mijn thuispakket en mobiel van mijn vrouw.

Kpn: denk niet dat een tevreden klant tevreden blijft en nooit weggaat.
Reputatie 7
Dit zal KPN immers héél veel klanten gaan kosten.
Ik denk dat dat nog wel eens mee zal kunnen vallen.
De vraag naar dual-sim is in Nederland behoorlijk laag en dus verwacht ik niet dat hele volksstammen zullen gaan verhuizen van van hun huidige provider naar T-Mobile en al helemaal niet als daardoor de KPN-Compleet voordelen verloren zullen gaan.

De toekomst zal het leren. 😉