ESim en de Apple Watch?

• 15 september 2017
  • 13 reacties
  • 3581 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

De ESim is de toekomst, maar geen een provider in Nederland ondersteund dit omdat wij als klant dan heel makkelijk over kunnen stappen.
Waarom houden Nederlandse providers dit tegen????
Ze willen de baas blijven over ons natuurlijk!
Kijk naar de Apple Watch met 4G, overal te krijgen behalve in Nederland omdat wij niet aan ESim doen!!

Ik roep iedereen op om over te stappen naar de eerste provider die dit aan gaat bieden! Achterblijvers zijn boeven. Dat KPN en andere providers geen ESim ondersteunen is echt belachelijk!!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
T is niet helemaal de reden. Het overstappen maakt voor KPN niet uit. T gaat er meer om dat er dan weer meer uit handen verdwijnt en Apple op den duur alles beheert.

Als je denkt dat dit de markt belemmert kan je het best een klacht indienen bij het ACM.

Robin
Reputatie 1
Klanten zullen overstappen naar de eerste provider die het wel aanbied!
Reputatie 7
Badge +30
Dan doen ze dat toch? Dan komen providers er vanzelf achter waarom en bieden ze het ook aan.
Klanten zullen overstappen naar de eerste provider die het wel aanbied!
En hoe zit het met de nadelen? Daar al aan gedacht?
Reputatie 7
Badge +10
@Michael031, welkom op het Forum! Ik kan me voorstellen dat jij zo'n E-sim zou willen gebruiken. Voor de providers zitten er inderdaad een aantal bekende nadelen aan. Ik heb in ieder geval intern de vraag doorgezet om te achterhalen of hier vanuit KPN meer over bekend is. Ik kan niks garanderen en gezien de bekende nadelen, zou ik er niet te hoge verwachtingen van hebben 🙂 Je hoort in ieder geval van mij, wanneer ik hier meer over weet.

Alsjeblieft denkt dat dit de markt belemmerd kan je het best een klacht indienen bij het ACM.
@Robin, gaat goed met de autocorrect of niet haha 😉
Reputatie 7
Badge +30
Oh hahaha. Niet eens gezien! Ik pas em aan!
Reputatie 7
Badge +10
@Michael031, welkom op het Forum! Ik kan me voorstellen dat jij zo'n E-sim zou willen gebruiken. Voor de providers zitten er inderdaad een aantal bekende nadelen aan. Ik heb in ieder geval intern de vraag doorgezet om te achterhalen of hier vanuit KPN meer over bekend is. Ik kan niks garanderen en gezien de bekende nadelen, zou ik er niet te hoge verwachtingen van hebben 🙂 Je hoort in ieder geval van mij, wanneer ik hier meer over weet.
@Michael031, op dit moment kan ik helaas nog niks concreets vertellen over een eventuele ondersteuning van de E-sim in de toekomst. Het is een interessante ontwikkeling die we in ieder geval nauwlettend in de gaten houden. Mocht me iets ter oren komen, dan deel ik dat hier ook op het forum 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Er is in iedergeval goed nieuws, je kan via Truphone binnenkort een verbinding op je Apple Watch krijgen.
Kan KPN nu niet eens een keer innovatief zijn en als eerste provider in Nederland de Apple Watch Series 3 met 4G ondersteunen? Waarom altijd eerst de kat uit de boom kijken? De e-sim komt er toch wel. Het is zuur om te lezen dat providers rondom Nederland veel sneller inspelen op markt wensen en behoeften. KPN, grijp die kans nu eens.
13 september 2018 contact gehad met t-mobile nederland en apple nederland. Beide bevestigen dat t-mobile 4G ondersteunt in Nederland. Je kan (voorlopig) het horloge niet in nderland bestellen. Het horloge in Duitsland bestellen is dan een optie
Hallo allemaal,

De ESim is de toekomst, maar geen een provider in Nederland ondersteund dit omdat wij als klant dan heel makkelijk over kunnen stappen.
Waarom houden Nederlandse providers dit tegen????
Ze willen de baas blijven over ons natuurlijk!
Kijk naar de Apple Watch met 4G, overal te krijgen behalve in Nederland omdat wij niet aan ESim doen!!

Ik roep iedereen op om over te stappen naar de eerste provider die dit aan gaat bieden! Achterblijvers zijn boeven. Dat KPN en andere providers geen ESim ondersteunen is echt belachelijk!!

Hier sluit ik mij bij aan!
Reputatie 1
“Nederlandse providers ondersteunen ingebouwde simkaart iPhone XS niet”

www.nu.nl/mobiel/5466704/nederlandse-providers-ondersteunen-ingebouwde-simkaart-iphone-xs-niet.amp

“Volgens Bart Gravelink van Telecompaper speelt er nog een ander argument mee: een eSIM maakt het makkelijker om over te stappen op een andere provider, omdat je geen nieuwe fysieke simkaart meer aan hoeft te vragen. Providers willen deze overstap het liefst niet te makkelijk maken.”

Aha, dat is het dus, de grote providers spelen onder een hoedje omdat met een esim overstappen te makkelijk wordt. Vandaar de geheimzinnigheid en het ontwijken van vragen door te zeggen dat men het niet simpelweg niet weet.......
Overstappen te makkelijk? Op dit moment vind ik het eerlijk gezegd al supersimpel, maar goed voor sommige mensen is het misschien ingewikkeld.

Voor mij is juist een (slimme) manier om overstappen tegen te gaan het KPN (of eigenlijk XS4All) compleet pakket. De voordeeltjes tellen voor mijn gezin lekker op.

Denk wel dat de eerste provider die Apple Watch met LTE gaat aanbieden een deuk in de aantrekkelijkheid van het pakket slaat voor mij. Ik loop nu al soms het huis uit zonder mijn telefoon (hond uitlaten, of een klein boodschapje), en baal dan dat mijn apple horloge dan minder bruikbaar is.

Ik snap ook niet echt waarom KPN per se e-Sim breder *moet* ondersteunen. Laat ze alleen de eSim van de Apple Watch ondersteunen en ik ben al blij.

Reageer