Beantwoord

EU uitbreiding oud zorgeloos abonnement: hoe na 15 juni 2017?

Reputatie 2
Badge
  • Helper
  • 47 reacties
Ik heb een concrete vraag. Helaas te vroeg verlengd en een oud zorgeloos abonnement genomen, dat uiteindelijk 2 februari is ingegaan na verlenging in september. In het begin was er veel ontduidelijkheid over wat nu precies de EU uitbreiding in hield, o.a bellen en sms-en vanuit NL naar bijv. Engeland. Aanvankelijk viel dit er niet in, maar inmiddels wel begrijp ik.
Mijn vraag nu: als ik de uitbreiding aan laat zetten voor 5€ per maand, vervalt deze 5€ dan weer na 15 juni 2017 als de nieuwe EU wetgeving ingaat? De uitbreiding is dan namelijk niet meer nodig aangezien de wetgeving is veranderd.
Op het forum vond ik dit, klopt dit KPN? Graag een officieel standpunt in deze voordat ik beslis.

Justin_ Moderator 2125 reacties 1 maand geleden
Hoi Rick, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je wat baalt van je verlenging. Zoals GizmoNL aangeeft, kies je op een bepaald tijdstip voor een bepaald abonnement. Dit abonnement krijg je vervolgens dan ook.

Helaas hebben we niet de mogelijkheid jou, en anderen, om te zetten van een 'oud' Zorgeloos abonnement naar een 'nieuw' Zorgeloos abonnement. Vanaf 1 juli 2017 vervallen de roamingkosten en wordt het ook met de 'oude' Zorgeloos abonnementen mogelijk om vanuit je bundel in de gehele EU te bellen/sms'en/internetten. Indien je voor die tijd de EU-uitbreiding toevoegt aan je abonnement, worden daarvoor na 1 juli geen kosten meer in rekening gebracht.
Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.
Like (1) Quote More
icon

Beste antwoord door Joran 9 februari 2017, 14:03

Het antwoord: Ja, dit klopt helemaal. Voor de nieuwe regelgeving ingaat wordt de EU Uitbreiding bundel automatisch verwijderd bij iedereen die dit afneemt 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Goede vraag @SS! Ik denk dat Justin het bij het goede eind heeft. As de regelgeving wijzigt voldoen wij daar uiteraard ook aan. Wat betreft officiele communicatie heb ik hier nog geen bericht over gezien. Ik vraag dit voor je na en kom er op terug 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Het antwoord: Ja, dit klopt helemaal. Voor de nieuwe regelgeving ingaat wordt de EU Uitbreiding bundel automatisch verwijderd bij iedereen die dit afneemt 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Dat betekend dus dat ik nu 27,83 euro betaal (zorgeloos instap)
en als die 5 euro eraf zou gaan ik 22,83 euro ga betalen.

Nu nieuwe abonnementen zou ik dan 20 euro gaan betalen bij
verlenging voor zorgeloos instap bij 2 jaar.

Onder dezelfde condities: compleet en 2 mobiele nummers op 1 adres.

Heel verschil hoor. :? :? :? Ik wacht nog wel effe met verlengen.
Hallo,
vanmiddag gesproken met de klanten service, gevraagd naar de 5 euro bundel eu. Daar kreeg ik verschillende antwoorden van de medewerkster.

- nee hoor deze 5 euro blijft er op zitten tot het contract is afgelopen.
- nou misschien wordt deze toch verwijderd als de wet niet veranderd???
- ik weet het niet zeker.

ik zou graag een duidelijk antwoord willen hebben op de vragen:
- is deze wet er nou wel of niet? (vanuit het oogpunt als consument niet als provider)
- en gaat er 15 juni 2017 deze 5 euro van het contract af als ik deze laat toevoegen?
- en mocht de wet veranderen na een maand komt die 5 euro er dan weer bij?. (lijkt mij onwaarschijnlijk)

alvast bedankt, ik lees de antwoorden graag 😃
Reputatie 7
Volgens mij waren die "oude" zorgeloos abonnementen voor gebruik binnen Nederland. Dat is zonder die EU bundel voor 5 Euro nog steeds zo en ook na 15 juni 2017, als die nieuwe wet in gaat, zal dat nog steeds zo zijn.

LET OP:
Die wet zegt alleen dat er geen roaming kosten meer in rekening gebracht mogen worden en dat heeft dus niets te maken met of het gebruik binnen of buiten de bundel valt.
Zonder EU bundel blijft dat "oude" zorgeloos instap abonnement dus alleen in Nederland binnen de bundel te gebruiken.
Zonder EU bundel betaal je buiten Nederland nu het buitenbundeltarief + roaming opslag en vanaf 15 juni 2017 vanwege die wet dus alleen nog het buitenbundeltarief.
Dat betekent dus bijvoorbeeld 6 Eurocent per MB ofwel 60 Euro per GB.

Ik ga er dan ook vanuit dat die EU bundels na 15 juni 2017 gewoon door zullen blijven lopen en dat je "gewoon" 5 Euro per maand zal moeten blijven betalen om ook elders in de EU binnen jouw bundel te kunnen bellen en Internetten.
Op verzoek van koen heb ik een prive bericht gestuurd met mijn gegevens.
Ik wacht het rustig af!.:D
Reputatie 7
Op verzoek van koen heb ik een prive bericht gestuurd met mijn gegevens.
Ik wacht het rustig af!.:D
En geloof niet zomaar alles wat gezegd wordt, of lees alles twee of drie keer voordat je een conclusie trekt.

Voorbeeld uit de quote van Justin_ genoemd in het openingsbericht van dit topic:

Het is maar waar je het zwaartepunt in de alinea legt.

Helaas hebben we niet de mogelijkheid jou, en anderen, om te zetten van een 'oud' Zorgeloos abonnement naar een 'nieuw' Zorgeloos abonnement. Vanaf 1 juli 2017 vervallen de roamingkosten en wordt het ook met de 'oude' Zorgeloos abonnementen mogelijk om vanuit je bundel in de gehele EU te bellen/sms'en/internetten. Indien je voor die tijd de EU-uitbreiding toevoegt aan je abonnement, worden daarvoor na 1 juli geen kosten meer in rekening gebracht.

Let vooral op het eerste deel van die laatste zin, die is cruciaal.
Reputatie 7
Badge +22

Ik ga er dan ook vanuit dat die EU bundels na 15 juni 2017 gewoon door zullen blijven lopen en dat je "gewoon" 5 Euro per maand zal moeten blijven betalen om ook elders in de EU binnen jouw bundel te kunnen bellen en Internetten.

@wjb, om alle onduidelijkheid weg te nemen: vanaf het moment dat de roamingkosten komen te vervallen, is het mogelijk met de 'oude' zorgeloos abonnementen (en alle andere mobiele abonnementen van KPN) in de gehele EU vanuit de bundel te bellen/internetten/sms'en. De EU-uitbreiding (en daarmee de maandelijkse € 5,00) komt dan automatisch te vervallen.

Reageer