Beantwoord

Extra bundel blokkeren

  • 15 May 2019
  • 7 reacties
  • 825 keer bekeken

Hoi,
Wij delen thuis mobiele telefoons en soms is de internetdatabundel op. Mijn ‘brutale’ pubers kopen dan bundels bij voor 10.- 1000 mb. Dat wil ik voorkomen.
Kan ik het blokkeren? Of wat voor abonnement zou ik moeten aanschaffen dat dit niet kan, of kan ik het op de telefoon zelf blokkeren?
Heb 2 maand geleden telefonisch de toezegging gehad dat het kopen van bundels geblokkeerd zou worden maar dat is helemaal niet geregeld.
Hoop op positief bericht over blokkeren.
Groeten Jacobieneeee
icon

Beste antwoord door Joran 23 September 2019, 13:15

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jacobiene, welkom op het forum! Jammer te horen dat dit speelt. Het blokkeren van het aanschaffen van reguliere bundels kan helaas niet. Dit is ook een van de redenen waarom het alleen mogelijk is een abonnement af te sluiten als je minimaal 18 bent, en verantwoordelijk kunt zijn voor dergelijke aankopen. Dat gezegd hebbende, ik kijk graag met je mee of we iets anders kunnen doen waarmee we dit kunnen stoppen 🙂

Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.
Alles ingevuld. Graag een voorstel😊
Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug @Jacobieneeeee! Erik is even met vakantie, vandaar dat je van mij een reactie krijgt.

Ik was vooral benieuwd wat de helpdesk heeft geblokkeerd. Dat blijkt om 'premium sms diensten' te gaan. Misschien ook goed om extra kosten te voorkomen, maar het voorkomt niet dat je internetbundels kunt bestellen. Er is dan ook geen manier om dit standaard te blokkeren.

We kunnen wel uitgaande sms helemaal blokkeren. Misschien een vreemde optie maar als ik naar mezelf kijk heb ik al jaren geen sms verstuurd. Het ontvangen van sms'jes blijft gewoon werken. Via MijnKPN, of de MijnKPN app, zijn bundels nog steeds te bestellen. Hou dat wachtwoord dan voor jezelf.

Verder vraag ik me af of je normaal gesproken met WiFi bent verbonden. Als er via 4G wordt gestreamd (zoals Netflix, YouTube of Twitch) gaat het erg hard met de MB's.
Hoi Joran,
goed plan om op 1 van mijn nummers sms geheel te blokkeren. Hoe regel ik dat?
Vaak niet verbonden met WiFi , ik weet dat het dan hard gaat. Vandaar ook de blokkering.
App en inlog zijn geheel privé van mij😊
gr Jacobien
Reputatie 7
Badge +28
Top! Kun je het betreffende 06-nummer invullen in je profiel en ter verificatie de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan het vakje "Persoonlijke opmerkingen"? Als je een bericht stuurt zodra dat is gebeurd pas ik dit direct aan.

Wel belangrijk: deze instelling kun je zelf niet ongedaan maken. Gezien de omstandigheden misschien wel fijn, maar als je ooit wél wil sms'en zal de blokkade eerst moeten worden opgeheven door de helpdesk of hier via het forum.
Alles ingevoerd. Krijg ik ook een bevestiging per mail of alleen per sms of niet?
Het liefst bevestiging per mail
ik hoop dat het gaat werken!
Bedankt Joran.
Reputatie 7
Badge +28
Per sms! Er wordt geen automatische mail verstuurd voor deze wijziging maar ik kan je hier ook bevestigen dat uitgaande sms vanaf nu is uitgeschakeld. Ik ga ervan uit dat dit een permanente oplossing is voor dit probleem.

Als je de instelling in de toekomst gewijzigd wil hebben kun je de helpdesk bellen, of hier een bericht sturen. Dan passen wij het weer aan.

Reageer