Beantwoord

Extra kosten

  • 19 August 2019
  • 7 reacties
  • 198 keer bekeken

Van 02 augustus tot 16 augustus zijn we op vakantie geweest naar Turkije. Mijn dochter heeft toen gebeld naar Nederland en heeft internet gebruikt. Nu blijkt dat er kosten aan verbonden zijn. Volgens mij is het binnen de EU en gaat dit van je bundel af.
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 20 August 2019, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19
Helaas. Turkije valt niet onder de eu.
Oké dan. Binnenkort zal ik mijn contract opzeggen en overgaan naar Vodafone.
Reputatie 7
Badge +21
Helaas. Het SMSje niet gezien met "Welkom in Turkije. Dit is een Voordeelland buiten de EU" met daarbij de kosten vermeld?
Let bij Vodafone dan beter op. Ook daar kennen ze gebieden bij de grenzen van de EU, waar je moet oppassen of je telefoon wel/niet met het juiste (EU) netwerk verbindt.
Voorbeelden daarvan zijn Corfu (Griekenland) - Albanië of Finland - Rusland met als uitschieter de veerboten tussen Duitsland, Denemarken naar Noorwegen, Zweden, Finland. Daarop bel je via het heel dure MCP netwerk via de satelliet.
Bij Vodafone bel ik gewoon van mijn belbundel. Dus geen extra kosten.
Reputatie 7
Hallo @LaraR, welkom bij ons op het forum. Turkije valt inderdaad niet binnen de EU, waardoor daar gemaakte kosten niet binnen de bundel vallen. Op deze pagina kan je van te voren het land van bestemming invoeren en kijken wat daar van toepassing is. Het kan zijn dat het bij andere providers wel in de bundel valt, maar bij ons is dat in ieder geval niet zo. Bij binnenkomst van een land (zodra je met een lokaal netwerk verbindt) zal er ook een sms'je naar je worden gestuurd met de kosten voor dat land, zoals RBxx ook noemt.
Okay, dan weet ik dat en zal dan gaan overstappen naar Vodafone.
Reputatie 5
Badge +6
Bij Vodafone moet je wel weer betalen voor bellen vanuit nederland naar EU landen,
bij KPN is dat weer niet. Bij Vodafone ga je extra betalen voor internet buiten je bundel,
bij KPN niet, dan gaat het alleen langzamer. etc.. etc..

zo win je wat en laat je wat...