Beantwoord

Extra kosten door bellen naar naar Premium nummer 09061775

  • 16 October 2020
  • 13 reacties
  • 14093 keer bekeken

Ik heb een factuur ontvangen van 19 euro voor het bellen met een service nummer 09061775.

volgens mij heb ik het nummer nooit gebruikt.

Heeft iemand de zelfde ervaring en wat ken je er aan doen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg, Peter Ruijgrok

icon

Beste antwoord door Loes_ 22 October 2020, 14:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hoi ​​​​@Peter Ruijgrok, welkom op het Forum! Thanks voor je berichtje. Ik heb even gekeken en ik zie dat het hier gaat om het nummer van doorverbinddienst TKCS.  De kosten voor een gesprek bedragen 100 cent per minuut. Dat kan dus snel hoog oplopen. Helaas ben ik bang dat ik hier niks in kan betekenen voor je. Dit gaat vaak ongemerkt als je een nummer van een bedrijf online opzoekt. Goed om daar in het vervolg op te letten. 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

En velen zijn u voorgegaan in deze valkuil, maar deze club heeft het in ieder geval netjes op de website staan :

Het telefoonnummer van de organisatie die u zoekt, kunt u verkrijgen door onze nummerinformatiedienst te bellen. De kosten voor dit gesprek bedragen 100 cent per minuut. Deze kosten zijn ook van toepassing bij het doorverbonden gesprek. U kunt via ons telefoonnummers opvragen en kunnen wij u indien gewenst doorverbinden met het desbetreffende telefoonnummer. Deze dienst wordt u aangeboden door TKCS B.V.

Via de doorschakeldienst van TKCS BV komt u snel in contact zonder afleiding in het verkeer. Bel 0906-1775

TKCS een Nederlandse B.V. die erop gericht is mensen te helpen om eenvoudig en snel doorverbonden te worden met de gezochte instantie. TKCS B.V. is een zelfstandig opererend bedrijf actief op het gebied van nummerinformatiediensten. TKCS B.V. is niet verbonden aan de op deze website weergegeven bedrijven. Via online zoek- en speurwerk kunt u tegen een gereduceerd tarief direct bellen met de klantenservice van het door u gezochte bedrijf.

Ik ben door dezelfde misleidende dienst opgelicht voor € 32,00.

Is het mogelijk om deze betaaldiensten te blokkeren op mijn telefoon?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Fred Lekkerkerk 

 

Ja dat kan, zie ook deze pagina https://www.kpn.com/service/bellen/nummer-blokkeren.htm

 

Voor blokkeren op mobiel kan je bellen met 1200

Voor vaste telefonie kan je het zelf instellen via Mijn KPN

Hoi Allemaal,

Mooi kleurtje dat KPN groen.
Oneerlijk slim is het.

 

Hallo! ik heb ook een  nummer op mijn factuur staan die ik nooit heb gebeld. 5 minuten daarvoor heb ik DHL gebeld en dat duurde 4 minuten. Na dit telefoontje staat op mijn factuur dat ik een premium nummer heb gebeld van deze vage website: https://direct-verbonden.nl Nooit gebeld, en nu zit hierdoor een flink bedrag van mijn factuurkosten. Ik heb KPN gebeld. De medewerker zei , ja, dit is ONS premium nummer, ja dat is best duur...Maar ik heb die dag KPN helemaal niet gebeld. Toen vroeg ik haar of zij mij kon vertellen waarom ik die dag gebeld had.. dat kon ze niet: mijn collega heeft niks genoteerd… dus ze zei dat ze een klacht heeft ingediend bij KPN zelf voor mij. Nu wacht ik op een oplossing anders gaan er meer klachten komen. Dus mensen blokker dit nummer op je telefoon: 09061775.  Is het oplichting? de kosten dat betaal je toch aan KPN? 

de kosten dat betaal je toch aan KPN?

In dit geval int KPN de kosten voor dat bedrijf van dit doorschakelnummer. KPN moet dit gewoon weer doorbetalen aan hen.

Heel slim van hen om door te schakelen naar feitelijk gratis nummers. Daar verdienen ze op die manier dus lekker mee.

Als je googled op bijvoorbeeld 'klantenservice vattenfall' dan is dat een optie die opkomt. En via een mobiel heb je met die button zoooo gebeld en merk je bijna niet eens dat je via een 09xy nummer belt….

Er staat wel keurig een waarschuwing bij die groene button:

Via dit nummer belt u met de klantenservice xxxxxxxx. Dit is een doorschakeldienst van tkcs b.v. Voor het gesprek betaalt u honderd cpm ook na het doorverbinden. Bel veilig en snel via direct-verbonden.nl

Mij ook gebeurd, ze doen het stiekem via mobile apps zodat je het niet ziet. Het is oplichting en moet eigenlijk aan de politie doorgegeven worden, maar wie gaat de moeite doen om dit inzichtelijk te krijgen.

Is het niet wetterlijk verplicht om via de bellijn aan de gebruiker via spraak te vertellen dat je der 1 euro per minuut te betalen. Ik zou persoonlijk meteen ophangen als ik van te voren te horen kreeg dat ik 1 euro per minuut moest betalen.

Reputatie 1

Ik heb ook dit nummer ineens op mijn telefoonrekening staan. Gebeld met klantenservice KPN. Ik ben overal voor geblokkeerd, maar dat helpt dus niet. Wel vriendelijke mevrouw van klantenservice die mijn kosten terug gaat storten. Geen idee naar welk nummer ik gebeld heb en ik kan me ook niet herinneren dat er ergens een waarschuwing bij stond. Het gaat dus heel sneaky.Niet meer bellen via een button is dan het enige eigenlijk wat je kan doen als ik het goed begrijp? 

ik heb hetzelfde. Geen idee naar welk nummer ik heb gebeld en wel € 27,60 extra kosten. Het gebeurt dus nog steeds.

Complete Scam - very poor governance by KPN to allow this kind of behavior, which tells you something about the company.

ik heb ook deze op 17 april mee gemaakt dat ik kosten moet betalen aan kpn 7,90 euro terwijl dat ik heb deze niet gebeld , en ook heb ik kpn gebeld om te zeggen dat ik heb deze nummer niet gebeld, maar kpn zegt dat ik moet kijken in mijn telefoon in de data daar kan ik zien welke nummer dat ik heb gebeld , maar van mijn recent komt tot 18 mei ik kan niet verder kijken , ik vind zo een sneaky oplichter.