Beantwoord

Extra kosten voor bellen en sms naar Spanje.

  • 23 June 2019
  • 8 reacties
  • 624 keer bekeken

Ik krijg meldingen en berekend op factuur van extra kosten voor bellen en Sms naar Spanje.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 June 2019, 09:13

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @LuckStrik ,
Heeft de telefoon niet toevallig verbinding gemaakt met de mast van een buurland dat geen EU land is?
Datcwil wel eens gebeuren vlak bij een grensgebied, je leest hier ook vaak over als men in Griekenland is en de telefoon met een Turkse zender verbinding maakt.
In dat soort gevallen is het verstandig de telefoon niet automatisch een provider te laten kiezen, maar handmatig.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @LuckStrik Bel of SMS je vanuit Nederland (naar een Spaans nummer)?

Dit staat op de KPN website: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Bellen vanuit Nederland naar een EU-land?
Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

Heb je een abonnement afgesloten vóór 4 februari 2019?
Dan verschillen de kosten per abonnement en wanneer je dit hebt afgesloten.
Ja ik bel naar Spaanse nummers
Waar het om gaat is per wanneer heb je het abonnement afgesloten en is dit wel of niet met onbeperkt bellen dat bepaalt het kosten plaatje.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @LuckStrik Dan kijk ik graag even met je mee naar waar dit vandaan kan komen. De verschillende andere gebruikers geven al keurige verklaringen voor hoe dit mogelijkerwijs in ontstaan. Gaat het om veel kosten en zijn het kosten die je hebt gemaakt door vanuit Nederland náár Spanje te bellen of sms'en?

Ik heb enkele gegevens van je nodig om je verder te helpen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb mijn profiel aangepast.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @LuckStrik Dank voor het invullen en ik zie hoe het zit. @RBxx had het bij het juiste einde. Zoals je weet gaat bellen en internetten binnen EU-landen gewoon uit je bundel: er komen geen extra kosten overheen en het is dus niet anders dan in Nederland. Zoals Rbxx echter terecht aangeeft is het wel van belang om even naar je abonnement te kijken, omdat er nog kleine afwijkingen zijn bij bepaalde abonnementstypes.

Je hebt een KPN 2015 Sim Only-abonnement, een al wat oudere variant. Zoals je hier leest geldt dan dat het bellen vanuít Nederland náár een EU-land wel tegen een hoger tarief gaat. Dat is ook gebeurd: je hebt een sms vanuit Nederland naar Spanje gestuurd en dat heeft je 15 cent extra gekost. Verder is je rekening iets hoger omdat je een extra bundel hebt aangeschaft: de NL & EU 1000-bundel. Dat zul je wellicht gedaan hebben omdat je verwachtte iets meer data te verbruiken dan er in je reguliere gespreks- en databundel zat?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @LuckStrik Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat mijn antwoord het één en ander heeft verduidelijkt. Als je nog vragen hebt lees ik het graag!

Reageer