Beantwoord

extra sim op abo

  • 15 August 2019
  • 8 reacties
  • 159 keer bekeken

Ben al een tijd je in de slag met KPN en Telfort (daarloopt glasvezel en een andere mobiel). Ik wil een tweede SIM op hetzelfde KPN nummer voor gebruik in een tablet. En ja, ik weet dat er ook een betaald tweede abonnement voor is, maar dit is bewuste keuze. Kan hem ook in een auto gebruiken bijvoorbeeld. Als testrijder wissel ik nog wel eens.
Hoe dan ook: inmiddels is me na vele telefoontjes twee keer een SIM gestuurd en twee keer de verkeerde. Niet de duo-SIM maar een vervangende. Dié heb ik niet nodig, wan in de beschrijving staat dat mijn huidige SIM dan wordt uitgeschakeld.
icon

Beste antwoord door Smomy 17 August 2019, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Smomy , het is de providers ook niet (meer) toegestaan een mobiele 06-sim te leveren die enkel voor datagebruik bedoeld is.
Voor je tablet heb je een speciale data-sim nodig die met 097 begint inclusief een bijbehorend abo.
Het is misschien niet het antwoord dat je graag wilt horen, maar zo werkt het nu.
Op zich geen probleem, maar waarom roept klantenservice telkens dat het wel kan en dat er een op de post zit? Ik vraag overigens ook niet om een extra data sim maar om een duo sim, waarmee je ook kunt bellen. Niet tegelijk met de andere gebruiken natuurlijk.
Op zich geen probleem, maar waarom roept klantenservice telkens dat het wel kan en dat er een op de post zit? Ik vraag overigens ook niet om een extra data sim maar om een duo sim, waarmee je ook kunt bellen. Niet tegelijk met de andere gebruiken natuurlijk.
Hallo @Smomy , wat ik al eerder probeerde duidelijk te maken, dat gaat niet lukken, een duo-sim is in jouw geval 2 sims met hetzelfde 06-nummer, en dat kan dus niet in jouw geval omdat in een tablet alléén maar een datasim 097 mag en daar heeft een dualsim geen nut voor want dan kun je met je telefoon niet meer bellen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi SMomy, welkom op het forum! In de basis zou dit moeten kunnen. Het klopt wat Jan aangeeft, dat voor data only gebruik tegenwoordig de 097-nummers gebruikt worden. Dat is iets wat overheid en providers zijn gaan doen om de 06-nummers vrij te houden voor regulier gebruik. Maar, dat wil niet zeggen dat een tablet niet werkt met een 06-simkaart. En als je inderdaad niet beide apparaten tegelijk hoeft te gebruiken, dan zou een duo sim goed kunnen.

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken wat er de afgelopen keren gebeurd is, en of ik inderdaad een duo sim jouw kant op kan krijgen 🙂
Dank voor de tips. Inmiddels duo sim binnen en werkt goed. Moet alleen nog uitvogelen hoe ik de tablet sim uitzet, want anders gaat daarop de telefoon over. Ook als hij slaapt. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Mooi dat je de duosim inmiddels binnen hebt. Is het gelukt om op de tablet uit te vogelen hoe je dat uitzet? In de basis zou de tablet helemaal uitzetten voldoende moeten zijn.
Vanzelfsprekend zou dat werken, maar is niet handig natuurlijk. Oplossing verbluffend simpel: ik zet hem in de vliegtuigstand (alles uit) maar schakel wifi apart weer in.
Reputatie 7
Badge +30
Handig! Mooi dat dit kan, en dank dat je dat nog even deelt 🙂