extreme hoge kosten door payinfo.nl

• 6 juli 2016
  • 43 reacties
  • 9427 keer bekeken

Dit is me tweede factuur van kpn ik schrok van het bedrag die ik moet gaan betalen de abonnement is maar 39,00 euro ,maar het verbruik is 417,18 ,dat is natuurlijk erg schrikken ,sms berichten van payinfo is 105,22 ,terwijl ik nooit een sms bericht van payinfo heb gehad ,en de internetdiensten van payinfo zijn 269,87 terwijl ik nooit gebruik heeft gemaakt van www.payinfo.nl , ik heb op internet over payinfo vele klachten gelezen en vaak krijgen de mensen zelf de schuld terwijl vele niet eens op een link hebben geklikt enz .ik heb al jaren een mobiel en nog nooit zoiets meegemaakt maar ik had wel andere providers zoals vodafoon en tele2 ,maar nu ik kpn heb krijg ik ineens hele hoge rekening terwijl ik geen link en spelletjes doet enz ,en ik heb ook gekeken via kpn dan word je doorgelinkt naar payinfo op zo manier ben ik erachter gekomen dat ik naar buurtsexen.nl kijkt en dat elke dag en zelfs een paar keer op een dag ,:@ ja tuurlijk ik als getrouwde vrouw en oma van 3 kleinkinderen gaat naar zo site kijken dit is toch te gek voor woorden toch !!!!en nee niemand anders maakt gebruik van mijn mobiel ,ik heb al heel veel klachten via internet gelezen over payinfo die onterecht misbruik maakt . ik vind dat kpn achter aan moet gaan naar aanbieder THE RIGHT LINK BV ,want ik ga echt niet de kosten betalen waarvan ik geen gebruik van maakt

43 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Dat is absoluut niet leuk en héél vervelend. Er zijn via google veel klachten te vinden over smsdiensten.

Payinfo is juist de dienst waar je ongewenste sms-en kunt stopzetten. Heb je dat al gedaan? Dat kan KPN niet voor je doen namelijk. Over (evt.) vergoeding van de extra kosten kan ik niet gaan; daarvoor zul je even moeten wachten tot iemand van KPN webcare hier reageert.
daar was ik gisterenavond ook mee bezig ik heb sms geblokkeerd ,maar het blijft erg vreemd terwijl ik voor me laptop zat zag ik dat ik weer gebruik had gemaakt met die internetdienst terwijl ik voor me laptop zat ,en toch heb ik geen abonnement van die internetdienst .Ik heb zelf een heel groot vermoeden dat zulke bedrijven mobielnummers gebruikt om op zo manier geld te ontvangen ,dit is hetzelfde wat vaak genoeg ook gebeurd dat mensen worden gebeld vanuit buitenland ook een hoge rekeningen daardoor krijgen ,daarom pak ik ook nooit me mobiel op met een onbekende nummer die ik niet vertrouwd want ik kijk altijd goed uit welke kerngetal ervoor staat ,want ik weet voor 100% zeker dat ik nooit gebruik heeft gemaakt van die site !!!!
Wanneer je dit vaker ziet gebeuren, ook wanneer je je op payinfo hebt afgemeld, dan is het mogelijk dat de provider deze dienst(en) voor je blokkeerd. Geef het hier dus ff duidelijk aan, mijn verwachting weet het niet zeker PeterG zijn reactie geeft mij een twijfel vanwege onderstaande link, dan zou een moderator dat voor je kunnen regelen.

Ben benieuwd!

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/sms/hoe-kan-ik-een-sms-dienst-stopzetten

Goed doorlezen..
ik heb vannacht zelfs met een kpn medewerker gesproken via kpn chat omdat ik gewoon niet ervan kon slapen ,er werd me verteld dat alleen de sms dienst uit gezet kan worden maar niet de internetdienst volgens haar heb ik toch toestemming gegeven dus een abonnement van die dienst ,maar dat klopt gewoon niet , ik heb nergens een accoord gegeven ,en haar ook duidelijk gemaakt als ik toch gebruik van sms maakt moet ik dat zelf terug kunnen vinden via me sms en ook als ik van zo internet dienst gebruik van maakt toch daar bewijs van moeten hebben , en kpn kan niet de internet dienst vanwege privacy dat niet doen ,dus met andere woorden kpn verdient misschien ook aan die diensten waar vele mensen de dupe van zijn geworden . op de kpn factuur zie ik staan internetdienst: zie www.infopay.nl en dan gekozen dienst www.infopay.nl ,dus je gaat dan daar heen je klikt erop en dan zag ik dit :@
Home
Over de stichting
De gedragscodes
Contact
Mobiele internet betalingen
Mobiele internet diensten zijn diensten die u betaalt via uw telefoonrekening (hierbij wordt geen gebruik gemaakt van SMS). Van deze betalingen worden uw lopende abonnementen getoond.
Daaronder vindt u een overzicht van uw betalingen, dit overzicht toont de betalingen over de afgelopen 3 maanden.
Abonnementen
Naam Prijs Per Details
U heeft geen abonnement op betaalde mobiele internet diensten. Kijk hiernaast voor SMS diensten.
Betalingen
Naam Prijs Datum Details
buurtsexen.nl €10,00 05-07-2016 21:02 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 05-07-2016 21:01 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 04-07-2016 00:41 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 30-06-2016 12:35 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 29-06-2016 13:49 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 29-06-2016 09:39 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 28-06-2016 09:04 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 28-06-2016 09:03 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 27-06-2016 22:18 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 27-06-2016 19:04 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 27-06-2016 13:13 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 27-06-2016 09:15 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 26-06-2016 20:21 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 26-06-2016 15:45 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 24-06-2016 02:52 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 24-06-2016 01:46 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 23-06-2016 02:15 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 22-06-2016 18:37 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 22-06-2016 17:08 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 22:33 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 20:35 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 16:20 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 02:07 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 02:03 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 21-06-2016 01:58 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 20-06-2016 21:40 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 20-06-2016 15:27 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 19-06-2016 21:56 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 17-06-2016 12:18 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 17-06-2016 02:58 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 16-06-2016 20:53 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 16-06-2016 19:32 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 16-06-2016 14:56 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 16-06-2016 12:57 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 15-06-2016 13:56 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 15-06-2016 11:04 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 15-06-2016 11:03 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 14-06-2016 21:59 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 14-06-2016 18:15 Bekijk
buurtsexen.nl €10,00 14-06-2016 15:02 Bekijk
erg dit toch niet normaal meer ,en als je naar de de datum kijkt van 5 juli en tijdstip was ik juist bezig bij infopay aan het uitzoeken van wat en hoe enz dus zodoende weet ik voor 100% dat er misbruikt van me mobielnummer word gemaakt 😠 en terwijl je nog maar net twee maanden bij kpn zit met die mobielnummer 😠
Reputatie 7
Ik krijg toch zo'n behoefte om jullie en anderen in de telecombranche ongenadig hard aan te gaan pakken t.a.v. het schandalige feit dat jullie nog steeds niet jullie maatschappelijke verantwoordelijkheid willen nemen en:
1) de klant nog steeds niet pro-actief informeren als derden gebruik (gaan) maken van de incasso procedures van KPN.
2) de mogelijkheid tot het door derden innen van bedragen via de incasso procedure van KPN nog steeds standaard aan hebben staan en de klant er zelf maar aan moet denken deze via www.payinfo.nl uit te zetten. (Opt-out in plaats van opt-in.)

Ik hoop toch zo dat er eens iemand op staat die dit gewoon voor de rechter wil brengen, ik vind het werkelijk schandalig dat jullie dit maar blijven faciliteren zonder de consument goed te informeren over de mogelijkheden en gevaren en standaard actief (opt-out) in plaats van door de klant te activeren (opt-in).
Weet dat de mede door jullie ondertekende gedragscode voldoende handvaten biedt om een volledige schadeloosstelling te claimen, iets waar de consument gewoon recht op heeft als er geen overeenkomst aan de in rekening gebrachte kosten ten grondslag ligt die conform de richtlijnen van de gedragscode tot stand gekomen is.

Ik wacht nog even met acties tot 1 augustus, want dan verloopt de termijn t.a.v. een ander appeltje dat ik nog met KPN te schillen heb (er zal vast wel bij iemand van KPN Webcare een belletje gaan rinkelen) maar geloof me, ook dit onderwerp maakt mij ondertussen razend. :@:@:@

Irene57668:
Weet dat je juridisch recht hebt op een volledige schadeloosstelling als KPN niet kan aantonen dat de kosten in rekening gebracht worden voor een overeenkomst die conform de gedragscode tot stand gekomen is. De bewijslast ligt bij KPN. Dat is ook waarom KPN een "coulanceregeling" hanteert waarbij kosten van de laatste twee maanden teruggestort worden. Dan zijn ze van het gezeur af en het meerendeel van de consumenten gaat hiermee akkoord. In jouw geval zou ik daar ook mee akkoord gaan, de bedragen zijn wel enorm en liggen allemaal binnen die "coulanceperiode". Toch hoop ik dat er eens iemand hoog in de boom bij KPN wakker gaat worden en zich in gaat zetten om dit misbruik een definitief halt toe te roepen.
Reputatie 7
Badge +15
Het lijkt er verdacht veel op dat deze derde partij keihard zit te frauderen. Indien je het niet terugkrijgt zou ik tevens aangifte doen jegens fraude. Dit gezien je nooit toestemming hebt gegeven(Bovendien... Meerdere keren 10 euro op een dag is simpelweg asociaal van de desbetreffende firma, geen enkel weldenkend burger zou hier mee akkoord gaan).

Dat gezegd te hebben, ik denk dat een webcare medewerker je wel verder kan helpen 🙂
ik heb net gekeken op me eerste factuur van juni daar waren de kosten inclusief aansluitkosten 99,67 nu zag ik dat ik daar ook al gebruik had gemaakt van die sms dienst en dat ineens al na vijf dagen dat ik me mobiel had, toen waren de kosten 1,50 per sms , bij me 2de factuur zijn die sms berichten zelfs al 6 euro ,en dan ook nog eens die internet dienst waarvan telkens 10 euro kost , ik ga morgen kpn erover bellen want hier op de forum reageren ze niet eens , anders ga ik maar de rechtsbijstand bellen want ik ga echt niet voor iets betalen waarvan ik geen gebruik maakt ,je hoort altijd wel over internet fraude enz ook over die buitenlandse telefoontjes ,maar wat ik nu meemaakt heb ik nog nooit meegemaakt een schande gewoon 😠
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Irene,

Geduld is een schone zaak, de webcare behandeld topics op volgorde van binnenkomst. 😉 Je topic komt nog wel aan de beurt 🙂

Ik zou in ieder geval de smsdiensten op payinfo.nl uitzetten.

- Sjors
Reputatie 7
Heb je beide gedragscodes al gelezen?
Zo nee, dan adviseer ik je om dat toch echt te doen, je kunt ze downloaden van www.payinfo.nl

Mocht KPN je niet binnen een week schadeloos gesteld hebben, dan adviseer ik je een formele klacht bij KPN in te dienen en te eisen dat:
1) de betalingen aan de "organisatie(s)" achter de betwiste incasso's per direct gestaakt worden.
2) KPN aantoont dat er een overeenkomst aan de geïncasseerde bedragen ten grondslag ligt die conform de richtlijnen uit de gedragscode tot stand is gekomen of anders dat KPN de geïncasseerde bedragen per ommegaande gerestitueert.
SjorsK dat heb ik gisterenavond uit gezet terwijl ik daar mee bezig was zag ik gelijk dat er gebruik werd gemaakt van die internetdienst dat is toch alweer 20 euro 😠 over zulke bedragen zal niemand geduld hebben ,je krijg er slapeloze nachten van de stress en doordat ook nog eens diep in de schulden 😠
wjb
gisterenavond vluchtig doorgelezen , vanavond laat weer even doen want ik houd nu de boel goed in de gaten zelfs vanmorgen even gecontroleerd dat er weer gebruik ervan gemaakt was ,maar is toch te gek voor woorden dat ik nu elke dag moet gaan controleren gewoon uit angst dat ik de volgende maand weer zo hoge rekening gaat krijgen ,maar nu vraag ik me wel af elke keer moet ik wel bij payinfo je mobielnummer invullen en dan krijg je een smsje met code dus dat zal ook wel extra kosten zijn
Reputatie 7
Badge +15
SjorsK dat heb ik gisterenavond uit gezet terwijl ik daar mee bezig was zag ik gelijk dat er gebruik werd gemaakt van die internetdienst dat is toch alweer 20 euro 😠 over zulke bedragen zal niemand geduld hebben ,je krijg er slapeloze nachten van de stress en doordat ook nog eens diep in de schulden :@

Ik snap het volledig, het enige wat ik je kan aanraden is om niet te veel te stressen, je staat in je recht en links of rechtskom komt het wel goed. Stress lost helaas niks op :(

Verder zou ik willen dat ik meer voor je kan betekenen, maar adviseren is het enige wat ik voor je kan doen 😞
Reputatie 7
Badge +15
wjb
gisterenavond vluchtig doorgelezen , vanavond laat weer even doen want ik houd nu de boel goed in de gaten zelfs vanmorgen even gecontroleerd dat er weer gebruik ervan gemaakt was ,maar is toch te gek voor woorden dat ik nu elke dag moet gaan controleren gewoon uit angst dat ik de volgende maand weer zo hoge rekening gaat krijgen ,maar nu vraag ik me wel af elke keer moet ik wel bij payinfo je mobielnummer invullen en dan krijg je een smsje met code dus dat zal ook wel extra kosten zijn

De SMS van payinfo is zonder kosten. Ik snap dat het vertrouwen nu erg laag is maar ik heb zelf ook gebruik gemaakt van de dienst om abbonementen/smsdiensten uit te schakelen, juist vanwege de problemen die ik hier lees.
Reputatie 7
De site www.payinfo.nl is er juist om de consument te faciliteren om betaalde diensten te stoppen en om jouw telefoon helemaal te blokkeren voor incasso door derden. De site is dus een "goede" site en wees gerust, dat smsje is echt gratis.
Je moet dus wel twee dingen doen op die site.
1) Die betaalde diensten stopzetten.
2) Jouw telefoonnummer blokkeren voor betaalde diensten.

Verder neem ik aan dat vandaag of morgen iemand van KPN Webcare zal reageren om jou schadeloos te gaan stellen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi irene57668, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat zo'n hoge factuur schrikken is. Ik hoop dat je door de andere reacties in dit topic al wat gerust gesteld bent. Je hebt een privébericht van me ontvangen. Reageer je daarop? Dan ga ik dit voor je oplossen.
wjb

De SMS van payinfo is zonder kosten. Ik snap dat het vertrouwen nu erg laag is maar ik heb zelf ook gebruik gemaakt van de dienst om abbonementen/smsdiensten uit te schakelen, juist vanwege de problemen die ik hier lees.
als ik dat ook eerder had geweten had ik het ook natuurlijk gelijk uitgezet ,want ik zit normaal nooit op een forum ,daarom vind ik dat de providers zulke dingen zelf op uit moeten zetten en als er mensen zijn die wel behoefte naar zulke dingen het zelf aan kunnen zetten
Reputatie 7
wjb

als ik dat ook eerder had geweten had ik het ook natuurlijk gelijk uitgezet ,want ik zit normaal nooit op een forum ,daarom vind ik dat de providers zulke dingen zelf op uit moeten zetten en als er mensen zijn die wel behoefte naar zulke dingen het zelf aan kunnen zetten
Precies, dat is exact zoals het eigenlijk zou moeten, een opt-in i.p.v. een opt-out. Ik zal er op blijven hameren en als de branche dan zelf niet met een initiatief komt, dan zal de wetgever dat maar moeten doen.
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben het er mee eens. Het zou veel problemen voorkomen.
Hoi irene57668, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat zo'n hoge factuur schrikken is. Ik hoop dat je door de andere reacties in dit topic al wat gerust gesteld bent. Je hebt een privébericht van me ontvangen. Reageer je daarop? Dan ga ik dit voor je oplossen. dank je justin ,dat is zeker erg schrikken zo hoge factuur,ik heb fijne reacties gehad dat is heel fijn , ik heb gereageerd op je prive bericht ,hopelijk maak je ermee blij zodat ik weer een rustige nacht kan hebben 😃
Reputatie 7
Ik hoop dat je ons binnenkort nog even laat weten hoe het afgelopen is.
Ik ga er vanuit dat je alles vergoed zult krijgen.
Ik hoop dat je ons binnenkort nog even laat weten hoe het afgelopen is.
Ik ga er vanuit dat je alles vergoed zult krijgen.
tot op heden na justin die het zou oplossen nog niks gehoord ,dus toch weer een slapeloze nacht 😠 ik heb via prive bericht me naam enz door moeten geven , maar eerlijk gezegd ik vertrouwd gewoon die personeel niet van kpn zelf want hun zullen wel door hun werkgever een opdracht krijgen wat ze moeten doen en zeggen enz ,want zeg nu eerlijk elk bedrijf wil alleen maar geld ontvangen en hun maakt niks uit op wel manier , maar ik zal ondanks alles het laten weten hoe het is afgelopen klokje blijft tikken bij kpn he ,word ik morgen nog niks wijzer dan ga ik morgen kpn zelf bellen ,word ik nog niks wijzer dan de rechtsbijstand ,want dit gedoe moet echt voor het gerecht komen vele mensen worden misbruikt door die achtbakse schijnheilige providers die zelf ook ervan verdienen 😠
Reputatie 7
Ik snap jouw frustratie, maar geef het even wat tijd.
Ik loop al een tijdje rond op dit forum en geloof me, die medewerkers van KPN Webcare gaan je vast en zeker helpen. Nogmaals, ik verwacht echt dat jij volledig schadeloos gesteld gaat worden immers je geeft zelf aan dat je niet bewust een abonnement op die diensten hebt afgesloten en ik geloof je op je woord.
Het is ook echt niet zo dat die providers blij zijn met die malafide organisaties, ook zij zijn ze liever kwijt dan rijk. Met het ondertekenen van die gedragscode lopen ze zelf ook risico bij dergelijke praktijken want uiteindelijk zullen ze jou uit eigen zak moeten compenseren en maar hopen dat ze die kosten kunnen verhalen op die malafide partij.

Ik zou dan ook maar rustig gaan slapen vannacht want het komt vast en zeker goed.
Ik loop al een tijdje rond op dit forum en geloof me, die medewerkers van KPN Webcare gaan je vast en zeker helpen. Nogmaals, ik verwacht echt dat jij volledig schadeloos gesteld gaat worden immers je geeft zelf aan dat je niet bewust een abonnement op die diensten hebt afgesloten en ik geloof je op je woord.
Het is ook echt niet zo dat die providers blij zijn met die malafide organisaties, ook zij zijn ze liever kwijt dan rijk. Met het ondertekenen van die gedragscode lopen ze zelf ook risico bij dergelijke praktijken want uiteindelijk zullen ze jou uit eigen zak moeten compenseren en maar hopen dat ze die kosten kunnen verhalen op die malafide partij.

Ik zou dan ook maar rustig gaan slapen vannacht want het komt vast en zeker goed.

thnx wjb ik weet voor 100% dat ik geen abbo op die diensten heb ,ik zou niet eens weten waarom vooral nu ik weet om welke diensten het gaat ,wat moet ik met die jonge meiden terwijl ik niet eens een pot bent 😃 want als ik het voor het kiezen had dan had ik wel een andere site opgezocht he 😛 zoals de chippendales ofzo 😃

Reageer