Beantwoord

Factuur dubbel betaald 2 weken wachten voor terug boeking

• 27 juni 2017
  • 5 reacties
  • 529 keer bekeken

Gisteren mijn factuur betaald, voor 12.00 uur met betalingskenmerk, omdat ik een herinnering kreeg. De volgende dag sluiten ze je af. Moet ik weer de factuur betalen en het factuurbedrag van de volgende maand terwijl ik de factuur niet eens binnen heb. Vandaag gebeld met kpn en krijg het teveel betaalde bedrag pas over twee weken terug gestort terwijl ze het geld allemaal binnen hebben dat is gecontroleerd. Kpn is een grote maffia club. Mijn contract voor 3 mob nummers loopt gelukkig af in augustus. Voor mij nooit geen kpn meer. Wat een aso's
icon

Beste antwoord door Cindy_ 28 juni 2017, 12:11

Hoi mmwels, welkom op het forum en wat een vervelende situatie.

Heb je de betaling via iDeal gedaan? In dat geval zou je betaling voor de afsluiting gedaan moeten zijn. Het lijkt me handig dat ik met je mee kijk hoe de vork in de steel zit. Normaal hoef je de factuur waarvan de incassodatum nog niet is verlopen nog niet te voldoen. Wanneer je 1 factuur dubbel hebt betaald, 1 keer met automatische incasso en 1 keer via handmatige betaling, dan kun je het beste de automatische incasso storneren. Dit geld heb je sneller terug namelijk. Als je mijn privébericht beantwoord, dan help ik je verder.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi mmwels, welkom op het forum en wat een vervelende situatie.

Heb je de betaling via iDeal gedaan? In dat geval zou je betaling voor de afsluiting gedaan moeten zijn. Het lijkt me handig dat ik met je mee kijk hoe de vork in de steel zit. Normaal hoef je de factuur waarvan de incassodatum nog niet is verlopen nog niet te voldoen. Wanneer je 1 factuur dubbel hebt betaald, 1 keer met automatische incasso en 1 keer via handmatige betaling, dan kun je het beste de automatische incasso storneren. Dit geld heb je sneller terug namelijk. Als je mijn privébericht beantwoord, dan help ik je verder.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @mmwels, bedankt voor je gegevens. Je betaalt de periodieke kosten via de factuur vooruit. De factuur van mei krijg je in april, die van juni in mei. Ik hoop dat de onduidelijkheid die hierover was, is weggenomen. Je hebt niet een factuur voldaan die er nog niet was. Mocht je nog verdere vragen hebben, stel die vooral.
Gezien de berichten die ik krijg moet alles in het straatje van de kpn passen. Jullie hanteren een betalingsysteem van twee factuurbedragen waarvan 1 factuur nog niet eens binnen was bij mij en waarbij de betalingstermijn niet van verlopen was. Het blijkt wel weer dat de macht regeerd bij kpn en men zich niet druk maakt om een klantje meer of minder. Ga vooral zo door met de klantenbinding. Het teveel betaalde bedrag niet gelijk terugstorten maar 2 weken vadthouden. Lekker rente trekken. Als ik vandaag iets overboek staat het de volgende dag op de rekening van de begunstige waarom moet ik 2 weken wachten op mijn geld!!!!!!!!
Reputatie 6
Badge +9
KPN moest blijkbaar ook een herinnering sturen omdat je de afgenomen dienst niet betaald hebt. Die moesten dus min of meer ook 2 weken wachten op hun geld. Werkt 2 kanten op 😉
goede middag
2 dagen geleden kreeg ik een mail met ideal betaling dit omdat ik dus kennelijk een betaling over het hoofd heb gezien ik schrok denk nee snel betalen 134,39 bij de ideal betaling gaf die aan dat ik een code nodig had deze was te vinden in de mail paar keer doorgekeken niks vreemd dus ik dacht normaal als ik mijn maandekijkse factuur handmatig overmaak is deze de vlg dat al binnen en is dit ook te zien in de app mijn kpn dus ik doe het handmatig wil niet afgesloten worden zo gezegd zo gedaan vlg dag geblokkeerd denk huh ik bellen ja nee omdat ik het handmatig heb overgemaakt duurt dit 5 dagen wat vlg de rabobank absoluut niet kan en dus 5 werkdagen dat zou na het weekend worden met 6 kids jeetje wat nu ik stelde voor alsnog nog een keer 134,39 via ideal te betalen en dan zat alles er weer in binnen twee uur waaauw waaaauw ik zei ik bbetaal het maar wil de andere betaling wel terug nee zei de telefoniste ze zouden dat verrekenen met aankomend factuur nou echt ik legde haar nog uit dat ik dit geld eigenlijk niet kon missen maar wat moest vervolgens hebben we een chat gesprek en deze meneer zei dat wanneer er een betaling dubbel binnen kwam deze autoamtisch terug gestort zou worden
prima maar wanneer dan ongeveer want wil het graag met deze;fde snelheud terug als ik het over heb gemaakt nee vlg week vrijdag zou er iemand naar kijken want die betalinge worden een keer in de week bekeken
vervolgen

s kreeg ik een mail met een code dus ik volgde de instructies en kreeg een meneer aan de lijn
aangezien er dus geen code in de mail van ideal betaling stond kon ik dus inderdaad deze betaling niet doen excuses en ik kreeg mijn 25 euro afsluit kosten terug binnen 5 dagen ohhhhhh dus dat kan wel ok
maar hij wist niet zeker of deze vlg maand weer op de rekening zou staan

kpn ik ben al zeker 15 jaar klant ik wil graag mijn teveel betaalde geld terug en daar de 25 binnen 5 dagen terug kan dan ook graag mijn 134,39 want ik wil graag boodschappe doen

Reageer