Beantwoord

Factuur dubbel betaald

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 479 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb op 20 maart j.l. per ongeluk mijn telefoonrekening dubbel betaald. Heb daarover kontakt gehad met een van de KPN medewerkers. Die zei dat het tien werkdagen duurt dat het teruggeboekt wordt. Tegenwoordig als je een rekening overmaakt staat het gelijk op de rekening. Vind het dan echt belachelijk dat KPN twee weken mijn geld vasthoudt. KPN was ook door mij op de hoogte gesteld en hoefde dus niks uit te zoeken alleen maar terug te storten. KPN zal het ook niet leuk vinden als ik twee weken later mijn telefoonrekening betaal. Verwacht het bedrag van € 35,08 dan ook vandaag op mijn rekening.

Met vriendelijke groet,

Michelle Westerhoff

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 6 April 2020, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @Michelle Westerhoff ,

Maar ik kan jou vertellen dat dit het niet gaat worden. Zelf werk ik niet bij KPN, maar bij een ander groot bedrijf. Voor het handmatig terugbetalen van een betaling moeten eerst allerlei procedures doorlopen zijn. Het is niet zoals thuis dat je een pincode intoetst en dat de overboeking dan meteen verwerkt is. Dat zou nogal fraudegevoelig zijn. 

Als de KPN-medewerker jou uitlegt dat het tien dagen duurt, dan is dat de benodigde tijd. 

Volgende keer zelf even beter opletten. Of automatische incasso instellen. Dan gebeurt dit niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Michelle Westerhoff  :slight_smile:

Ons facturatiesysteem is volledig geautomatiseerd, dat houdt in dat medewerkers geen toegang hebben tot onze bankrekening en ook nergens aan kunnen geven dat er iets overgemaakt of teruggestort moet worden. Op het moment dat jij iets overmaakt op onze rekening, duurt het maximaal 5 werkdagen voordat dit bedrag in ons facturatiesysteem is verwerkt. Als het facturatiesysteem doorheeft dat er te veel op de rekening bij is geschreven, wordt dit automatisch teruggestort, maar ook daar gaat weer maximaal 5 werkdagen overheen.

Al met al kan het dus inderdaad  een poosje duren voordat het bedrag weer op jouw rekening staat, dit is echter dus geen onwil of gemakzucht vanaf onze kant :wink:

Waarom maak je de facturen handmatig over? Het is ook mogelijk om dit via automatische incasso te laten verlopen, zodat je deze vergissing in de toekomst niet nogmaals zult maken. Je hoeft dan verder nergens meer naar om te kijken :slight_smile:  Als je graag wil dat dit voortaan via automatische incasso verloopt, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het bedrag inmiddels terug is gestort en het duidelijk is hoe ons facturatiesysteem werkt. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!