Vraag

factuur is te hoog

  • 10 juli 2020
  • 12 reacties
  • 135 keer bekeken

vanmorgen gebeld omdat de factuur niet klopt, er wordt teveel afgeschreven want in mijn overeenkomst staat een lager bedrag, al vrij snel iemand aan de telefoon en het even uitgelegd, hij zet mij in de wacht en kom zo bij u terug, dus niet na 40 minuten werdt de verbinding verbroken. Waren al jaren klant bij kpn, vorig herfst opgezegd ivm glasvezel aanleggen hier in de buurt, alleen mailadres kon ik behouden voor een betaling van 7,50 in de maand of ik moest een mobiel abbonnement aanschaffen dan ben je klant werdt mij verteld en hoef je niet apart te betalen voor een mailadres, nou als het zo moet dan is dit het eerste mobiel abbonnement maar ook tevens het laatste. Heb een bedrijf en heb 7 mobiel in gebruik maar peins er dus niet over om over te stappen.


12 reacties

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je factuurbedrag anders was dan verwacht. Ik begrijp nog niet helemaal waarvoor je de factuur hebt ontvangen, gaat dit om een mobiel abonnement? Zou je in dat geval je forumprofiel willen invullen met het mobiele nummer waar het om gaat? Mocht het om vaste diensten gaan, zou je dan je postcode en huisnummer willen toevoegen? Dan ga ik voor je uitzoeken wat de situatie is. 

Hoi Rutger, in de bevestiging die ik kreeg van kpn staat 17,50 per maand, er wordt nu steeds 22,50 gefactureerd, ook krijg ik nog steeds aparte rekeningen voor mijn mailadres terwijl dit zou vervallen als ik een mobiel abonnement zou nemen, ik wil mijn mailadres namelijk graag houden van kpn. 

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Mag ik vragen welke datum de bevestiging heeft die je hebt ontvangen? Als ik namelijk het contract er bij pak dan zie ik wel een bedrag van € 22,50 terugkomen. Wel lijkt het er op dat je verkeerd bent geïnformeerd over de e-mail only. Het is helaas niet mogelijk om het e-mailadres van een e-mail only samen te voegen met een mobiel abonnement. Bij vaste diensten is het wel mogelijk, dus ik vermoed dat mijn collega zich daarin vergist heeft. Ik stuur je zo een prive bericht, zou je daar op kunnen reageren? 

de datum is 2 maart 2020, bevestigd door kpn 17,50 euro per maand

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Duidelijk, ik kom deze bevestiging hier niet tegen. Heb je een mogelijkheid hier een screenshot of foto van te maken zonder persoonlijke gegevens en deze hier te plaatsen? Dan kan ik op basis daarvan uitzoeken wat ik in deze situatie kan betekenen.

Bevestiging van uw bestelling

header-banner-note.png

Geachte heer Zwaan

Bedankt voor uw bestelling en fijn dat u kiest voor KPN. We gaan direct voor u aan de slag. Geniet van uw dag!

Uw bestelnummer

Bestelnummer: ARMOR-639021

Besteldatum: 2 Mar 2020

Besteloverzicht

Mobiel

Hussel 5 GB en onbeperkt bellen/sms 2 jaar

Looptijd: 24 maanden

€27.50

   

Korting gehele looptijd

5.00

22.50

 

+ KPN (3in1) Postpaid NFC SIM-kaart Prive

 

€0.00

 

+ Hussel Mobiel Korting (5 euro)

 

€-5.00

 

Totaal per maand

 

€ 17.50

 

Aansluitkosten (via factuur)

 

€25.00

 

Totaal eenmalig

 

€25.00

 

 

Totaal prijsoverzicht Internet en Mobiel

Totaal gedurende actieperiode

 

€17.50

 

Totaal eenmalig via factuur

 

€25.00

 

Totaal eenmalig bij levering

 

€0.00

 

* KPN Hussel
De getoonde KPN Hussel korting en voordelen zijn een indicatie. Hieraan kunt u geen rechten ontlenen. Als uw aanvraag voldoet aan de KPN Hussel Voorwaarden dan vindt u de exacte KPN Hussel korting terug op uw (eerste) facturen voor Thuis en/of Mobiel.
Combineert u Telfort met KPN Hussel? Kijk dan voor de aanmelding en voorwaarden op kpn.com/telfortcompleet.

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Bedankt, ik zie dat in dit overzicht ook de Hussel korting vermeld staat, deze korting krijg je als je zowel de vaste diensten en de mobiele diensten bij KPN combineert. Op dit moment heb je geen vaste diensten van KPN en is er dus geen sprake van deze korting. Mag ik vragen naar welke provider je bent overgestapt voor de vaste diensten?

hoi Rutger,

Wij zijn in februari overgestapt op glasvezel bij Trined omdat kpn geen diensten aanbied hier bij ons in het buitengebied. Kpn heeft toen contact met ons gezocht omdat we zijn overgestapt en ik graag de mail adres wilde behouden, daar is toen uitgerold dat als wij een mobiel abonnement zouden afsluiten deze kosten van mail zouden vervallen. Wij hadden dit mobiel abonnement bij een andere provider en als we zouden overstappen naar kpn dan zouden we op een bedrag uitkomen van 17,50 euro per maand en dat hebben we geaccepteerd, nu zegt u dat dit niet kan maar dat is toch niet mijn schuld maar van een medewerker van kpn die ons dus verkeerd inlicht, zie contract wat we zijn overeengekomen. Ook de 25 euro voor overstappen is niet over gesproken maar goed dat heb ik maar geaccepteerd. Kpn komt op deze manier dus zijn contract niet na. Ik ga er vanuit dat jullie dat wel doen volgens afspraak en dat ik geen verdere stappen hoef te ondernemen. 

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Zoals in het screenshot ook vermeld staat is de Hussel korting alleen van toepassing als er sprake is van de KPN Hussel voorwaarden. En de Hussel voorwaarden schrijven voor dat er sprake moet zijn van zowel vaste als mobiele diensten om gebruik te maken van de korting. Hier kan ik helaas dan ook niets aan veranderen. Voor wat betreft de aansluitkosten zal ik uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit zit. Hier zal ik morgen op terugkomen.

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Ik zie dat ik niet meer heb gereageerd op het topic. Wel heb ik meer informatie over de aansluitkosten, ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Rutger, bedankt voor je inzet. Toch heb ik er wel problemen mee dat in de afspraak staat en ook telefonisch destijds met een medewerkster afgesproken is het te betalen maandbedrag. er is natuurlijk niemand die op dat moment dat je aan de telefoon zit de kleine lettertjes gaat lezen en je gaat af op wat de medewerkster je verteld wat er mogelijk is. Nogmaals jij kunt er niks aan doen maar ik vind dat kpn je daarover beter moet inlichten, zij kunnen immers ook zien dat ik op dat moment geen vaste aansluiting heb, dan moet je ook die extra korting niet voorstellen want daarmee suggereer je dat je er ook voor in aanmerking komt. In ieder geval bedank ik jou ervoor wat je toch nog enigszins weer recht hebt gezet. groet jan

Reputatie 5
Badge +8

@jan70 Ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog problemen mee hebt, en wat mij betreft moet je altijd eerlijk en volledig geïnformeerd worden. Alleen zal er in dit geval gewezen worden naar de bevestiging en de voorwaarden, daar kan ook ik niet omheen helaas. Wel zal ik bij de medewerker met wie het abonnement afgesloten is feedback achterlaten dat hierover onduidelijkheid is ontstaan. 

Reageer