Beantwoord

factuur kpn hussel klopt niet?

  • 12 December 2019
  • 11 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 1

Op de website wordt er geadverteerd met €12,50 per maand en als je ook internet hebt dan krijg je €5 korting. Dit is ook in de winkel tijdens het afsluiten gezegd. Echter op de factuur staat nu €17,50 en €5 korting zolang het abonnement loopt. Gebeld met de klantenservice hij zegt “die prijs is omdat we geen internet afnemen” jawel hoor wij hebben telfort. Hij zegt telfort is telfort en kpn is kpn. Dit is nu toch een? Ik blijf erbij er staat nergens dat het 17,50 kost. Hij houd vol dat het 17,50 kost en dat je 10€ korting kunt krijgen als je een mobiel abonnement hebt plus internet. Je kunt kids toch niet afsluiten zonder ander mobiel abonnement. 

icon

Beste antwoord door Nadia 13 December 2019, 10:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @antonlamers 

 

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

 

Op de website wordt ook duidelijk vermeld dat er tenminste 1 KPN mobiel abonnement aanwezig moet zijn. Telfort is nu nog geen KPN. Binnenkort wel en dan verandert de situatie.

 https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/kinderen.htm

 

In het weekend van 25 en 26 januari 2020 worden Telfort postpaid klanten overgezet (gemigreerd) naar KPN. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN en klanten ontvangen in de eerste week na overzetten een SMS én een mail of brief. In dit bericht wordt ook direct het nieuwe KPN abonnement weergegeven van de klant.

 

 

Reputatie 1

Hoi @noordzee

Wij hebben kpn mobiel abonnementen thuis (anders konden we de kids niet afsluiten).

Ik zal even citerne wat er op de website staat:

Wat kost de Kids Sim?

De Kids Sim kost € 12,50 per maand. Heb je thuis ook Internet van KPN? Dan krijg je € 5,00 korting op elk KPN Mobiel abonnement op je adres en kost de Kids Sim € 7,50 per maand. Je betaalt geen aansluitkosten.   € 12,50 is geen € 17,50 wat op de factuur staat. 
Reputatie 7
Badge +28

OK, dat verandert de zaak. 

Dan ben ik het helemaal met jou eens. Het staat nu een beetje raar. Wel is het zo dat je nu 12,50 per maand hoort te betalen, omdat internet van KPN en Telfort nu nog twee aparte werelden zijn. 

Zodra Telfort internet overgaat naar KPN-internet betaal 12,50 minus 5,00 = 7,50.

Nu is het 12,50 zonder korting blijft 12,50. 

(De op de factuur getoonde 17,60 minus 5,00 lijkt op een administratieve fout.)

Netto betaal je echter nu niet te veel.

Reputatie 7

Jouw Kids sim zou €7,50 moeten kosten, je hebt immers al Internet van Telfort en mobiele abonnementen van KPN.

 

Reputatie 7
Badge +28

@wjb

 

Apart, zo staat het dus niet aangekondigd op de website. Hopelijk krijgt @antonlamers nu alsnog de korting van 5 euro per maand toegekend. 

 

Reputatie 1

@Noordzee Wat @wjb schrijft klopt. zo is het destijd in de KPN winkel ook gezegd. Nu hoop ik dat er iemand van KPN meeleest, want die jongen bij de klantenservice snapte niets van mijn verhaal en werd zelfs boos. hij zei "je betaald toch ook 12,50. 17,50 minus 5. me tandere woordne je moet niet zeuren. mij ging het om die 17,50 dat dat niet klopt. ik heb ook de situatie welke op het screenshot staat.

Reputatie 7
Badge +28

Op basis van dat screenshot van wjb sta je sterk. Dit gaat wel goed komen. Er komt hier vanzelf een moderator van KPN langs. Het is alleen erg druk op het forum. Normaal duurt het ongeveer 48 uur, maar het zou zomaar ook wel komende maandag kunnen worden voordat er hier een moderator verschijnt. 

Reputatie 7

Plaats anders ook nog eens een screenshot van het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur. Zorg er wel voor dat het mobiele nummer weggepoetst is.

Reputatie 7

Hey @antonlamers, welkom op het KPN forum. Goed dat je de vraag stelt. Factuur hier plaatsen is niet nodig, dankzij het aanvullen van je gegevens in je profiel, heb ik alles kunnen inzien. En, het klopt inderdaad niet. Je hebt recht, vanwege internet en tv bij Telfort, op de Hussel korting. Ik ga hier werk van maken. Ik kom er op terug :)  

Reputatie 1

Beste @Nadia  ik kreeg zojuist de rekening. Het is nog steeds niet goed. Er wordt nog steeds 17,50 minus 5€ gefactureerd.

 

anton

Reputatie 7

Hey @antonlamers, bedankt voor je bericht. Had je Compleet / Hussel voordelen zelf handmatig een zetje gegeven, in de hoop dat het voldoende zou zijn. Helaas niet. Ik ga sterker geschut inzetten. Heb meteen een ticket voor je aangemaakt. Binnenkort zal het worden verwerkt. En uiteraard met terugwerkende kracht :) Nog even geduld! 

Reageer