Beantwoord

Factuur terwijl mobiel abonnement geëindigd is

  • 15 July 2019
  • 7 reacties
  • 201 keer bekeken

Ik heb zojuist via e-mail een KPN factuur ontvangen waarvan ik de inhoudt niet begrijp. Mijn abonnement is geëindigd op 25-06-2019.

Toch krijg ik nu een factuur voor €44,44.

Abonnementskosten€-7,88
Verbruikskosten€0,00
Eenmalige kosten€52,32
Online aankopen€0,00

Ik zou graag deze factuur willen inzien, maar deze kan ik via mijnkpn niet meer ophalen. Een beetje uitleg over de eenmalige kosten lijken om ook wel op zijn plaats.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 July 2019, 10:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reactie graag, anders storneer ik het bedrag uiteraard.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwt. Abo stopzetten kost geld?
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Martijn K, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Normaliter krijg je nog een afrekening, waarbij je (vaak) kosten terugkrijgt van abonnementskosten die je vooruit hebt betaald. Echter kan het ook voorkomen dat je in de maand ervoor kosten hebt gemaakt buiten het abonnement. Het lijkt erop dat het daarom gaat, maar zeker weten doe ik het niet.

Om erachter te komen waar deze kosten vandaan komen, en of ze terecht zijn of niet, heb ik wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer (voorheen KPN) en het 06-nummer? Ik hoor graag van je zodra je dit hebt ingevuld, zodat ik het een en ander voor je kan nakijken en hopelijk meer duidelijkheid kan verschaffen!

PS: op het Forum kan het 1 tot 2 werkdagen duren voordat we jouw vraag kunnen beantwoorden. Er zijn ook opties om live met ons in contact te komen, via 0800-0402 of onze LiveChat functie.
Goedenavond @Martijn K, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Normaliter krijg je nog een afrekening, waarbij je (vaak) kosten terugkrijgt van abonnementskosten die je vooruit hebt betaald. Echter kan het ook voorkomen dat je in de maand ervoor kosten hebt gemaakt buiten het abonnement. Het lijkt erop dat het daarom gaat, maar zeker weten doe ik het niet.

Om erachter te komen waar deze kosten vandaan komen, en of ze terecht zijn of niet, heb ik wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer (voorheen KPN) en het 06-nummer? Ik hoor graag van je zodra je dit hebt ingevuld, zodat ik het een en ander voor je kan nakijken en hopelijk meer duidelijkheid kan verschaffen!

PS: op het Forum kan het 1 tot 2 werkdagen duren voordat we jouw vraag kunnen beantwoorden. Er zijn ook opties om live met ons in contact te komen, via 0800-0402 of onze LiveChat functie.


De gegevens zijn aangevuld. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor de gegevens @Martijn K. De factuur met eenmalige kosten gaat om de afbetaling je toestel. Je abonnement liep namelijk tot en met 01-12-2019, alleen heb je eerder opgezegd of ben je eerder overgestapt in overleg. Echter moet je wel je toestel, dat bij je abonnement hoorde, afkopen. Daarvoor zijn die eenmalige kosten in rekening gebracht. Ik heb de factuur nog even per e-mail opgestuurd zodat je dit kan nakijken.

Heb je hier nog meer vragen over dan hoor ik het graag 😉
@Susan_ , Heel er bedankt voor het geven van inzicht in mijn factuur. Prettig dat het verklaard is. Zeer terechte factuur dus. Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +21
Geen enkel probleem, graag gedaan! 😄

Reageer